• Miss Maria

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sara 7 skrev 2016-12-13 07:39:52 följande:

Är på BIM-3 idag, känner mig jättegravid men clearblue digital visade negativt imorse. Öppna upp den men vet inte hur jag ska tyda resultatet, ser ett lite streck på den övre. Är testet positivt ändå??

Tyvärr så har dom alltid streck negativt som positivt!
  • Miss Maria
    Sara 7 skrev 2016-12-13 08:06:23 följande:

Skit också, men jag får hoppas att jag bara är lite tidig. Får testa igen till helgen :)

Jag gjorde ett inte gravid i lördags men i går gjorde jag ett gravid :) när väntar du mens?
  • Miss Maria
    Pulvermos skrev 2016-12-15 08:46:29 följande:

Dagens.. jag tycker inte det är starkare alls idag med morgonurin så jag vet inte vad jag ska tro. Blir galen!!

Rfsu har hög känslighet! Om du testar med ett digitalt idag som mäter hälften av vad rfsu gör så ska du se att du får ett gravid :)
  • Miss Maria
    Pulvermos skrev 2016-12-15 09:37:15 följande:

Det står att RFSU läser av vid 25, är inte det typ standard? Har ju läst att dom är lite sega med att visa plus (och även visar mycket spökstreck, där jag blir så fundersam) så jag har tänkt prova med något annat test i dagarna.

Oj ja men då är det nog jag som fått det om bakfoten! Trodde dom mätte vid 50! Jag ser iaf ett streck och vågar mig på ett stort grattis!
  • Miss Maria
    LinaLinus skrev 2016-12-15 10:44:01 följande:

Hej hej! Detta är äl test!

Jag fick missfall för drygt 7 veckor sedan. Blödde då i fem dagar.... var på gyn efter 12 dagar och blodprov visa noll så va inte kvar ngt..... började blöda nästan direkt efter de besöket igen (små blöda alltså jättelite vissa dagar och mer andra dagar) nu har de äntligen slutat blöda! I lördags.... så tog äl test på söndagen för att börja om på ruta ett det visa pos! Toppen tänkte vi och körde på.... men söndag måndag tisdag onsdag och nu torsdag fortfarande pos!? Och igår och idag har jag tagit testet tidigt på dagen!? KAN man vara gravid tro? Vi har haft samlag ca två gånger bara under dessa blödande veckor. Vågar jag ta ett test. Eller kan man ha äl så många dagar? Tack.

Positivt! Teststräcket är starkare än kontrollstrecket :)
  • Miss Maria
    sotella skrev 2016-12-22 10:22:46 följande:

Ett mer negativt test kan man inte hitta

Fast jag kan ana nåt där!!
  • Miss Maria

[quote=77320944][quote-nick]Hallonfrossa skrev 2017-01-18 11:30:54 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis du är gravid!!

• Miss Maria
    Underligtärdet skrev 2017-01-23 12:01:30 följande:

Hade ett digitalt hemma, tog det men visade såklart neg. Dock ser jag 3tydliga sträck när jag bröt upp den men vet inte hur de ska se ut. Inväntar mina testa tidigt under dagen men känner mig besegrad.

Ja dom visar alltid tre streck negativt som positivt!
  • Miss Maria
    mammatillmelvin2014 skrev 2017-02-01 20:44:08 följande:

VA tror ni? Är tidigt (bim-6-7)

Jag ser tyvärr inget på dina tester men jag är övertygad om att du är för tidigt ute :) ska hålla mina tummar!
  • Miss Maria
    osofin skrev 2017-02-04 13:00:57 följande:

Någon som Varit med om kraftig hcg-ökning?

Alltså. Översta testet är från i morse (morgonurin) och understa från lunch. Det har ökat tydligt enda sen första skymten av ett streck. Jättekul så klart. Har bara inte haft så snabb ökning mina andra graviditeter....

Jag får alltid starkar på em och på kvällen som starkast! Har alltid testat negativt på morgonen för att sen då positivt på kvällen!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester