Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-10-12 06:31:02 följande:
    Lycka till imorgon MissKaos! Bra att du är nervös, det hör till, men jag tror inte att du har nåt att vara nervös över egentligen!

Tänk u!
    memschi skrev 2012-10-12 15:02:42 följande:
    Nu har jag äntligen fått träna!

PT-timme stod på schemat och det var många övningar på BOSU-boll idag.. Hahaha, har nog aldrig varit så skeptisk mot hennes påhitt som idag. Burpees med BOSU-boll var INTE en ny favorit..

Men det var SÅ skönt att äntligen få träna efter det ofrivilliga uppehållet och imorgon blir det 45 minuter bodypump innan jag drar igång med 4 jobbnätter igen..

Hade du ena händen  på Bosun då? Testa att göra vanliga Burpees men ställ en steplåda framför. När du rest dig upp: Hoppa upp på lådan. Ner på golvet och gör en vanlig Burpee igen. Mördarövning!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Halvmarathon idag 1h52min. Väntar på resultatlistorna för att få exakt tid-
    Med tanke på förkylningen nöjd med tiden. Tog det extremt lugnt första halvan, vågade inte trycka på. Andra ökade jag på och i mål kan jag väl tänka att jag kunde dragit på lite mer efter första 5km. Inget pers, men med den motvinden som amundsön (ute vid havet) bjöd på och förkylning så är jag nöjd och glad! Dessutom har jag inte kört distansträning organiserat sedan pre gbgvarvet så jag är nöjd

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-13 19:03:03 följande:
    Bra jobbat! Du tog dig runt på en halvmara på ungefär samma tid som vi tog oss runt fyra kilometer.

*lol* Vilken jämförelse!
    Gbgvarvet gjorde jag på 1:48:51, och hade jag varit 100% idag så hade jag nog tänkt mig en tid på 1:45:00 MEN så är det. Någon gång ska det väl stämma, kanske nästa gbgvarv?
    Ojojoj vad min mage jobbar sig nu. Aj, aj
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-13 21:08:03 följande:
    Om jag nån gång kommer kunna springa igen så ska jag nog ha som mål att orka springa uppför Trollskogen i Hundfjället. Jag tänkte faktiskt på det när jag gick där...i samma veva mötte vi en man som sprang nedför i gummistövlar.
    Cool snubbe!
  • MissKaos

Shit... Verkar ha fått ngn magsjukegrejj. Snacka om bra löpresultat, med tanke på att jag kände av detta redan INNAN loppet och trodde jag var nervös i kombo med kebablunch igår...

• MissKaos
    cammily skrev 2012-10-14 19:29:54 följande:
    Japp vården är det, jag jobbar på en akutvårdsavdelning.
    Har ni några bra mat och träningstips. 

Jadå, säkert. Hur tränar och äter du nu? Gör små förändringar och se om de fungerar inan du ändrar igen -iaf på kostsidan!

Veckans träningssammanfattning:
    Har ju haft en vilovecka inför halvmaran -så ni inte tror jag h ar slappat till mig

13 km löpning + halvmarathon 21km = 34km totalt
    1 skivstångspass.

Kändes helt ok att träna idag, märks att jag tog det lugnt på loppet igår. Lite surt i efterhand, men men, Vpgade bara inte stå på då kankse man hade legat däckad idag. Hoppas på att få var FRISK så jag kan köra uppbyggnadsträning delux nu inför göteborgsvarvet!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-14 20:24:39 följande:
    Det är viktigt att lyssna på sin kropp, vet inte om det skulle haft nån betydelse, men en vältränad i min omgivning har råkat riktigt illa ut. Fast det gav en tankeställare oavsett!
    Fy!
    Vad hände då?
    Ja, man ska alltid lyssna på sin kropp. Annars har man ju missat något väsentligt. Visst kan man ibland träna och känna att man kanske har en förkylning på G (antingen går det över eller så bryter det ut) -men inte med tex halsont eller feber som en del gör. Mitt val i går -att springa lugnt i början och känna efter- var ju för att inte göra ngt man ångrar efter. Var beredd att bryta om det inte hade känts ok. Nu gjorde det det, så då kunde jag dra på sista milen. Var roligt att springa om folk då, på pigga ben Kom in som nr 20 av runt 50 startande i "min" klass.
    JAg har lite lärt mig den hårda vägen, har tränat sjuk och dragit på mig lunginflamation en gång. Annars är nog det värsta som har hänt överträning: vila en vecka och köra lite lugnare en vecka och sen på G igen. Men det klart skiter man i signaler på överträning och bara kör så kan det ju sluta med 6månaders vila istället.  Jag brukar oftast ta det lugnt om vi reser bort en vecka, och köra lite och lätt träning. Annars måste man planera in sånna veckor hemma ibland. Jag gillar att springa lopp och det är bra: för inför lopp behöver jag alltid vila..
  • MissKaos
    cammily skrev 2012-10-15 10:36:24 följande:
    Skall absolut testa det med klockan. Nu tränar jag 6 dagar i veckan. Det gör mig pigg och gör att jag orkar med vardagen.

