Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tussse.. jag trixade lite och det finns ett EXTREMT svagt plus där... men det är på tok för svagt för att räkna som positivt test. CB är som sagt kända för sina spökplus.
    När hade du din senaste blödning?

• slemtorsk i din bralla
    Tusse Misse skrev 2012-04-08 14:02:25 följande:
    Min senaste blödning var 9 Mars
    då borde ju ett positivt test vara solklart positivt kan man tro. Sen har du kanske inte kommit i gång sen du slutade med p-piller och då kan ju cyklerna bli längre.....

Om jag var du skulle jag avvakta några dagar och ta ett nytt test om det inte kommer någon mens vill säga. Men jag vet ju hur svårt det är att vänta med att testa *fniss*
  • slemtorsk i din bralla
    Ankena skrev 2012-04-08 14:05:35 följande:
    Om man får ett streck på ÄL-test fast inte lika starkt som teststrecket, är då ÄL på G?
    jättesvårt att säga... med en del märken får jag sånna halvstarka streck hela månaden och sen exploderar det bara med ett superstarkt streck rätt vad det är.

"stegringar" på ÄL-tester  finns inte alltid, på andra märken är det väldigt tydliga stegringar så det är omöjligt att säga.

Jag brukar iaf göra så att när det blir starkare streck så testar jag faktiskt 2 ibland 3 ggr / dag för att garanterat inte missa, en del har bara fullt utslag under några timmar. ENligt min gyn ska man dessutom inte testa för tidigt på morgonen, jag brukar testa mellan kl 10 och 22 , aldrig tidigt på morgonen. Men det är ju jag det
  • slemtorsk i din bralla

spännande med alla plus som har ramlat in.. hoppas det kommer fler vad det lider..

Här är det ju ingen risk att jag tar till tester än på några veckor- helt lönlöst faktiskt att testa med både ÄL-test och gravtester med tanke på behandlingen.....

femte dagen med sprutor i dag, mannen gör jobbet- går myyyycket smidigare och lättare då, lägger mig på sängen, tar en kudde över ansiktet och sjunger (!!!??) högt för att inte höra ljuden från sprutan. I går började mannen gapskratta för jag rev av en gammal schlager från tidigt 80-tal (norges bidrag till mello typ 1982) i övrigt har det gått bra

Blodprovsdags i morgon och då ska läkaren se om dosen behöver ställas om, ultraljud ska bokas för räkning av ägg och kontroll så att "skörden" ser bra ut- skulle tro att ultraljudet blir fredag eller nästa måndag...om allt ser okej ut så blir det äggplock 3-4 dagar senare Efter det kan jag inte testa förrän tidigast efter 12-13 dagar, före det ger ägglossningssprutan utslag på gravtester (innehåller HcG) - förra gången testade jag tokblankt på dag 10 (vilket innebär att sprutan gått ur blodet) men tänker inte "Kontrolltesta" den här gången utan avvaktar tills det gått rätt antal dagar. Blir så trist när man får ett tydligt plus och det sen försvinner

• slemtorsk i din bralla
    Tusse Misse skrev 2012-04-09 15:32:01 följande:

vad är detta? Så snett!
    det är ju ett streck..klart och tydligt.. och rosa.. men....... det sitter ju helt galet.. Ska väl vara närmare kontrollstrecket??

KNEPIGT värre...
  • slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-10 09:24:56 följande:
    Slemtorsk - Då hoppas jag på en snäll läkare då ;) Men jag tror dock det är försent redan, men man vill ju ändå inte sluta hoppas.
    Landstingets läkare kan du nog glömma om du inte varit i kontakt med dem tidigare angående samma orsak så att säga. De är jäkligt hårda på sånt och jag kan nog tycka att det är med all rätta. Mediciner ska inte skrivas ut till höger och vänster för det innebär otroliga kostnader för samhället också,  och du vet ju inte orsakerna till varför du inte blir gravid just nu. Även om du har haft jättelätt för att bli gravid tidigare så kan ju kroppen förändras.

Tycker nog du ska försöka få en rejäl utredning istället för att proppa dig full med kemikalier och hormoner utan att veta säkert. En utredning ger ju väldigt många fler möjligheter också.

Håller tummarna för dig iaf och vill du få utskrivet utan möte bör du nog leta upp en privat läkare- det är nog störst chans där
  • slemtorsk i din bralla

nu är man igång "på riktigt" då..... ultraljud för att kolla till äggskörden på fredag, och fortsätter jag följa samma "mall" som förra gången (vilket jag gjort hittills) så blir det äggplock på måndag och insättning (så vida det inte blir skit av allt) av embryo på onsdag...........

• slemtorsk i din bralla
    Es Mamma skrev 2012-04-10 22:57:40 följande:
    Jo vi ska bli kallade till utredning inom tre mån. Fastställde med ägglossningstester i onsdags att min ÄL är på dag 21 i cykeln som är på 25-31 dagar (oftast 27). Blev gravid på dag 21 i januari också. Även om jag kan få hjälp med framtida graviditet så känns det så hopplöst att inte kunna få hjälp nu, innan server för sent.
    fast är det inte bättre att man utreder helt och hållet VARFÖR din lutealfas är ur fas?

Att bara skriva ut preparat för sakens skull tycker jag inte är en lösning, det åtgärdar ju bara ett symptom på något, är väl bättre att ta reda på orsaken och försöka ställa det till rätta?

Även om jag så klart förstår din frustration så är mediciner trots allt inget man ska experimentera med och du kan ju omöjligt veta orsaken om utredning inte är gjord, du kan ju bara spekulera och hitta troliga orsaker baserade på din kännedom om din kropp- det kanske är helt andra problem som föreligger som ger symptom i form av för kort lutealfas????

Du blir kallad INOM tre månader, vet inte vilket landsting du tillhör men för oss tog det tre veckor att komma in på utredning.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester