jag är född 87 å har aldrig blivit serverad kebabgryta! PIZZA KANSKE EN GÅNG. SALLADEN BESTOD AV RIVNA MORÖtter, majs, kikärter, och sådan där vit sallad. inte isbergs, utan den billigare.
jag har alltid tyckt våran kommun gjorde dålig mat, å nu när jag ser era matsedlar ser jag att jag hade rätt! var bättre i grundskolan då vi hade eget kök, då var jag bara "normalt" kräsen om man säger så. åt samma rätter där som hemma. men gymnasiet. det var VIDRIGT. nerskivad korv i köttfärsåsen. knappt nå grönsaker. vegetariska rätten kunde innehålla skaldjur. (dom ända skaldjuren som serverades, å de var på studentmiddagen vi skulle få. vi fick ingen lunch den dagen för vi skulle få middag. kycklingsallad till oss, räksallad till vegetarianer. största delen var majs/ärtor/paprika, ni vet den frysta man köper i frysdisken. baguette till. äppeldryck. studentmiddag. Verkligen värt att få betala lunchen själv. elelr ej)
men pannkakorna dom stekte i grundskolan själv. MUMS. sen gjorde mattanterna nån "mjölk sky" till fisken som vi alltid bad om, stekt fisk, kokt potatis, morötter å den där "mjölk skyn", de var tok gott! och ända fiskgratängen jag någonsin tyckt om, fick i äggsås. har aldrig å fortfarande itne gillat en annan fiskgratäng!!!
älskade verkligen den stekta fisken, mattanterna hade själva vänt den i ströbröd, alltid tillhört mina favorit rätter
själv fick jag inte vegetarisk mat i högstadiet, för jag hade inget läkarintyg på det.......(??)