Hur länge tror du det går utan skador?

Själv gjorde jag så. det slutade ganska så kasst kan man säga. Låg på en temp runt 35 och platt på en brits. Kunde knappt vända på mig: Tarmvred. Vägrade sjukus jag skulle ju till gymmet. (ramlade ihop på min praktikplats, hemma hos en patient. Jag tog mig ut i trapphuset och den syrran jag var ute med fick mer el mindre bära mig tbx till vårdcentralen där doktorn fick ta en titt.) Jo, dom ville ju skickat mig i ambulans. NU som aktivt arbetande sjusköterska förstår jag ju hur farligt det där var. Jag kunde ha dött. Hade även ett B-glucos på 2. Minns inte hur Bl.tr mm låg. Jo, jag genomförde ju halva det där träningspasset faktiskt. 
    Hur är din kroppsuppfattning? Vad är du diagnostiserad med, och vilken hjälp har du idag? Det GÅR blir frisk och senkan du träna hur mycket du vill -och få resultat av det med. 
    Vet du hur man ska äta? Vad som är normalt? Det är begrepp som förskjuts enormt  när man lever med en ätstörning. 
  • MissKaos

Just det:
    Dagens träning!

6km löpning på lunchen. Återhämtande, lugnt tempo ordentlig stretch! Skönt efter lördagens lopp ochgårdagens skivstång.
    Imorgon blir det skivstångintervall och (om jag känner mig i form för det) intervaller på bandet. Börjar mentalt ladda på för att köra ett 8 veckors program med milen sub40 som mål. Tänker att om jag siktar mot stjärnorna sä träffar jag trädtopparna....

• MissKaos
    cammily skrev 2012-10-15 16:55:46 följande:
    jag har varit extremt smal och vårdades för anorexi länge, jag tycker att jag har blivit frisk, med det undantaget att jag inte har någon matlust, jag väger idag 25kg mer än när jag var sjuk och jag vill absolut inte tillbaka till det, jag älskar att ha fått rumpa och bröst. men det är just lår och mage som jag mår dåligt över. Mitt mål är att gå ner till en hälsosam vikt och sen öka i vikt när jag bygger muskler, Jag vet att maten är ett stort problem och jag önskar jag kunde ha samma beslutsamhet när det gäller mat som jag har när det gäller allt annat. jag skall träffa min pt och dietist nu i veckan och komma fram till ett bra konsept, Jag vet att de kommer bestämmas att jag inte skall träna ensam, efter som jag lätt blir på gymmet 3-4h per gång.vilket inte alls är hälsosamt.

Jag har ett konstant lågt bt på 65/45 -75/55 och det är även under ett stressigt arbetspass då min puls lätt går över 150-200.

Jag vill bara träna och bli fin, och samtidigt må bra. Skall få kortison spruta i morgon för att öka hungern.  
    Jag tror att du ska tänka om helt.
    Har du prövat Yoga? Det kan vara en bra sak eftersom det både gör en starkare, smidigare och dessutom ger kropskännedom. Då menar jag en rejält fysisk form av Yoga.
    Nej, gymmet 3-4h är ju allt annat än häslosamt. Du låter inte frisk, utan på gränsen sas. Man måste släppa ätstörningen på samma vis som ett narkotikamissbruk. Man KAN inte leva med en fot på varje sida. Inte i längden.
    Vad mår du bra av att träna? Och hur ofta?
    Din kropp är säkert nerbruten och i behpov av att bygga upp muskler. Men, men bygger bäst muskler med lite underhudsfett. Jag skulle tipsa dig om att hålla sammavikt hela vägen..
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!