• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • K grrl

Ah, jag gör bara djpa knäböj, det brde jag ha skrvt.

• Wilowa
    K grrl skrev 2014-10-15 18:38:58 följande:
    Hur mycket vikt man tar säger ju egentligen väldigt lite, i alla fall om man som jag tränar flera övningar på samma muskelgrupp under ett och samma tillfälle. Det är stor skillnad på om en övning ligger först eller sist i ett program. Men...

Jag tar 22,5 kg i militärpress, 10 x 4. 
    Samma vikt i bicepscurls med stång, 5-8 x 3. 
    6 kilo i hantellyft åt sidan, 12-15 x 4.
    9 kg i axelpressar.
    12,5 kg i lutande bänkpress med hantlar, 8-10 x 3.
    9 kg i flies, 10 x 3.
    ca 40 kg i breda latsdrag, 12-15 x 4.
    42,5 kg i rodd med stång, 8-10 x 4.
    16,5 kg i hantelrodd, 10-12 x 3.
    62,5 kg i hip thrusts, 10-12 x 4.
    55 kg i marklyft, 10-12 x 3 (5 kg mindre än kroppsvikt).
    45 kg i knäböj, 10-12 x 3 + 50 kg x 5, 1-2 rep.

Står lätt en minut i planka och jägarvila.
    Gör 5-6 dips. 
    15 armhävningar på tå.

Allt med strikt form förstås. Det har jag fått jobba på en del, haha. Det är några exempel i alla fall på någon som inte är så vältränad, men i alla fall lite tränad.
    Är ju, som kanske noteras, vansinnigt stark i ryggen jämfört med i mina ben (och det är inte så konstigt eftersom det är svårare att bygga muskelmassa på långa ben och jag inte har styrketränat så länge, så den här skevheten har jag börjat jobba på först nu).
    Tack! Det gav mig vad jag var ute efter. Du gav mig lexikonet jag behöver för att tolka mina egna resultat och även för att sätta rimliga mål.

Jag försöker följa Olgas bok och då ska man träna tyngre än jag gjort innan, men än så länge har jag inte gått på max vad jag kan...helt enligt boken.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-15 19:18:43 följande:

Beror på. Nu är jag intr ikapp efter grav ännu men

Ca 60kg knäböj grunda 3*10

Ca 47kg djupa 5*5

Bänkpress m hantel 14kg/hantel 8*3 bänk m stång 30kg 8*3

Marklyft stelbent 60kg 6*5 på 50 klarsr jag 10*3

armhävningaråpå tå efter bänk 3*10

Tack till dig med!

Nu ska jag passa på att träna innan jag måste åka tillbaka till ishallen.
  • MissKaos

Sträckte mig i låret snti gen igår på ullared (barmvagn och kundvagn) eller på uppv idag. Körde 1 knäböj.. sen stopp! Fick köra överkroppen bara. Gjprde chins med gummiband. Mål att kunna göra chins helt själv..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dagens samanbrott. En snubbe hade försmå klädernåå gymmet. Magen med hår o allt hängde ut.

jag höll på att börja garva. Fy skämsmössa åå mig!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

K varflr bara 1 set knäböj?

• Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-15 20:09:01 följande:

Sträckte mig i låret snti gen igår på ullared (barmvagn och kundvagn) eller på uppv idag. Körde 1 knäböj.. sen stopp! Fick köra överkroppen bara. Gjprde chins med gummiband. Mål att kunna göra chins helt själv..

Haha! Ullared är ett farligt ställe! Vi campade där i somras och det var en upplevelse. Det har aldrig varit så kul att sitta utanför vagnen och titta på folk.
  • K grrl
    MissKaos skrev 2014-10-15 20:15:59 följande:

K varflr bara 1 set knäböj?

1? Nej, 4-5 brukar det bli.
  • Studentpappa

Oförberett pass idag och inte särskilt slitigt, men det är dags för ett stenhårt crossfit pass imorgon så det passar bra.

Först körde vi bänk målet var 40 reps på kroppsvikt (85kg) men jag slutade på 25 då tekniken svek, tanken är att man ska köra det snabbt med rejält tempo, är inte riktigt där i styrka än så någonstans mellan 60-70 kg hade varit mer lagom. Pulsen ska vara hög!

Sen körde vi marklyft

8-6-4-2-2-1

70kg-90kg-110kg-125kg-140kg, dålig form på sista skulle ha släppt..

10min och 2,1 km i stakmaskin som avslutning

If you wanna get fit, get crossfit.
  • Wilowa
    MissKaos skrev 2014-10-15 20:14:57 följande:

Dagens samanbrott. En snubbe hade försmå klädernåå gymmet. Magen med hår o allt hängde ut.

jag höll på att börja garva. Fy skämsmössa åå mig!

Jag var med om ungefär samma sak på jobbet idag. Satt och åt mellanmål med barnen samtidigt som två killar monterade grejer utanför fönstret. Ena killen hade värsta hänget och när han böjde sig var jag säker på att han skulle tappa byxorna. Jag fick vända mig bort för att inte börja gapskratta inför barnen.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!