• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

FruJJ: Det där är positivt! Grattis!

• Helenmedh
    FruJJ skrev 2011-11-29 22:02:20 följande:
    Åååå ni inger så mycket hopp!!!! Vet inte riktigt vad jag ska tro... måste nog ta ett nytt test imorgon bitti. Har bara så himla svårt att tro att det ska bli ngt. Men tack för att ni tror på mig och att ni finns där för mig  Hjärta
    Det är ingen tvekan men ta ett nytt imorgon om du känner dig osäker
  • Helenmedh
    alexander2011 skrev 2011-11-29 22:05:03 följande:
    helenemedh

Nu knske jag missade men hur gick det med posten o har du testat idag eller blir det imorgon.. är super spänd :) 
    Mannen kom hem med test i födelsedagspresent för posten tänkte minsann inte komma idag. Men det var så negativt som det bara kunde bli tyvärr. Känner mig helt färdig. Bim+5, aldrig haft sen mens.. Hopplöst. Mannen fick dessutom rycka ut på jour ikväll/natt så det är inte så kul här hemma nu på födelsedagen och allt. Men ja, sporrning från Fl är oslagbart! Finns så många underbara människor här
  • Helenmedh
    alexander2011 skrev 2011-11-29 23:21:28 följande:
    ähh men vad trist det får han gottgöra imorgon ist då ;) ja visst är det underbart att det finns så goa människor på fl :)
    ja, både han och jag är lediga imorgon så då kanske vi får lite tid om han inte kommer hem försent inatt med tanke på jouren Ja de flesta är helt  underbara
  • Helenmedh
    Cookie10 skrev 2011-11-30 13:30:58 följande:
    Pumann: han sa så oxå, men jag ska ju eg ha mens imorgon, så d känns ju som att det positiva gravtestet jag fick i fredags var från i okt. Det var liksom inte svagt..
    Han ringde nyss o hcg halten i blodprovet var så låg så d inte skulle synas på vul.
    Ska tillbaka på fre morgon o lämna nytt prov..
    Men min känsla är att det nog var missfall.
    Har ju haft bruna flytningar sen blödningen för 4 veckor sen :(
    Ursäkta om jag missat något men varför har du träffat läkare? Jag funderar på att kontakta en nämligen nu när inte mensen kommer och gravtest visar negativt..
  • Helenmedh
    Cookie10 skrev 2011-11-30 14:04:20 följande:
    Helenemedh: jag fick, vad jag trodde var mens för 4 veckor sen i ett par dagar, har sen dess haft bruna flytningar. Bm på Vc tyckte jag skulle ta ett gravtest o ja, det visade pos i fredags. Fick tid hos kk idag för att se hur det låg till,en ingen grav syntes på vul. Ska tillbaka på fre o lämna hcg prov för att se om det sjunker eller stiger.
    Ring din bm på Vc eller kk på ditt sjukhus o hör!
    Hoppas du e preggo men att det visar sig lite sent bara :)
    För min del tror jag det är kört tyvärr.
    Oj du verkar ha det lite bökigare än mig.. Ja lite sen, typ en vecka sent. Nej men jag tror att jag ringer idg och hör vad som kan vara fel för detta stiger mig åt skallen ordentligt..
  • Helenmedh
    Cookie10 skrev 2011-11-30 16:59:17 följande:
    Spännande slemtorsk!! :D

Helenemedh: ringde du idag?
    Jungfrun84: ja, fast jag skulle bli mycket, mycket förvånad isåfall. Att gravtestet visar hyfsat starkt plus en vecka innan bim isåfall!
    Japp jag ringde idag. Svaret blev väl som väntat.. Har den inte dykt upp om en månad ska jag höra av mig igen.. Gah!
  • Helenmedh

Men vad är oddsen att olussa på bim+7 när man haft negativt? Och vad är oddsen att mensen bara har gett upp? Fattar ingenting. En kompis skämtade med mig igår när jag fyllde år och sa att jag blivit så gammal att jag kommit i klimakteriet. Haha.. Om hon bara visste liksom :-P

• Helenmedh
    Kickioh skrev 2011-11-30 19:15:04 följande:
    Men kan det kanske vara så att ÄL blivit förskjutet så att din BIM egentligen är längre fram än du tror? Det kan ju hända om man stressar upp sig, om än man gjort det omedvetet. Vilket ju är himla lätt hänt när man är mitt i bebisverkstad :)
    Ja Bm frågade om jag hade det stressigt, och det kan jag inte påstå att jag har det.. Men det kanske r väntan som spelar in? Men den har ju kommit nu först på slutet, nu när mensen aldrig kommer. Fick ju aldrig fullt utslag på mina ältest dom dagarna jag beräknat att jag skulle ha äl heller så vem vet? Den kanske inträffade senare..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester