• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • Shandi

Jag jobbar idag i skolkök/förskolekök och måste säga att maten är fantastisk! Smakar bra, bra kvalité plus att man själv bestämmer över salladsbufféer osv, och alltid måste lyssna på vad eleverna säger och tycker.

Jag minns den även sedan skolan som hur bra som helst, dock kändes den inte alltid så näringsrik :P Men åh andra sidan fanns det ju alltid tillgång till fräscha sallader, bröd och pålägg.

Visst fanns det "äcklig" mat, men det finns det ju hemma med....

Det bästa var nog... sour cremebiffarna eller currykycklingen! Det allra värsta var de förbannade potatisbullarna.. uääk!

• Iryelle

Har alltid gillat skolmaten, både i grundskolan och gymnasiet. Däremot så har jag inget minne av någon direkt favorit. Blodpudding kanske.

• Jag är bara jag

Potatisburgare kallades våra och ja,de var goda också. Näringsinnehåll fanns nog ingen som tänkte på på den tiden,det var husmanskost som gällde överallt. Minns INGA grönsaker alls,måste väl ha förekommit nån? Rårivna morötter i.o.f.s...

• adipose

Potatisbullar med sylt..... Mmmmmmmmmmmmm.

• Floff

Panerad fisk, potatisbullar, ryssröra i pitabröd och ugnspannkaka hörde till favoriterna! Även vitkålssallad med ananas i. Men det fanns riktiga lågvattenmärken, som tex varmkorven som alltid sladdrig och RANDIG i gråbrunt och rosa... *ryser*

• Borttagen användare

ja just "mackaronilådan" som var pasta med någon slags skinksås var verkligen min favorit, kunde äta hur mycket som helst av den. vill ha receptet! även korvstroganoffen var jättegod! MUMS!

• Borttagen användare
    Princip skrev 2011-09-06 16:15:05 följande:
    Korvstroganoff med ris, pasta med skinksås och kyckling woken! Resten är jag inte så förtjust i...
    haha nästan samma som mig förutom kycklingwoken!
  • Borttagen användare
    Shandi skrev 2011-09-06 16:21:40 följande:
    Det allra värsta var de förbannade potatisbullarna.. uääk!
    det var nog min absoluta storfavorit!
  • Mollz
    LaFontaine skrev 2011-09-06 14:29:23 följande:
    Anova: Bästa kompisen var  demi-vegetarian och fick hela mellanstadiet broccoli på längden och tvären. Det var soppa, stuvning, grätäng, bakad, kokt, stekt och gratinerad. Hon har fortfarande lite svårt för broccoli.
    Hahahaha, fick samma här fast med morötter.. Kommer aldrig glömma "korvstroganoffen", där de tagit morotsbitar i samma form som korven istället..
  • Blgebo

Kebabgrytan och pastan med ost och skinksås var två av höjdarna Båda rätterna tillagas nu här hemma, och jag tycker de smakar rätt lika skolans....

Sedan hade vi mkt vitkål som sallad. Vitkål med lingonsylt, vitkål med krossad ananas, vitkålsklyftor, pizzasallad...

Svar på tråden Minns ni skolmaten?