memschi skrev 2012-11-15 19:09:51 följande:
Vad äter ni efter ett träningspass? Alltså, DIREKT efter?
För jag är en sådan som äter innan jag duschar (duschar 9 av 10 på gymmet, får jag skjuts hem äter jag innan jag sätter mig i bilen), men vet inte riktigt vad jag ska äta.. Ibland en banan och en skyr. Ibland bara en skyr. Ibland en proteinbar. Ibland en banan och nötblandning.
Det bror på vad du tränar.
Om du tränar cardio kan du sikta emot 1g kolhydrater/kg kroppsvikt. Samt 20gr protein. JAg brukar deicka ganiomax. Flytande är lättast för kroppen att ta upp. Tror du kommer få en mängd träffar omd u börjar googla på detta. Banan och skyr är bra, välj då en smaksatt skyr! Du behöver kolhydraterna (de snabba) Att göra så hjälper kroppen att hämta sig inför nästa pass och du minskar risken att drabbas av infektioner. Man har ett sk "fönster" på 5-20min där kroppen enklare lagrar in energi i musklerna och gör dem redo för nya tag! Helt rätt tänkt av dig mao!
Idag:
10+10km löpning. Är jättejätte trött. Orkar inte ens tänka.(därav det korta förenklade svaret ovan orkar inte gå ner på detaljer) Gick ne ri coma efter att ha sprungit, hämtat på dagis och ätit. Ärtsoppa och pankakor. Min 4-åring drog i sig sex pankakor? Borde gett han russin med så det kom ut på dagis imorgon *hrm*