Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Frukostflingan skrev 2012-10-29 21:51:03 följande:
    MissKaos: nej men dels varit träningsfritt i 3 veckor. Vid stimulering för IVF blir äggstockarna onaturligt stora så då ska man ta det lugnare. Sen har jag haft problem med blödningar under tidigare grav som lett till missfall. Sen är väl mina normala 10-15 träningstimmar per vecka inte optimalt för en gravid. Så en lugnare vecka för mig blir nog ändå runt kanske minst 7 timmar.

Nä, då får du ta det lugnt!  *nyfiken fråga* Hur mår du nu? Nu hoppas man ju för din skull!

Jaha, dagens pass:
    en universeum tur med sonen SUPERMYSIG dag! VIll inte alls jobba imorgon.Bara mysa med min lillplutt.
    iaf, det var ju fint väder så en promenad en bit av hemvägen blev det.

7km löpning på bandet. 3x1km intervaller i 4:17 fart. Kände av astman i slutet och hade glömt bricanylet hemma så det fick räcka. Hade nog tänkt mig 1intervall till annars.
    75 min skivstång/intervall.

Nu, trött!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

8km återhämtande löpning (47min) imorgon träning med TEAM Guld inför gbgvarvet! Ska bli så kul att få träna med folk som kan.. Någon/några av skidskyttelandslaget ska vara där.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Frukostflingan skrev 2012-10-31 20:48:12 följande:
    MissKaos: jag mår bra just nu. Är lite mitt emellan. Om det har tagit sig så börjar jag nog må dåligt om någon vecka. Hormonerna innan själva IVF'en var hemska. Tränade inte på 3 veckor. Mådde kasst. Nu är det en frihet att må bra igen.

Idag blir det ett corepass på lunchen. Skönt att svettas lite!!!

Jag var helt nöjd med att gå på Provera/pergo ett år innan sonen. Hade tur och blev gravid spontant i kön till IVF: Vet hur vänninor har måt t*ryser*
    Jag kände av graviditeten med sonen ett tag innan BIM. Ömma bröst. Illamåeende.

Skönt att få träna nudå!

Ser fram emot kvällens löpträning
  • MissKaos
    memschi skrev 2012-11-01 12:04:13 följande:
    Idag har jag roat mig med sju burpees, sju knäböj och sju situps.
    Under sju varv och på tid.

08:44 blev min tid och för MIG är det bra, att jag överhuvudtaget ens klarade av det här.
    Jag har typ jordens sämsta flås.. Men jag peppade mig själv och klarade av det!!

det är bra! Crossfit är tufft :)

ÅH vad jag ser fram emot kvällens löpning nu! Ska bli så kul att få lite tips av proffs. Bara det att jag har träningsvärk som nästan övergår i överansträgningsvärk på insidan av knäeet lite upp. Tror inte det är värre än att jag har ökat vikterna påskivstångspasset snabbt, och en vilodag X-tra fixar det. Men man ville ju vara på g maximalt ikväll! (körde skistång intervall i tisdag. Lassade på 16,25kg Per sida -mkt för mig..)
  • MissKaos

Tröskelträning på ett superblött fält. 4x6min. 3min vila mellan -var ju en "grejj" inför gbg varvet vi fick testa en massa olika pannlampor. Det vart så blött så man komknappt framåt. Antagligen grym träning, men jag kände mig som en jäkla snigel! Alla andra verkade vara "varvet på 1:30" folk. Eller 1:15.
    Sen är jag sliten av passet i tisdag och att ha varit sjuk.
    Ska inte springa imorgn, köra inne ist. För att "vila" mentalt lite. Blir inte mkt sprungit denna vecka i km sett!

• MissKaos
    Mollly skrev 2012-11-02 08:58:51 följande:
    I förrgår testade jag att köra ett tabata pass här hemma. åh jäklar vad jobbigt det var. Super smidigt att träna hemma om man inte kan komma iväg till gymmetSkrattande

Funderade lite på en sak. Äter ni mkt ägg? Jag äter alltid minst tre ägg till frukost. Vissa säger att det är bra att äta ägg, vissa säger att det absolut inte är bra. Någon som har en susning om detta?

Ja, förrut sa man att man kund få högt kolestorol av ägg. NYA studier visar att så är inte fallet.
    JAg äte rmed mkt ägg. Ett till frukost, ett på kvällen och ofta ett däremellan... Ägg har en proteinsammansättning som är lätt för kroppen att ta upp
    Jag har hittat en blandning av kesella och yoghurt (naturell) på Lidl som jag äter till frukost. Den har en god konsistens. lowfat och high protein. Blandar den med massa bär och drar på frön och nötter (så får jag bra fetter) och så just ägg då till..
  • MissKaos
    Mollly skrev 2012-11-02 10:57:24 följande:
    vad heter den? ska kolla nästa gång jag har vägarna förbi LidlSkrattande
    Quark. Liten vit förp om 250ml/st kostar 5:95 tror jag.

