Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Boxing igår. På gymmet, kul!
    löpning idag 10 +10km.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Idag haglade det ordentligt på mig när jag sprang hem.
    Passade mitt humör lite, jag har skitjobbigt med andningen på jobbet. Blir erbjuden att flytta till vår "systermttagning" tills vi ska flytta efter nyår. JAg vill INTE! Orkar inte med att byta grupp igen *bryter ihop* VC var inte precis hjälpsamma heller. Försökte få lite hjälp av dom. Åk till jouren alt kom på droppin tid. JAg vill ha en tid till min ord läkare..

Ont i foten dessutom. En gammal hälskada som krånglar. JAg har gått upp ngt kilo under sista månaderna(veckorna) när jag har varit sjuk mkt och den där dumma foten tål inte det. Äter nu lite diklofenak. Och ja jag vet kombo astma/diklofenak.
    Löpt 10+10 km (drygt) idag. Förutom fotf*n var det bra för mig. Psyket behövde det. Jag är deppig över astmagrejjen VC föreslig att jag ska sjuka mig en vecka och se om det hjälkper, typ "läker ut" efter kortisonkuren etc så kanske jag blir mindre retad i lungorna och klarar sista månaderna i byggnaden...
    KAn dom inte bara sjuka mig *suck*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    kille95 skrev 2012-10-25 21:36:23 följande:
    Blir också sugen på att gymma nu, kolla in tjejer i tajta byxor Flört Idag var jag ute med hunden och lyfte brorsan hantel som väger 12kg. Har redan märkt hur musklerna blivit större förr kunde jag inte ens lyfta hanteln med vänsterarmen men det kan jag nu!

Brukar lyfta den 10-20 gånger Glad 

Haha, då får du väl upp flåset på samma gång som du lyfet då. Crosstraining?

VARFÖR tränar inte killar i lite mer avslöjande kläder?
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-26 12:38:17 följande:
    Löpartights?? Ska köpa nya nu inför vintern så jag slipper frysa ihjäl
    Har tittat och klämt och känt lite på lite olika märken...
    Experttips och råd någon?

GORE slår allt!
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-26 18:01:02 följande:
    Har siktat in mig lite på HellyHansen. Mjuka och sköna men samtidigt rejäla.
    Har problem att hitta sportbh dock! Inte många leverantörer som har min storlek
    Jag har tjocka tights från Nike ( i övrigt ett favvo märke) Adidas och Gore. De från Gore är varmast. Blir spännande att se vad du tycker om HH!

HAr du stor byst? Jag har pyttesmå boobs, och använder gärna stay in place eller ett löpmärke som just försvann ur min hjärna..

Dagens träning:
    30 min CT.
    Gym, helkropp.
    15min rodd
    samt en promenad om ca 4km och cykla till/från jobbet. Motvind åt BÅDA hållen. HUr gick det ihop? Glömde dessutom dynamon på hem, kom på det efter halva vägen (omodernt jag vet men batteriet tar alldrig slut!)
  • MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-26 20:15:11 följande:
    Är lite större än somliga över bysten. Kan inte köpa bh på hm

Det gör inte jag heller. Deras är obekväma. Jag gillar BjörnBorg och Slogi. Efter att jag fick sonen är mina lite mer känsliga, dom kan lixom inte bara hänga och slänga. Jag vii ju att det ska se ut som om jag har lite så jag vill gärna ha med bygel etc. BH är alltid ett problem!

Jag har föresten sån träningsvärk i magen (sedan bxningen) att musklerna inte orkar hålla in ngt. Så jag ser gravid ut. *s* ser faktiskt ganska kul ut.
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2012-10-26 21:15:30 följande:
    Har magmuslkerna fäst sig igen vid varandra? eller magmusklerna kanske inte bara riktigt återhämntat sig ännu?

Hmm jag har inte varit gravid på 4 år om det är det du tänker på, och har oftast synliga magmuskler.. Dom ahralltså inte hämtatr sig efter passet bara *s* Att stå och hålla mitzar mot en kille märks efteråt! JAg kan j inte låta bli att hetsa heller, så jag får skyll mig. Testa boxning om du inte har gjort det. Körde mot en kille modell större en gång. JAg hade snygga blåmärken på underarmarna dagen efter och kunde kanppt gå/resa mig upp osv. Elelr skratta! AJ! Numera ser jag plankan som en viloposition. Ska den vara jobbig får jag lyfta upp ena handen alt köra "kamelen" eller göra "hopp" med fötterna isär-ihop- Gissar att jag kan stå i plankan ganska länge.
  • MissKaos

15KM/1.23min igår
    Idag 5km lugn löpning på fm. Skivstångspass i em. Förhoppningsvis 15min i roddmaskinen efteråt. Får mindre träningsvärk om jag kör lite cardio efter, tror det är genomblödning som drar med sig mjölksyran ut som gör det!

• MissKaos
    Maria1982 skrev 2012-10-28 17:05:04 följande:
    Vad lyssnar ni på när ni tränar?
    Har börjat få slut på bra träningsmusik...

Ingenting. Springer jag lyssnar jag på skogen, eller trafiken etc. Gillar inte att träna med lurar. I gymmet går det inte ha lurar jag sliter ut dom när jag tränar.
    Ponzi skrev 2012-10-28 22:56:03 följande:
    kör utan musik, blir för svettigt med proppar i öronen, och sladden är ofta ivägen:P

AMMEN! (som ammen i kyrkan alltså, håller med)

Förra veckans tränigssamanfattning:

1 skivstångspass
    45min CT
    15min ROdd
    1 boxpass
    1 gympass
    51 km löpning.

Idag spontan vilodag (tror jag) kände mig rätt trött på fm + storm ute. Planen var annars kortare öterhämtande löprunda.

• MissKaos
    Ponzi skrev 2012-10-29 10:49:58 följande:
    Förra veckan kort sammanfattning
    Dagar:
    1- Bröst+triceps
    2- Marklyft+rygglyft+mage
    3- Axlar
    4-Skuldror+Biceps+mage/rygg
    5-Ben+mage

Du kör ungefär samma split som jag gjorde när  jag höll på att bygga.

Tror jag håller på att bli sjuk igen. Känner mig helt matt.. eller så är det bara en heldag med en livlig 4-åring samt göteborgsvädret som slår till. Och tidsomställning!
    Frukostflingan skrev 2012-10-29 13:30:25 följande:

Och mina senaste kan sammafattas med IVF-stimulering, äggplock och äggisättning. En kropp som blev helt utslagen av detta. Men nu är jag på G igen. Jag ska fördriva tiden i väntan på att få ta gravtest (2 veckor) med att träna (även om jag) håller intensiteten nere.

Min planerade vecka ser ut så här:
    2 spinningpass
    2 simpass
    1 styrka/corepass
    1 pass löpprehabövningar

Det får nog räcka för denna vecka...

Det är bra! Men varför köra lugnt? Variera! Kör på på ngt pass och lättare på ngt (iaf cardion) det påverkar inte din planerade gravidtet...
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!