Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Dagens träning blev löpning. 14km, fastnade på jobbet *suck* hade velat springa längre. Skönt ute! MEN donut fika med sonen var utlovad så jag fick skippa dom sista. Cyklade till jobbet (som vanligt) möte på Östra sjukhuset på em gjorde att jag cyklade dit från järntorget (ni som bor i göteborg vet..) tog "omvänge" runt lskroken utmed motorvägen. Så jag fick väl lite extra träning där! Bra uppförsbacke men ffa -det var ju så härligt ute!
    Nåväl, efter en rejäl hög donuts så fick huset sig en omgång. Vi damsög lite var osh skurade varsin toa jag ochmannen. Sen traskade jag och sonen till lekplatsen. Gunga. Gräva. Och hoppa ända upp i himmlen jämfota. Och så långt vi kunde. Roligt, och onekligen ett bra sätt att sätta igång ämnesomsättningen! Hungriga blev vi för winersnitzlarna och pommesen maken hade fixat samakade himmelskt efter detta. Tur han hade lagat mat till ett helt kompani! Sen hade han minsann tänkt ut glass med varma hallon. Baylis till mig Ibland är han bätte än vanligt -och han är rätt bra ivanligafall med
    NU: Koll på SMHI! En kortare löptur imorgon kanske?

Såhär ser veckans träning ut att bli:
    Mån 10+10km löpning
    Tis 7km på bandet, intervaller + skivstångintervall
    Ons -vila
    Tors 10+10km löpning
    Fre: 14km löpnin
    Lör? 8-10km löpning kanske lite trädgårdsarbete!

Ska snart springa en halvmara och har inte sprungit riktigt långt, samanhängande på rätt länge pga gäster och en förkylning. Hoppas komma runt.
    Söndag: skivstång och en promenad.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tessou skrev 2012-09-29 10:41:08 följande:
    Det är absolut inga fel med din kropp! Med tanke på 3 barn, så tätt... du borde vara väldigt nöjd! Men jag vet att det är svårt att se det fina hos sig själv - trots att andra säger att man är fin!! Men jag skulle vara supernöjd iaf!

Inatt kom jag hem från Ge-Kås.. blev en hel del promenerande och shoppande... Känns i ljumskarna idag kan jag tala om! Sambon & sonen ska åka iväg och shoppa lite med farmor, så jag ska passa på att ta hand om alla kassar med inköpen... Är så himla nöjd med mina saker!

Fyndade bl.a en snygg vinterjacka, regnset med 8000 i vattenpelare , underställ i bambu - till både mig och sonen, ett par rejäla vinterstövlar till mig med MASSOR av mjukt ludd i, för 199 kr!!... och en himla massa mer såklart! Så nu har jag att göra...

JAg ska snart dit *längtar*
    Tessou skrev 2012-09-29 21:14:51 följande:
    Jag skulle också behöva göra det, men skjuter på det hela tiden.... Har läst nåt om att det kan vara fel på gallan om man inte kan hålla tätt...?

Låter kmt osannolikt. Snarare svaga knipmuskler och kanske behpv av kiropraktor.

Skivstång idag! Jfr med förra våren ökat vikter på samtliga muskelgrupper (men kissar ner mig under vissa hoppsaker *check*)

70km löpning + 2 skivstångspass bidde det denna veckan. Ganska nöjd, kanske borde ha klämt in ett corepass med (hemma)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-01 06:29:16 följande:
    70 km? Du är min idol

*rodnar klädsamt*
    JAg gillar att springa, och jag gör gärna saker jag gillar!

IDag har vi oväder i Göteborg. Ösregn och blåst. Stressigt på jobbet, han ut 5km på lunchen. Möte en bit bort promenerade. Ganska skönt ute i rusket ändå, det är ju inte kallt..

Denna veckan + nästa är lugnare träningsveckr för mig. För nästa helg är det lopp! halvmara
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-01 17:41:28 följande:
    Dålig nattsömn och en tuff arbetsdag...just jag det var idag som jag skulle börja träna! Bara att bita ihop och dra på sig träningskläderna, men om en timme ska jag vara på yogan.

Du ångrar dig inte efteråt..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-01 20:39:30 följande:
    Jo imorgon kommer jag ångra mig! Fast jag bytte ut promenaden mot yogan, har verkligen ingen lust att ge mig ut i ösregnet nu.

Nä, jag var genomblöt när jag kom hem från jobbet. Cyklar ju, Regnställ = ingen idé! Funderar på bikini imorgon Mina kollegor tycker att jag är rätt knäpp. Cyklar till/från jbbet idag. Promenerade upp till mötet (tar ca 15 min enkel) samt sprang en kortis på lunchen. Trots vädret. JAG anser att jag mår bättre av det än att sitta på en varm (bacillfull) spårvagn på morgonen och till/från möte. Samt sitta inne på lunchen...

