• Jordgubben82

Hur många barn har ni/ vill ni ha?

Hur många barn har ni? För och nackdelar med det? Eller hur många barn vill ni ha? Har två barn kan tänka mig ett till om några år skiljer bara 21 månader mellan mina söner, men funderar på om det blir mycket jobbigare med ett barn till?

• Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?
  • Luullis

Vi har två barn och ett tredje som kommer om två veckor ungefär. Jag känner att det räcker men maken kan tänka sig ett till om några år.

• lövet2

Vi har 7 barn.

Nackdelar: Dyrt förstås och alltid fullt upp rent praktiskt. Omöjligt för oss att heltidsarbeta båda två. Mycket svårt att få barnvakt.

Fördelar: Tja, vi trivs med en stor familj och vi gillar båda två att ha fullt upp. Dessutom visade det sig att hemmamamma-yrket passade mig perfekt och att ungarna mådde bra av att ha en förälder hemma. Vid de tillfällen vi varit tvungna att ha barnvakt, så har inga barn varit ledsna för det. I vår frånvaro har syskonen gett trygghet åt varandra ...

• muffin

Jag har två st. Har funderat på om det kanske blir en trea i framtiden men kommit fram till att det nog inte blir det. Är inte ett dugg sugen på bebistid eller att vara gravid och kommer nog inte bli det heller. Men på något sätt hade jag tyckt om att ha tre barn men jag är nog inte villig att börja om igen...

• FamilyForever

Min sambo har 2 sen tidigare, dom är lite äldre, vi har ett gemensamt. Sambon är inte så sugen... men jag skulle så gärna vilja ha en till... helst nu, men det får nog vänta minst 2år om det nu ens blir ngn mer... :(
    Blir ganska stor förändring med en 4:e ekonomiskt...  iaf för oss, först lär man ha en stööre bil så alla får plats, sen i vårt fall, skulle vi behövt ett rum till helst, det går ändå... men blir lite trångt... Vi har precis byggt ut... och dumma vi som inte tänkte steget längre... vi planerade ju bara så han sbarn skulle få ett varsitt rum och så vår gemensamma skulle få ett...

Vi har ett liiitet rum till som funkar som kontor idag... det skulle gå.. men ja... inte det optimala... 

• Prinsessans mamma

jag vill ha fyra.Minst tre.  Jag har två. Man tyvärr är jag för gammal för fler enligt alla trådar jag läst här på familjeliv, att det vore synd om barnen om sånasom jag skaffade fler. Och familjeliv vill man ju inte stöta sig med eller hur   Men visst finns längtan....

Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?