Dagens träning:
    ca 1h i gymmet, div gott och blandat. Lite chins, dips, burpees, hälgång, vadpress insida/utsida lår vanliga upphopp och koc.curl för biceps, magmaskiner och lite plankor mm. Avslutade det hela med 45min danspass.
    Kände mig lite sliten idag. PMS. Hu.
  • MissKaos
    Carolinalovetobias skrev 2012-11-03 07:32:15 följande:
    Jag har så otroligt svårt att få till plankor varje dag.. SUCK! vrf? =(

Kör tills det gör ont, och gör det var tredje dag då?

Idag hade jag tänkt mig minst 15km löpning, gärna 18-20. ÖSREGN. Och Mens. Sådär sugen.. Urk. Hoppas det håller upp imorgon, ananrs kommer jag vara så besviken på mig själv imorgon! Och då är det planerat skivstång. Visst kan man spring apå fm, men kanske inte ett långlöp. Sprungit extremt lite denna veckan, trist. Men ibland blir det så. 2 kvalitetspass dock.
  • MissKaos
    Brotha skrev 2012-11-04 18:35:53 följande:
    Hej Alla!

Har precis kommit igång med mina träningspass, är uppe i drygt vecka 5 nu.

Mitt mål är att få bort min bilring som jag har runt magdelen. Jag anser mig inte vara fet, men jag är lite rundare vid buken än vad jag vill vara..Min bröstkort och övre del av magen är olatt, men det är just längst ner vid  buken som det putar ut.

Jag gymmar 5 gg/veckan, och jag börjar alltid med att springa sisådär 5 km på löpband (30 min), brukar stå att jag fått bort ~200 kalorier. Resten av tiden (30-45 min) så kör jag mest armar, axlar, och bröst.Hemma äter jag pretty much bara nyttig vanlig husmanskost, inga onyttigheter alls.

Efter dessa 5 v så har jag gått ner ca 5 kilo, jag kan ha på mig chinos jag inte kunnat på många år, och jag tycker att buken putar ut mkt mindre.

Dock så har det märkts mest på överkroppen, bredare axlar, plattare bröstkorg, större biceps/triceps, och detta är jag glad över! Jag är mycket bredare och pumpad på överkroppen än förr, men jag tycker fortfarande jag är för bred vid magen också, jag vill ju liksom att det ska smalna av mot magen och vara mer platt.

Har någon tips på vad jag kan ändra på/förbättra, för att få bort mer av magen? (Jag vill inte utesluta styrketräningen helt)

Vore jättetacksam om någon med mer erfarenhet kunde hjälpa till här! Har verkligen fått in ett flow här, och vill verkligen inte att det ska försvinna!
    KÖR MER BEN!! Annars kommer du få en ful kroppsbyggnad + att det är stora muskelgrupper som gör att du bränner mer fett även i vila!
    Kankse kan du tessta att göra en fyra dagarssplitt och då springa efter dessa pass. Det 5:e styrkepasset kör du som gruppträning tex skivstån/bodypump el dyl. Det bränner med bra och att göra många reps ibland ger kroppen ngt att tränka på..

Dagens träning: 10min CT 90min skivstång/spinn (45min vardera) Börjar bli mkt starkare nu! Märker på coren att jag tex anser vanlig planka vara vila. Upp med ena armen ena benet så det känns! Samma med situps, kör fällkniven istället!

Veckans träning:
    Löpning ca37 km.  (dock 2 kvalitetspass)
    1 skivstång intervall (75min)
    1skivstång/spinn (90min)
    1gympass /helkropp
    1danspass (45min) ihop med gympasset ovan

Ser faktiskt mer ut när man skriver ut det såhär än vad jag tränker att jag tränar dagligdax. Nästa vecka vill jag springa!!

• MissKaos
    Brotha skrev 2012-11-04 23:33:13 följande:

Tack för svaret Benen har du alldeles rätt i, har blivit lite lat med det, även fast jag tycker benpass är kul ska skärpa mig! Har läst en hel del, o mer muskler:högre förbränning i allmänhet, det är nåt jag tycker är riktigt trevligt! (Precis som du sa) Grejen är den att det känns nästan bara att jag endast tappar fett vid magen när jag springer, o känner pulsen o svettet osv, styrketräningen känns mkt mer passiv. Vet inte vad jag ska lägga mest vikt på (hehe)..muskler är trevligt, och det känns som att dessa kommer hyfsat snabbt, men jag har sedan mååånga år velat bli smalare runt midjan...hjälp anyone?

Ja:
    Kör din styrka först (du tömmer då glykogendepoerna) sen cardio.
    Omläggning av kosten.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!