Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Träningsnördar - här samlas vi!

Wilowa skrev 2012-10-18 18:35:03 följande:
    Många namn jag inte kände igen där, men det är säkert samma som nåt vi har här hemma.
    Yrkesskada: Jag vet vad det är i medicinen men minns inte alltid namnen.
    Hur som, hittade  min bricanyl! Ska ta ett lugnt varv i skogen imorgon.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Ponzi skrev 2012-10-18 22:04:24 följande:
    Vad hände med träningen för folk? ingen som tränar aktivt?
    LITE svårt med det just nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-18 22:15:33 följande:
    Jag har varit på yoga idag med fokus på höfter...kanske inte räknas som riktig träning, men träningsvärk lär jag få.
    Det är GRYMT bra träning! Ger både styrka ochsmidighet och ett visst mått av cardio.
    Höftöppnare ken ge en del psykiska upplevelser med. Vi låser mkt där! Intressant att se vad du tycker!

Jag ska nu ut i skogen. Tar på pulsband och klocka, om pulsen inte är som den ska blir det kortare promenad.
  • MissKaos

Ngt OT att garva åt.

• MissKaos

11,5 km löpta idag. X-tremt lågt tempo men fungerade fint! Planerat att köra rskivstång imorgon. Sugen på en kortis löpning på morgonen. Vi får se!

• MissKaos
    Ponzi skrev 2012-10-21 20:05:35 följande:
    Ingen aning:P, men när man ser typ killar främst i åldern 17-19 år( min gissning) så tycker man nästan dem borde med all dagens teknik/informatiostillgångar, läst på och kanske sett typ på youtube övningar som dem kan prova på och göra dem korrekt, iof är jag ju då lite mera träningsnörd än de andra så :P

Men nyfiken på en annan sak, som nu kanske kvinnor kan förklara bättre för mig, men vad är det för syfte egenligen att ha typ träningsbyxor, som på vissa verkar vara så tajta att dem bokstavligen drar in mellan skinkorna eller typ drar isär skinkorna? sitter ju skitsnyggt på en del, men en del är det ju "way too much" påTungan ute
    Jag ahr sagt till när jag har set folk göra rent farliga saker.  Kände mig dock tvungen: Skulle instruera och hade gymmets logga över hela mig..

Hemma från Skivstång + 15min i roddmaskinen och 1km på bandet. Väntade på maken så sprang medans jag väntade!
    Veckans sammanfattning:
    Mån 6km löpning
    ti+on+to SJUK
    Fre 10km löpning + 30min core.
    Lö 11,5 km löpning bästa turen på länge testar ett nytt löpspår
    Sö skivnstång + 15min rodd

En mkt mkt lugn vecka mao!

Imorgon ska jag nog springa, Tisdag = Ullaredsresa, träning på sitt vis! Tunga saker i kundvagnen
    Mår bättre men känner av astman om jag trycker upp pulsen.
    Nu, ska jag spana in mina tradera auktioner som går ut under kvällen! Wisch me good luck ovh att många betalar idag/imorgon så jag kan bränna stålarna på tisdag *ot ot ot*
  • MissKaos
    MissMe83 skrev 2012-10-21 20:51:21 följande:
    Willowa: ha ha jag tillhör nog den kategorin som inte lämnar mycket åt fantasin då, du skulle höra hur jag flämtar när jag tar i så ögonen nästan poppar ur
    Idag hade jag en lila träningskjol från casall samt ett svart linne med inbygd BH på gymmet

*hrm*

Min man tycker det är snyggt iaf!

• MissKaos
    Ponzi skrev 2012-10-22 19:08:49 följande:
    Känner mig hemsk då jag sitter och tar en snabb break i pluggandets och skiver här på forumet, medan jag äter kladdkaka:D mums...

Själen ska ha sitt med! Eller hur?

JAg har testat en "ny" löpslinga (för mig ny) elljusspåret i Gerås. Jättefint! Blev lagom 11 km hemifrån en runda där och hem igen. Bäst av allt: Jag kände mig ok i andningen. Det gjorde jag inte på jobbet, det är problem med ventliationen tror jag.
    Träningsvärk i benen efter gårdagens Skivstång, eller inte riktig träninsvärk men det känns att jag har jobbat med musklerna sas. Stela och lite sega men ÅH vad jag hade en skön tur i skogen! FÖrutom att jag sprang fel en vända och inte har ritkgi koll på var jag har varit. Långdistanslöpning har en stor fördel: Det gör inte så mycketatt jag kommer fel, jag vet att jag klarar att springa minst 25 km och sannolikt betydligt längre. Ska ta vatten med nästa gång bara så är det rolig efteråt (vätskebrist är ju inget vidare)...

Imorgon ULLARED!!!
  • MissKaos
    Wilowa skrev 2012-10-22 22:16:30 följande:
    Vet inte vad som låter värst av att springa 25 km eller ett besök på Ullared.

Jag kom mig för att göra övningarna jag skulle idag och idag var de lättare än första gången jag började med programmet.    

Nu skrev du fel! BÄST! Fast jag är ju sugen på marathon och tränar för att komma dithän. Låter det ta TID dock. Förra året vid den här tiden kändes halvmara som ett enormt steg nu känns det som "ingenting" om jag inte ska springa på tid...

JO: JAg är så glad.. Av en fånig orsak! Vi ska snart flytta på jbbet. Bra för mina lungor såklart men:
    1. Vi får egna kontor. = Lycka
    2. Vi skulle få ngn dusch, jag gnällde, nu är en dusch på väg att instaleras = jag är lycklig... JAg springer ju till jobbet 1d/vecka och på lunchen 1d. Vi kommer flytta vad sm tar ca 6min att gå så det gör inte mer än 500 met till på min morgon löpning och såkart 500 meter hem. Perfekt.

Jag är nöjd med att ha hört att flytten ska bli i år!

*firar*
  • MissKaos

Ponzi -Bra jobbat! Som alla andra är det axlarna som behöver jobba (och de tär inte kritik -du ser bra ut det är vad odm hae sagt på en fitnesstävling..)

Ullared igår supertrött idag..

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!