Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

10km på lunchen. i tröskelfart! total löptid: 52:30
    Känner mig skitnöjd, hade inte andnöd alls av astman utan det gick bra att springa. Såklart var det jobbigt i slutet, det känns ju att man har kört 90min pass (för mig rätt tuffa) både tors,fre,lö och sö. Imorgon blir det med ett hårt pass beståeende av intervallträning på bandet och sen skivstångintervall. Uppbyggnadsträning!!  Ska försöka sekvensera in en lättare vecka varje månad för återhämtning, iaf om jag kör såhärhårt. Tänker mig veckan före mensen, eller dagarna innan + första mensdagarna sas för då blir jag ändå lite segare i kroppen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jägarvila är bra benträning (kallas även 90grader=

Gårdagens träning:
    6km på bandet varav 4x4min intervaller i 4:16fart
    90 min skivstång/spinning

2h HÅRD träning och kroppen svarar upp fint! Härligt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    memschi skrev 2012-11-07 14:47:56 följande:
    Aaahhh... Hemma och nyduschad efter 90 svettiga minuter med PT'n.

Idag körde vi på mitt hemmagym då jag ville få en ordentlig genomgång av mina gymprogram, så att jag kan köra så tungt och tufft som möjligt - med rätt teknik.

Alltså, jag är ju starkare än vad jag vågar erkänna! När vi skulle köra sumolyft med kettlebell så slutade det med 24 kg. Det hade jag ALDRIG trott. Och sen har jag starkare axlar än min egen PT.. Känns rätt.. bra

Imorgon blir det lite andra bullar, då ska jag iväg på 55 minuter yoga där sambon hoppas att jag kan lära mig andas.. Vadå, ska man kunna det också?
    Bra jobb!!
    Frukostflingan skrev 2012-11-07 15:02:29 följande:

Jag sitter och njuter på jobbet efter ett lunchpass spinning och lite core. Roligt, svettigt och välbehövligt!!!

Härligt

10+10 km löpning idag.
    Imorgon gym + ngn form av alternativ cardio
  • MissKaos

gymet 45 min, intensivt. Kör då en maskin och i vilan mellan seten tex burpees, plankan etc. Helkropp. Därpå indoorwalking 60min.

HELT slut nu! Nu mat, Vågar inte dricka vin, för trött...

• MissKaos

Igår: 15km löpning
    Idag skivstång och ett halvt spinningpass. (smet efter halva, hade inte tid/ork med mer men det blev ju ett 90min pass ändå!)

Veckans samanfattning:
    1 IndoorWalking 55
    1 skivstång/spinn (90)
    i skivstång/spinn egenmixat
    1 gympass
    löpning km 10+6+20+15= 41km

Känns som om jag kör hårt nu, och vill ha mer! Level up!

• MissKaos

igår 7km löpning, lugn återhämtande.

Idag 4km progressivt på bandet. Sen skivstång/spinning.

NY runners?? Har inte jag fått än! *längtar*

• MissKaos
    memschi skrev 2012-11-15 19:09:51 följande:
    Vad äter ni efter ett träningspass? Alltså, DIREKT efter?

För jag är en sådan som äter innan jag duschar (duschar 9 av 10 på gymmet, får jag skjuts hem äter jag innan jag sätter mig i bilen), men vet inte riktigt vad jag ska äta.. Ibland en banan och en skyr. Ibland bara en skyr. Ibland en proteinbar. Ibland en banan och nötblandning.
    Det bror på vad du tränar.
    Om du tränar cardio kan du sikta emot 1g kolhydrater/kg kroppsvikt. Samt 20gr protein. JAg brukar deicka ganiomax. Flytande är lättast för kroppen att ta upp. Tror du kommer få en mängd träffar omd u börjar googla på detta. Banan och skyr är bra, välj då en smaksatt skyr! Du behöver kolhydraterna (de snabba) Att göra så hjälper kroppen att hämta sig inför nästa pass och du minskar risken att drabbas av infektioner. Man har ett sk "fönster" på 5-20min där kroppen enklare lagrar in energi i musklerna och gör dem redo för nya tag! Helt rätt tänkt av dig mao!

Idag:
    10+10km löpning. Är jättejätte trött. Orkar inte ens tänka.(därav det korta förenklade svaret ovan orkar inte gå ner på detaljer) Gick ne ri coma efter att ha sprungit, hämtat på dagis och ätit. Ärtsoppa och pankakor. Min 4-åring drog i sig sex pankakor? Borde gett han russin med så det kom ut på dagis imorgon *hrm* Drömmer
  • MissKaos

Igår var jag ett vrak. Totalt. Sonen har hållt mig vaken nattetid, och gubben med (hosta) Körde en uppvärming i kärringgrillen sen kollade jag runt lite i gymmet. sprang lite på bandet. Muppade omkring mest.
    Sov som en gris inatt!
    idag 10km löpning (56min) Bruakr köra veckans långpass på lördagar. Menmen, en liten tur är bättre än ingenting!

Den här träningsveckan går inte till historien som den bästa.

Hoppas på bättre energi nästa!

Vi har passat all alkohol denna helgen, ingen är sugen ens på rödvin. Det säger väl allt?

• MissKaos

6km blandade intervaller

skivstång

3km på bandet, lätt tempo

• MissKaos
    Wilowa skrev 2012-11-18 20:32:10 följande:

Idag har jag äntligen tränat det jag tycker bäst om och det på tuffaste sätt. Två timmar i en backe med 1-2 dm opistad kramsnö var JOBBIGT. Fast ändå säger jag bara ÄNTLIGEN!!! Solig

HÄRLIGT!!
    Lite lätt avis, fast jag hade velat ha skidor på fötterna!

Lite ont i en häl. Trist.
    JAg har lagt på mig lite och då händer alltid detta: Inflamationer i leder/på ställen som belastas hårt. Alla dessa sjukdomar/förkylningar varannan vecka har börjat sätta sina spår.  Trist.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!