• Miss Maria

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LeiaBus2010 skrev 2016-11-28 09:55:25 följande:

Här kommer en bildbombning. Bim +12 !

Blir galen snart...

Har nu provat ett digitat? Jag ser på alla dina bilder...
  • Miss Maria
    Angel in sight skrev 2016-12-04 11:17:32 följande:

Jag är alldeles alldeles skakig. Jag vet inte vad jag ska tro. Vi har försökt bli gravida i 1 år och det har inte tagit sig någon gång. Denna gång har jag känt mig lite annorlunda, har haft som mensvärk redan några dagar efter äl som hållit i sig samt mycket flytningar och väldigt känslig och nära till gråt. Är på bim eller bim-1. Brukar sällan testa men fick ett infall nu och då har jag redan kissat två gånger imorse så på tredje kisset fick jag detta. Fick ingen toppenbild men strecket kom direkt, är ljusrosa och är kvar 5 minuter senare.

Stort grattis :)
  • Miss Maria
    ddoolliiee skrev 2016-12-05 23:23:08 följande:

Hej ! Hoppar in i denna tråden för har en fundering på att jag kan vara gravid. Jag äter ppiller, för att motverka att få cystor, då jag har haft problem med de tidigare. Äter de även som preventivmedel då jag och sambon inte varit tillsammans så länge ännu. Jag hade min ppiller mens för ca 3 veckor sedan, för två veckor sedan så gick jag på en penicillin kur i en vecka då jag hade en förkylning. Har läst nu i efterhand att penicillin kan slå ut ppiller, speciellt de penicillinet som jag åt som heter doxyferm. Killen och jag har haft mys flera gånger efter min piller mens. Har fått lite olika symtom som jag inte brukar ha. Oerhört trött , fryser väldigt mycket så jag får ta en varm dusch ett par gånger om dagen för att värma upp mig. Ett symtom till som jag har är att jag fått mjölkiga flytningar, kan känna när de rinner till. Känns nästan intill omöjligt att jag ska vara gravid. Då man vet att folk försöker bli gravida under långa perioder men inte lyckas. Hur skulle jag då kunna bli gravid på en pencillinkur?

Har du gjort nåt gravtest än? Annars skulle jag rekommendera det :)!
  • Miss Maria

Nu är jag igång igen! Och självklart behöver jag eran experthjälp! Analys tack :O

FrökenE1985 skrev 2016-12-09 18:34:42 följande:

Men visst anar jag något svagt där!

A men eller hur!! Det är rosa i mobilen och lika brett som kontrollstrecket... Fast jag har ju glott på testet i en timme snart :D
  • Miss Maria
    FrökenE1985 skrev 2016-12-09 18:59:08 följande:

Jajamän! Ser visserligen svagt, men det är där utan tvivel.

Mens räknad till tisdag så det får vara svagt :)
  • Miss Maria
    Lillen 84 skrev 2016-12-09 21:20:31 följande:

Ser ingenting alls

Alla är vi olika :) men det va positivt :&
  • Miss Maria
    frestelsen skrev 2016-12-10 07:08:55 följande:

Jag ser nått men ser ut som du fotat efter tid då testet ser torkat ut.

Stämmer det va torkat! Men det har aldrig spelat nån roll under mina tidigare fem graviditeter :) jag har kvar ett super svagt plus från 2005 :)! För vetskap så visade det sig öka i styrka så jag är gravid :)! Tack för titten!
  • Miss Maria
    frestelsen skrev 2016-12-11 12:03:10 följande:

Okej, har själv fått massa torkstreck förr

Härligt att höra:) grattis. Hoppas det stannar nu!! För visst fick du ett MA för ett tag sen?

Själv är jag v.11 o bara väntar på att tiden ska gå till v.12 som man får slappna av nån gång:)

Jaha ja det är så olika!! Ja det va jag i slutet av augusti hände det och i juli fick jag ett X så jag har bara en äggledare kvar då den sprack :( så nu hoppas vi till tusen här hemma!! Ska ringa gyn på tisdag då jag har förväntat mens så får jag nog en vul tid .

Åh vad härligt att du redan är i v 11!! Har du fått gjort nått vul? För visst har du oxå haft lite tråkigheter i år!?
  • Miss Maria
    frestelsen skrev 2016-12-11 13:45:52 följande:

Okej, fy va trist:(

Men du verkar bli gravid lätt iaf:)

Ja haft mf och ma.

Ja 3 vul:)

Här är sista i v. 9+3:)

Men åh vilken liten plutt <3!!

Har du fått gjort tre vul pga dina tidigara händelser?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester