• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • MissFörstånd

Envira - försök ta det lugnt! Jag testade svagt plus på bim dagen! Vägrade testa innan bim och det var väl tur eftersom det ändå var ett svagt plus på bimdagen. Mitt enda symptom var ömma bröst och det brukar jag även ha innan mens. Så ge inte upp! Förbjud dig själv att testa före bim om du behöver!!

• Lufsan

Hej tjejer tog ut själva stickan ur testet, det är helt vanliga testlagret stickor. Och där kan jag faktiskt skymta något. Men man är ju knäpp haha. 
    Jag väntar nog någon dag nu tills nästa test, börjar känna hur galenskapen kommer över mig. Men det är illamåendets fel. Har varit grymt illamående i ungefär en vecka, typ torsdags förra veckan. Och det släpper inte... Jag är inte sjuk i övrigt och jag kräks inte. Det är bara ett hemskt illamående under tungan hela tiden.  

En dag i sänder.
  • slemtorsk i din bralla

Envira...det är inte normalt, de flesta tidiga symtom är inbillning...faktiskt...och rent biokemiskt så är det få graviditeter som ger utslag på test tidigare än bim -3 av den enkla orsak att före dess har inte ägget hunnit fästa och börjat sända hormonsignaler till kroppen...sen finns det dem som får positivt tidigare oxå, ingen regel utan undantag,, det finns oxå dem som inte får positivt förrän i vecka 6...www.familjeliv.se/Forum-1-289/m61096194.html

• Lufsan
    lillabambi skrev 2011-10-10 14:52:31 följande:
    Lufsan: så du har passar innan detta negativa?
    va?
    En dag i sänder.
  • lillabambi

Haha skriver från mobilen därav mitt konstiga inlägg menade om du hade plussat innan detta testet?

• Lufsan

Jo eller ja jag la in mitt rfsu test tidigare i tråden och det var många som såg det strecket, såg det även tydligt själv under reaktionstiden. Men nu med testlagret så verkar det ju ha varit ett spökstreck. 

En dag i sänder.
  • lillabambi

Okej just ja nu minns jag... Förstår att du är besviken men ge inte upp ingen aning om känsligheten på rfsu med första med mitt andra barn plusade jag tre dagar innan bim därför jag tänkte att jag testar idag men visades inte minsta lilla så nu får vi se om mensen kommer på torsdag...

• Lufsan
    lillabambi skrev 2011-10-10 15:04:49 följande:
    Okej just ja nu minns jag... Förstår att du är besviken men ge inte upp ingen aning om känsligheten på rfsu med första med mitt andra barn plusade jag tre dagar innan bim därför jag tänkte att jag testar idag men visades inte minsta lilla så nu får vi se om mensen kommer på torsdag...
    Jo men vi får se vad som händer, har ju BIM på onsdag och har ju några test kvar. Men det här illamåendet tar kol på mig!
    En dag i sänder.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester