Träningsnördar - här samlas vi!
Dagens träning blev löpning. 14km, fastnade på jobbet *suck* hade velat springa längre. Skönt ute! MEN donut fika med sonen var utlovad så jag fick skippa dom sista. Cyklade till jobbet (som vanligt) möte på Östra sjukhuset på em gjorde att jag cyklade dit från järntorget (ni som bor i göteborg vet..) tog "omvänge" runt lskroken utmed motorvägen. Så jag fick väl lite extra träning där! Bra uppförsbacke men ffa -det var ju så härligt ute!
Nåväl, efter en rejäl hög donuts så fick huset sig en omgång. Vi damsög lite var osh skurade varsin toa jag ochmannen. Sen traskade jag och sonen till lekplatsen. Gunga. Gräva. Och hoppa ända upp i himmlen jämfota. Och så långt vi kunde. Roligt, och onekligen ett bra sätt att sätta igång ämnesomsättningen! Hungriga blev vi för winersnitzlarna och pommesen maken hade fixat samakade himmelskt efter detta. Tur han hade lagat mat till ett helt kompani! Sen hade han minsann tänkt ut glass med varma hallon. Baylis till mig Ibland är han bätte än vanligt -och han är rätt bra ivanligafall med
NU: Koll på SMHI! En kortare löptur imorgon kanske?
Såhär ser veckans träning ut att bli:
Mån 10+10km löpning
Tis 7km på bandet, intervaller + skivstångintervall
Ons -vila
Tors 10+10km löpning
Fre: 14km löpnin
Lör? 8-10km löpning kanske lite trädgårdsarbete!
Ska snart springa en halvmara och har inte sprungit riktigt långt, samanhängande på rätt länge pga gäster och en förkylning. Hoppas komma runt.
Söndag: skivstång och en promenad.