• Jordgubben82

Hur många barn har ni/ vill ni ha?

Hur många barn har ni? För och nackdelar med det? Eller hur många barn vill ni ha? Har två barn kan tänka mig ett till om några år skiljer bara 21 månader mellan mina söner, men funderar på om det blir mycket jobbigare med ett barn till?

• Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?
  • cocos87

Jag har två, flicka 09 och pojke 10 jag väntar nu vår trea som kommer i maj. jag vill ha ännu ett barn senare men jag är ju ung så det får vänta ungefär 10 år

Nathalie 090607, Leo 101105, väntar smått igen med BF 120503
  • skogstjärna

Vi har fyra, och jag skulle nog vilja ha fler. Men det kommer nog inte bli fler, mycket för att det blir så stor skillnad i ålder på äldsta och yngsta. Vill kunna göra saker med hela familjen som alla tycker är kul. Sen finns det ju ingen garanti att alla kommer må bra, tänk om man skulle få ett väldigt sjukt barn och så har man en massa andra barn som man vill räcka till för. Eller om någon av dem blir djupt deprimerad i tex. tonåren, kan nog lätt bli så att man känner sig otillräcklig då.... Sen så är det ju sjukt jobbigt att vara gravid med! Så går mina funderingar just nu...

• Jeda

Jag har tre, född -97 -02 & -08. Skulle kunna tänka mig ett lika många till Cool Lätt! Kan bero på att jag själv är ensambarn? Jag har ju några år mellan mina och skulle det nu blir fler får det bli tätt mellan dem då jag börjar få åldern mot mig....

Har alltid varit emot udda antal barn då mellan alltid har en tendens att komma i kläm. Men mina äldsta är helsyskon och bor hos sin pappa, medan min lilla bor hos mig och sambon. Därför lever hon som ensambarn...

• Ellikapellika

Vi har tre och väntar fyran. Jag skulle inte ha något emot en till medan mannen tycker att det räcker med fyra.
    Vi får se vad som händer i framtiden. Jag är inte lastgammal än så vi har några år till på oss.

• Gaddis

Jag har en son född 05 med vars pappa jag separerade från 09. Då ville jag inte ha fler barn, men sedan ändrade jag mig när jag träffade världens underbaraste man som inte hade barn sedan tidigare. För en vecka sedan fick vi en dotter och vi har redan bestämt att vi ska sätta igång med nästa bebis så fort vi kan Skrattande

• loudnfast

Tre barn. 4år 3år 6 mån

Vill EJ bli gravid igen! 

• sasso78

Har två barn, födda 09 och 10. Vill nog ha minst 1 till, men det får vänta några år, 2015 kanske jag vill ha min tredje, då är de två första rätt stora, men karl säger att han inte vill ha några fler som det är nu Rynkar på näsan men han hinner kanske ändra sig Flört.

Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?