Brotha skrev 2012-11-04 18:35:53 följande:
Hej Alla!
Har precis kommit igång med mina träningspass, är uppe i drygt vecka 5 nu.
Mitt mål är att få bort min bilring som jag har runt magdelen. Jag anser mig inte vara fet, men jag är lite rundare vid buken än vad jag vill vara..Min bröstkort och övre del av magen är olatt, men det är just längst ner vid buken som det putar ut.
Jag gymmar 5 gg/veckan, och jag börjar alltid med att springa sisådär 5 km på löpband (30 min), brukar stå att jag fått bort ~200 kalorier. Resten av tiden (30-45 min) så kör jag mest armar, axlar, och bröst.Hemma äter jag pretty much bara nyttig vanlig husmanskost, inga onyttigheter alls.
Efter dessa 5 v så har jag gått ner ca 5 kilo, jag kan ha på mig chinos jag inte kunnat på många år, och jag tycker att buken putar ut mkt mindre.
Dock så har det märkts mest på överkroppen, bredare axlar, plattare bröstkorg, större biceps/triceps, och detta är jag glad över! Jag är mycket bredare och pumpad på överkroppen än förr, men jag tycker fortfarande jag är för bred vid magen också, jag vill ju liksom att det ska smalna av mot magen och vara mer platt.
Har någon tips på vad jag kan ändra på/förbättra, för att få bort mer av magen? (Jag vill inte utesluta styrketräningen helt)
Vore jättetacksam om någon med mer erfarenhet kunde hjälpa till här! Har verkligen fått in ett flow här, och vill verkligen inte att det ska försvinna!
KÖR MER BEN!! Annars kommer du få en ful kroppsbyggnad + att det är stora muskelgrupper som gör att du bränner mer fett även i vila!
Kankse kan du tessta att göra en fyra dagarssplitt och då springa efter dessa pass. Det 5:e styrkepasset kör du som gruppträning tex skivstån/bodypump el dyl. Det bränner med bra och att göra många reps ibland ger kroppen ngt att tränka på..
Dagens träning: 10min CT 90min skivstång/spinn (45min vardera) Börjar bli mkt starkare nu! Märker på coren att jag tex anser vanlig planka vara vila. Upp med ena armen ena benet så det känns! Samma med situps, kör fällkniven istället!
Veckans träning:
Löpning ca37 km. (dock 2 kvalitetspass)
1 skivstång intervall (75min)
1skivstång/spinn (90min)
1gympass /helkropp
1danspass (45min) ihop med gympasset ovan
Ser faktiskt mer ut när man skriver ut det såhär än vad jag tränker att jag tränar dagligdax. Nästa vecka vill jag springa!!