cammily skrev 2012-10-15 16:55:46 följande:
jag har varit extremt smal och vårdades för anorexi länge, jag tycker att jag har blivit frisk, med det undantaget att jag inte har någon matlust, jag väger idag 25kg mer än när jag var sjuk och jag vill absolut inte tillbaka till det, jag älskar att ha fått rumpa och bröst. men det är just lår och mage som jag mår dåligt över. Mitt mål är att gå ner till en hälsosam vikt och sen öka i vikt när jag bygger muskler, Jag vet att maten är ett stort problem och jag önskar jag kunde ha samma beslutsamhet när det gäller mat som jag har när det gäller allt annat. jag skall träffa min pt och dietist nu i veckan och komma fram till ett bra konsept, Jag vet att de kommer bestämmas att jag inte skall träna ensam, efter som jag lätt blir på gymmet 3-4h per gång.vilket inte alls är hälsosamt.
Jag har ett konstant lågt bt på 65/45 -75/55 och det är även under ett stressigt arbetspass då min puls lätt går över 150-200.
Jag vill bara träna och bli fin, och samtidigt må bra. Skall få kortison spruta i morgon för att öka hungern.
Jag tror att du ska tänka om helt.
Har du prövat Yoga? Det kan vara en bra sak eftersom det både gör en starkare, smidigare och dessutom ger kropskännedom. Då menar jag en rejält fysisk form av Yoga.
Nej, gymmet 3-4h är ju allt annat än häslosamt. Du låter inte frisk, utan på gränsen sas. Man måste släppa ätstörningen på samma vis som ett narkotikamissbruk. Man KAN inte leva med en fot på varje sida. Inte i längden.
Vad mår du bra av att träna? Och hur ofta?
Din kropp är säkert nerbruten och i behpov av att bygga upp muskler. Men, men bygger bäst muskler med lite underhudsfett. Jag skulle tipsa dig om att hålla sammavikt hela vägen..