JAg blir blöt men sover bättre! Får en liten endorfinskjuts och sm grädde på moset får jag kondition och blir faktiskt lite snyggare *s*

HAr träningsvärk efter gårdagens skivstång btw. Aj både lite här och där! Trött så det räcker o blir över jobbar 8.-19 på måndagar. HEMSK dag. blev lite bättre sen jag kom på att man kan ta långlunch och springa en tur. Ibland har jag kört core efter jobbet men idag blir det inte det. Sonen bara tjoar efter mig däruppe. Kan ine somna. Jag vill  ha DIG mamma så gossar och är sådär mjuk ochmysig som bara en 3-åring kan vara.
  • MissKaos

Försöker planer veckans träning. Den ska vara ca 60-80% av en normalvecka och nästa vecka max 40%. HAde jag tänkt. Focus på fart, blir inte som jag vill..
    Må: 5km löp
    Ti: intervaller på bandet + Skivstångintervall
    Ons VILA+ MASSAGE!
    To: 10+10-15km löpning
    Fre: ? kortare löpning, backpass? (ca 10km MAX)
    Lör: Vila
    Sön: Skivstång

Det blir ca 45km löpning, ingen kompletterande cardio. Överväger att gå på ngn form av pass på fredag.

Veckan efter:
    Mån: VILA, evt CORE hemma evt 5km löpning.
    Tis: Löpning, ca 8km lättdistans.
    Tor: VILA, evt kortjogg ca 20min
    Fre: VILA
    LÖr HALVMARA (lopp)
    Sö .evt skivstång om jag orkar. Eller så blir det vila!

Vad tror ni? Förbereder mig alltså lite för den där halvmaran.

HUNGERSNÖD här idag. Hat ätit hela dagen, kom hem: Gjorde en omelett med en massa gott i kokta (potatisar är väldigt goda stekta) och sen var jag hungrig och ifck göra mackor och fil med div nötter och frön. Helt sjukt! ´Mask i magen, eller spring i benen.. 

• MissKaos

Rätt fökylt. Körde ändå 6km på bandet igår. 1km upv, sen intervaller i form av 300mete i 3:54 tempo "vila" i 5:50 tempo under MAX 2min och sen backe om 200meter i samma 5:50 tempo (8%) sista km blev nervarv. Kunde dock knappt andas i slutet av 300-metersintervallerna. Körde sedan på med skivstång intevall. Styrkedelen gick ok men måste säga att sista intervallerna var bra tunga. Gjorde dom ändå! Och mår betydligt bättre idag. Igår hade jag tappat rösten när jag kom till jobbet. 

Idag vilodag och massage + cranosacrak beh. Ser fram emot det. 

• MissKaos
    Tessou skrev 2012-10-02 19:00:56 följande:
    Lite lustigt att du åt hela gårdagen.... Jag åt precis upp min lunch........... Har inte hunnit förrän nu - så de blev ingen BodyJam idag... Men mina ''egna'' övningar blev av iaf!

Ja min var ju slut! HAde förmodligen dött svältdöden om jag hade ätit lunch kl 19. Eller ja, jag hadenpg dött ca 13:15 eller hamnat bakom lås och bom för raseriutbrott pga hunder. MIn mage vill ha mat kl 11:30 (lunch) Senast 12.

CranoSacralbeh + massage idag. Är trött och nöjd. Ngt har släpt i mina höfter/bäckenet. Så, Hon trodde kissa-pås-ig var över. Hittade felet sas. Firade det hela med att laga god middag(winersnitzel, pommes, ärtor) och göra päronpaj, vilket visade sig vara en hit! Och lite rödvin till det. Maken skulle resa bort m jobbet på fredag så lite var det väl en chans att ha en mysig familjemiddag med. Nu kan ingen röra sig ur fläcken och jag orkar inte göra iordning mina auktioner på tradera idag...
    Ska kolla på Grey´s. I sängen! Men först ska jag nog hyfsa till saltapinnar påsen..
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-03 19:59:49 följande:

Idag skulle jag visst må bra av träningen igår och i förrgår och njuta av det...ja jag försöker så gott jag kan att njuta av träningsvärken from hell.

Då har du gjort rätt! Nästa gång känns det kanske mindre... Skön känsla men ibland kan det bli too mutcho... Hoppas det känns mer lagom imorgon! En liten lättare träningstur för att få lite genomblödning kan vara bra *tipsar* Om du kan gå öht. Vet att det mildrade mina ömma ben efter göteborgsvarvet.
  • MissKaos

Idag ska jag på gympa med min son Han är 3,5 och tycker att HAN ska träna, Mamma ska vara i barnpassningen
    Någon som har testat friskis familjegympa? Blir man svettig?

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!