Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Träningsnördar - här samlas vi!

146

Nytt hotell med riktigt bra gym för att vara hotell 300kvm stort.

Rodd, stakmaskin och pushjerk med 24kg kb. Sen spa och julbord

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-09 08:59:47 följande:

Tallsnatch är teknikträing helt utan drop. Lätt vikt, upp med stången utan drop och snabbt som attan under. Max 30% av 1RM i vikt.

Förra veckan gjorde vi tall jerk och det är samma tanke.

Kollade film på tuben, såg ut att vara en bra teknikövning
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-09 18:54:15 följande:

Iden är väl att man blir snabbare in under stången. Mer explosiv..

jag fick 40(!) tabletter antibiotika idag mot halsfluss. Så denna veckan är färdigtränad!

Fy tusan, jag hade ofta halsfluss när jag var yngre, det var inte roligt så jag lider med dig. Halsen såg alltid ut som den var full med keso...
  • Studentpappa

Vi har fått igenom ett gäng bidragsansökningar till föreningen så nu blir det lite investeringar framöver. Snart har vi nog allt som de större boxarna har

• Studentpappa

147

Lugnt pass, övade bland annat på DU och MU måste vara julbordets fel att jag inte fixade MU idag..

• Studentpappa

148 jag kommer inte mycket över 150 pass i år heller. Men det känns som det räcker ändå och jag får nog acceptera att det är vad jag får till.

Strikta ctb, rodd med 24 kg kb, intervaller airbike

• Studentpappa

149

Strikt press

Emom i 30min

1) 5 powerclean + 5 front squat 40 kg

2) 40 SU + 5 ctb

3) 13 burpees (jag gjorde oftast 10)

Jobbig jävel men jag hade ätit pizza alldeles innan också

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-20 19:50:29 följande:

Efter en evighet utan träning är det nu sjuka barn... så inget gym. Dessvärre! Men idag kom en water rower... fett!! I valnöt! Den står nu i vardagsrummet.... tihi. Med julgranen!

Glassigt! Har sett några sådana till salu begagnade, hur är dom jämfört med Concept 2 som jag antar ni har i boxen? Här är det också sjuka barn och jag är sjuk själv så det blir ingen träning här heller. 

Jag har dock anmält mig till en onlinetävling i team "international fitness legue" 4 pers i varje lag men bara 3 tävlar varje vecka så jag behöver inte känna någon panik över att vila denna veckan. Vi har beställt över 600 kg utrustning till boxen som kommer i dagarna, kommer bli så jäkla bra!
  • Studentpappa
    K grrl skrev 2016-12-20 21:27:11 följande:

Har rest sjukt mycket i jobbet och varit/är sjuk, så ingen träning här heller... Börjar vara less på allt fläng och skulle vilja ha en lite mindre krävande tjänst.

Jag reser också mycket, har du inte tid att träna på kvällarna eller är det aktiviteter/jobb då också? Jag är i stort sett alltid ledig på kvällarna och ser till att träna då istället för att hamna i baren med en öl som många av säljarna man träffar på hotellen.
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-12-20 21:24:21 följande:

Den är stabil. Bättre sits. Något mindre handtag tror jag, känns ovant. Helt annan display så behöver vänja mig. Bäst är vattenljudet....

Ok ja den låter väl mindre antar jag min AB låter sjukt mycket! Men jag har ju ett eget rum utanför huset så där kan den låta hur mycket den vill, men i vardagsrummet har jag aldrig kunnat haft den. Ungarna skulle vakna direkt.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!