Längtansliten skrev 2012-04-11 11:48:01 följande:
Både ock skulle jag vilja påstå.
Så det senaste har jag inte talat om/när när jag får stegring, bara för att inte stressa honom mer än nödvändigt..
Men det verkar inte hjälpa direkt...
Han har varit hos läkaren och fick nån sorts piller utskrivna och div provtagning för prostatatan då kisseriet inte heller är som förut men....
han fick muskelvärk av pillrena samt att det inte förbättrades nämnvärt.
Behåller han ståndet så slutar det ändå oftast med att han onanerar och för in den vilket inte känns optimalt, eller? Ursäkta min detaljerade info, men this is my reality...
han försöker iaf... ge honom det.
Min man KAN inte komma "på vanligt vis"pga sitt handikapp så när vi gör bebis (eller försöker iaf) så blir det aldrig genom samlag utan han får komma i en burk och så inseminerar vi det..... det var jättejobbigt i början för honom för det var så tudelat det hela. Men han försöker- vi försöker och vi gör det bästa av situationen.
Din man har varit hos läkaren, han försöker med mediciner och han ger ju inte upp helt och hållet- men det känns som att ni kanske borde ta en paus och fokusera på er relation. Nu vet jag inte hur gammal du är- är du i min ålder förstår jag att det brinner i knutarna men är du yngre så glöm inte bort vad NI två har tillsammans och vårda det. Annars är risken att det faller i bitar oavsett om du blir gravid eller inte.
Har ni genomgått utredning? Läste jag för fort eller fel när jag uppfattade det som att ni hade försökt i mer än ett år? FÖr har ni det har ni rätt till att bli utredda inom landstinget, det ingår i vårdgarantin och ska ske inom tre månader från första kontakten. Där kan man kolla noga om något är galet. Har han problem med prostatan är det SUPERVIKTIGT att det utreds ordentligt också- det kan ju vara farligt.
Ta hand om din man, vårda relationen och glöm inte bort att ÄLSKA, att göra barn ska vara roligt och när det blir press för en i paret så blir det så stora slitningar er emellan. Man kan gå i familjerådgivning/terapi också för att lära sig ta vara på de ljusa stunderna och inte lägga all fokus på bebisplaner (som vi kvinnor ofta gör- bara att kolla här i trådarna hur många män som är aktiva liksom)