• Jordgubben82

Hur många barn har ni/ vill ni ha?

Hur många barn har ni? För och nackdelar med det? Eller hur många barn vill ni ha? Har två barn kan tänka mig ett till om några år skiljer bara 21 månader mellan mina söner, men funderar på om det blir mycket jobbigare med ett barn till?

• Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?
  • lovelyfamily

Har åtta barn och är gravid med tvillingar, detta är min sista graviditet.
    Innan jag fick barn ville jag ha max 3. 

Mamma till 8 underbara barn ♥
  • Mercurialis

Jag har två barn och det är jag fullkomligt nöjd med. Nu är äggtillförseln kapad så fler blir det inte.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mynta
    LillaDaze skrev 2012-05-10 13:17:26 följande:
    Vi har två och jag vill nog ha två till.

Vi är överens om att absolut inte skaffa udda antal barn, sambon har två syskon och de tjafsar jämt o så blir det två mot en. så nu har vi två tätt och sen om några år skaffar vi två tätt till :)
    Äh, vi är fyra syskon och det hjälpte inte ett dugg med jämnt antal. Blev ofta tre mot en istället...

----

Vi har två barn. Sambon känner sig rätt nöjd med det, jag vill gärna ha ett till (om ett par år eller så).    
  • Mamma till Philip Nova Elliot

Vi har 3 (jag ett sedan innan så 2 gemensamma) och det är vi överens om att det räcker :)

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • mimosi10

Vi har två barn, födda med exakt två års mellanrum, en dotter 2010 och en son i mars i år. Om jag varit yngre hade jag gärna kunnat tänka mig en sladdis, men eftersom jag passerat 40 känns det inte möjligt. Det kanske inte ens blir något mer... Jag känner mig lyckligt lottad som lyckats få två fina friska barn sent i livet.

• Höghus

Har de tre friska fina barn jag alltid velat ha. Absolut nöjd med det.

• Amlin

Jag har tre underbara barn och vill inte ändra på nåt. Stora är 4 år och de små är 15 månader. Jag känner att vi är färdiga med bebis livet och är redo för livet med stora barn. Ett nytt spännande kapitel i sig. Fast, det tar ju ett tag innan de små blivit stora men ändå.

• muffin

Tycker det är svårt...Vi har en dotter född 07 och en son född 09. Ibland vill vi ha en trea men ibland inte...En bebis vore mysigt och jag tror det är roligt med tre barn när de är stora med. Men jag och sambon är inte alls sugen på att börja om med ett "lekplats barn" igen. Bebis och stor, men inte 2-5 års åldern (!) Vår yngsta blir 3 nu i höst och både jag och sambon tycker att saker och ting har börjat lätta och de kan sköta rätt mycket själva så det har vi inte lust att börja om med....

Nu är det dock mycket praktiskt som talar emot ett tredje barn men om ca 1,5- 2 år så skulle det fungera bra så vi får helt enkelt se om vi är sugna då. Är vi det så blir det en trea men inte fler sen:)

• Filipa92

Jag har två... Ines som fyllde 3 i april och lillebror Ville som fyllde 1 i februari. Planerar nummer 3, men hoppas på att få fyra eller fem barn totalt.

~ Ines 29/4-09 & Vilfred 11/2-11 ~
  • USA111

Inga då får en surogat mamma föda det för jag pallar ej va gravid!

Svar på tråden Hur många barn har ni/ vill ni ha?