Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Men får väl göra det kanske....
och JA jag kan ha fel.. jag går ju för jösse namn en utbildning där vi ständigt lär oss att vi har fel.. i det mesta ha ha.....
Fick senast nu på praktiken för några veckor sen höra att jag pratar för mycket (från kollegorna- min handledare vidarebefordrade detta för ingen hade stake nog att säga det direkt till mig)
Sen i dag fick jag höra att jag var för tyst!?!? De var rädda att jag var sur!?!?
Så hur man än vänder sig har man röven bak och gör fel.... bara att ha självinsikten nog att inse det att ingen är ofelbar....fast det är ju ute IRL..här på FL förekommer tydligen ingen självinsikt..förutom hos mig då..haha!!!
Nu har iaf min mens kommit i gång som det ser ut. Får hårdträna i 5 veckor nu för att gå ner minst 8 kg till inför äggplocket i vecka 16. Jättebesviken på allt vad tester heter som ger falska plus- ingen idè att klaga heller för då får jag bara fler tester av samma sort som ersättning, har gjort det förr. Nu har vi ett försök hemma till innan äggplock och jag tänker inte testa innan mensen uteblir...
Förresten ska man börja med apiforce nu då eller??
jag testade ju den en månad bara och enl läkaren när jag gjorde VUL så fanns det stor chans att jag dubbel-äggade den månaden eftersom det syntes två mogna ägg...tyvärr missade vi ägglossningen just den månaden pga dålig planering
jag har ju liksom ett sista "hemmaförsök" nu innan hormonstimuleringen...
Tröstade mig själv med en klippning i dag... Nöjd att hitta en frisör..i lilla Herrljunga som förstod vad jag ville ha
Bidrottningsgelé, drottninggelé, drottningmjölk eller drottningfodersaft är i första hand föda för bilarver, speciellt blivande bidrottningar, men säljs även som naturmedel till människor under namn som royal jelly och gelée royale.
Drottninggelé är ett mycket proteinrikt sekret som framställs av de arbetare som vårdar bilarverna. Under de första två till tre dygnen av bilarvernas liv matas alla bilarver med sekretet. Därefter ges det bara till de larver som ska bli nya drottningar, medan de övriga matas med en blandning av nektar och frömjöl. Bidrottningarna kommer alltså från samma typ av ägg som arbetsbina.[1]
Utfodringen med drottninggelé resulterar i att bidrottningen blir i genomsnitt 42% större än de vanliga bina och att hon lever 10-50 gånger längre. Bidrottningen producerar 2,5 gånger sin kroppsvikt av ägg varje dag. Dessa förbättrade egenskaper kopplas till en förändring av det endokrina systemet som en följd av att hon som larv hade matats med mycket bidrottninggelé.