• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Lufsan
    Blygaste skrev 2011-10-10 14:07:48 följande:
    Okej behöver akut-hjälp! tog ett test innan som inte visade något, sen nu en timme senare visar sig detta?! Vad i hela friden?! 

De är inte positivt. Det där har hänt mig också några gånger. Det är bara själva remsan där teststrecket borde komma upp som syns. 
    En dag i sänder.
  • bojji07
    Blygaste skrev 2011-10-10 14:07:48 följande:
    Okej behöver akut-hjälp! tog ett test innan som inte visade något, sen nu en timme senare visar sig detta?! Vad i hela friden?! 

Jag tror nog bara att det blivit blött då det legat länge.
    Älskar mina barn ♂-91 ♂-07 ♀-09 & ♀ -11
  • Lufsan
    lillabambi skrev 2011-10-10 13:36:30 följande:
    Lufsan förstår din besvikelse testade rfsu testa tidigt i morse men var super negativt bim på torsdag
    Jo det är irriterande att det visade positivt för flera dagar sen och nu plötsligt är testlagret helt blankt. Hade gärna fått negativt på rfsu också... 
    En dag i sänder.
  • Myhnona
    linnsi skrev 2011-10-10 14:08:08 följande:
    Har haft väääldigt tydliga (och TIDIGA) symtom som absolut inte varit inbillning. Väldigt trött, yr och illamående. Brösten gör jätteont och jag kissar hela tiden. Började runt bim-7.

Tusen tack för övrigt :D 
    När kom ditt illamående? Jag är kring bim-8 i dag och jag vaknade med ett sjuhelsicke till illamående, har även en yrsel som kommer och går sedan i går och jag kissar jätte ofta sett till att jag inte druckit så mycket.
  • Stinis83

Sockersöt, ska man testa innan BIM är det bäst att göra det med morgonurin. Jag testade som sagt på BIM, på eftermiddagen när jag endast hade hållit urinen i 1,5 timme. Måste varit mycket hormoner :)

Tack :) Och lycka till!

• Envira

det känns som att det är kört för mig även fast jag har sex dagar till bim.. har inte alls några symtom heller..  

• slemtorsk i din bralla

Envira....varfor ger du upp så tidigt? Har ju följt dig ngr månader nu och du har helt klart hängt upp dig på att alla måste ha massa symtom tre dagar efter äl och alla ska testa positivt. 10 dagar fore bim....det funkar inte så. När jag var gravid förra gången hade jag inte ett endaste symtom på nio månader... De allra flesta testar inte positivt förrän bim eller där efter. Om du inte borjar bli lite mer realistisk kring detta kommer du att stressa sönder dig och det är inget bra utgångsläge för en grav. Se nu till att inte testa nåt mer på ett tag, du mar ju inte bra utav det.

• Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 14:43:03 följande:
    Envira....varfor ger du upp så tidigt? Har ju följt dig ngr månader nu och du har helt klart hängt upp dig på att alla måste ha massa symtom tre dagar efter äl och alla ska testa positivt. 10 dagar fore bim....det funkar inte så. När jag var gravid förra gången hade jag inte ett endaste symtom på nio månader... De allra flesta testar inte positivt förrän bim eller där efter. Om du inte borjar bli lite mer realistisk kring detta kommer du att stressa sönder dig och det är inget bra utgångsläge för en grav. Se nu till att inte testa nåt mer på ett tag, du mar ju inte bra utav det.
    Jag vet, jag är så otroligt uppstressad över det här hela tiden.. 
    Fattar ju samtidigt att det inte är bra att jag stressar över det, det blir inte direkt bättre då..
    Men jo det är ju så, jag ser folk här som plussar ganska starkt bim-7, med en massa olika symptom.
    Då liksom antar man att det är så det ska vara :/ 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester