Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-03-31 11:47:47 följande:
    Men Slemmis återigen. Du lyssnar ju inte på annat än det du vill höra. Det fåtal som
    Ser här inne istället för att inse att det är INTE ett positivt test! Du startar en ny tråd men lyssnar inte på vad som sägs där heller för du VILL INTE höra att du inte är gravid. Eller så tar du ett digitalt så vet du för du har passerat BIM och det borde visa!!!
    rättelse.. jag lyssnar inte på DIG för dina erfarenheter intresserar inte mig vid det här laget
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-03-31 11:51:16 följande:
    ställ in dig på göteborg. Jag brukar säga "hoppas på det bästa men var beredd på det värsta"
    för då klarar man en motgång bättre.
    De där tunna strecken är inte roliga att få. Om du nu tar ett imorgon och det inte alls är starkare så är det att gråta en skvätt och sen (usch hatar mig själv) upp på sadeln igen nästa ÄL.

skickar stor kram!!!! 
    fast nästa ägglossning gör vi inget hemma.. då är det sprutor för hela slanten, morfin och äggplock som gäller....skulle vara så skönt att slippa det för äggplocket är nog en av de värsta upplevelser jag varit med om, hon slant läkaren och sköt den lilla "dammsugaren" som pickar hål på äggblåsorna och suger upp äggen raaakt upp i slidväggen.. helvete satan vad ont det gjorde, då ökade de på mitt morfin så jag blev jättedålig- är lite känslig för smärtstillande och var helt utslagen i ett dygn..fyyyy fan säger jag bara. Men är det inget nu så är det bara att ställa in sig på det igen.
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-03-31 11:51:18 följande:
    Nej för det enda som intresserar dig är de som ser färgstrecket och trots att en hel tråd inte ser så går du ännu mer igång?
    Ärligt talat????
    återigen.. vad du tycker och anser är inte intressant men du har ju ett väldigt starkt behov att ha sista ordet så svara nu på denna kommentaren så är det bra sen....huh?
  • slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-03-31 11:57:29 följande:
    usch... då förstår jag att du hoppas på denna månaden.
    Va du många dagar efter BIM ?
    Hoppas verkligen att om det blir äggplock att denna gången går bättre {#emotions_dlg.flower} 
    jag räknade BIM till den 29:e eftersom det är 14 dagar efter ägglossning,.. så isf är jag 3 dagar efter. Men när jag pratade med läkaren menade hon (vi kollade på gamla cykler ett år tillbaka i tiden) att vi nog skulle räkna 27:e som BIM eftersom jag aldrig haft mer än 27 dagar trots att jag vid ett fåtal tillfällen ägglossat på dag 14 ..

SÅ jag är lite förvirrad nu, flera som gjort IVF säger att mensen "alltid blir försenad vid sprej" min information som jag har här säger "vid ett fåtal tillfällen händer det att mensen blir sen" och min läkare viftade bort det och sa att det är väldigt ovanligt och eftersom min mens inte var sen förra gången är det otroligt att det skulle ske nu, hon är säker på att jag är gravid?!?!!?!?!?? Lite lustigt faktiskt.

Jag mår illa, men det tror jag kan vara sprejen, men läkaren säger att så här långt in i sprejandet ska illamåendet ha lagt sig och det hade det visserligen gjort förra gången men jag (läs nu nog alla som säger att jag inte lyssnar när ni säger att jag inte är gravid) drar fortfarande slutsatsen att illamåendet och de ömma brösten kommer från sprejandet....
  • slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2012-03-31 12:10:19 följande:
    Slemmis: jag såg en tråd med preg test som är väldigt likt ditt streck. Kanske något mer rosa. . .
    länk? med risk att få skit.. så var ju mitt mer rosa i verkligheten än på bilden
  • slemtorsk i din bralla

jag är väl testoman.. tog ett ägglossningstest ha ha ha.... blev lite förundrad för mina är helt tokblanka tills typ 2 dagar före de är helt positiva, nu blev det ett sånt där "nästan positivt ägglossningstest"...och tro mig.. jag har testat i anslutning till BIM tidigare och aldrig fått en skugga på testområdet.. så min kropp bråkar helt klart med mig nu....ha ha ha..

• slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2012-03-31 12:21:38 följande:
    Jag reagerade på att folk skrev att de såg på hennes och att de inte ser på ditt när det såg nästintill identiska ut. .
    jag hittade någon där bilderna var riktigt suddiga, kan det vara den? Jo våra test är ganska lika, men det är ju inte samma personer som svarat där som i "min tråd" och de som svarat i min tråd är flera av dem över lag sådanna som absolut inte förstår sig på oss som börjar testa på BIM-7 ha haha..Det är så lätt att bara säga "ta ett digitalt så får du svart på vitt", men hade jag tagit ett digitalt på bim är det ju inte säkert att jag hade fått positivt då även om jag ÄR gravid... trots allt bara 92% säkerhet
  • slemtorsk i din bralla
    Niillis skrev 2012-03-31 13:03:15 följande:

detta tog jag nyss  hållt mig i 3 timmar det är bim-4 vågar jag hoppas?
    jag vågar nästan säga grattis.. men bara nästan Men det ser ju jäääkligt lovande ut.. och jag skulle nog tolka det som ett plus
  • slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2012-03-31 13:20:14 följande:
    Slemmis: usch vad mkt påhopp du fick i din tråd
    tja.. jag ser det som att det är folk som inte gått i mina skor och de inte riktigt förstår grejen. Det är ungefär som min kompis som lägger ner 4-5000 spänn/år på hockeyprylar, förutom årsbiljetten till "Hennes lag"... jag förstår det inte alls och tycker ibland att hon är korkad som sen sitter o gnäller att hon inte har råd att åka på semesterresor och gå ut o äta och sånt som andra i hennes ålder och umgänge gör... men jag känner henne och känner hennes passion för hockeyn, men hade jag inte känt henne hade jag säkerligen betett mig likadant. Vi är bara människor- och vi har olika passioner och olika bagage. Men man kan ju tycka att det ska vara enkelt att svara på en enkelt ställd fråga utan att komma med gliringar. Men de personer som gör det är ju kända för att göra det i andra sammanhang så jag rycker på axlarna och konstaterar att världen är full av bittra människor som om de tänker en endaste tanke måste uttrycka den till varje pris. Det är väl folk som älskar att höra sin egen röst helt enkelt oavsett vad den säger, eller som här läsa sina egna ord. Ett sätt att få bekräftelse och det vill vi ju alla ha men det tar sig olika uttryck
  • slemtorsk i din bralla
    Niillis skrev 2012-03-31 13:28:46 följande:
    men nu hände något skumt plusset åkte väck :S så jag öppnade det och det fanns kvar där om än väldigt svagt... vet inte vad jag ska tro ett digitalt imorgon eller vänta till måndag?
    hur då försvann???

OM det är svagt så är det ju ett plus, men CB är ju kända för sina spök.. fast det är ju Preg, Rfsu, Testlagret också så det finns väl inga tester man ska lita på förutom digitala (shhhh jag har hört att de faktiskt visat fel också, en tjej fick gravid 1-2 veckor eller vad det nu står men hon var inte gravid men shhhhhhh om det kommer ut kommer folk börja analyser hur starka bokstäver det är på displayen)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester