• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Puffmajs: Mys, känner du sparkar än? Vecka 11 för mig idag, ska till BM för inskrivning kl 13.30 :)

• Jess86

Åh, jag längtar efter sparkar! Med sonen kände jag i 17+0 trots moderkaka i framvägg så denna gång hoppas jag att jag känner tidigare :) Momtobe: Kul med RUL!!!

• Jess86

Binegar: Börja inte röka igen! Du måste ju ändå sluta när bebis flyttar in i magen Skrattande

• Jess86
    sweasmamma skrev 2012-05-24 09:58:17 följande:
    jag bara gråter och gråter =( fått riskbedömning på 1:36 .... 

Det kommer gå bra gumman! 1:36 innebär att chansen är 0,027 % att ert barn skulle vara sjukt! KRAM! {#emotions_dlg.flower}
  • Jess86
    Fiiffii skrev 2012-05-24 12:00:50 följande:
    Personligen så undrar jag ens hur livet va innan jag fick barn?? Ett meningslöst liv.. Livet började för mig när min son kom till världen!! Det finns inget som är så underbart som att få vakna varje dag och möta min pojks leende, som säger ska vi gå upp nu mamma!! Jag kan sammanfatta det kort! Mitt liv BÖRJADE när min son kom till världen!

Min son BERIKAR mitt liv nått oerhört men jag skulle inte säga att mitt liv var meningslöst innan han kom. Vi hade jättekul jag och min sambo, vi reste, spelade tv-spel, åt ost och kex och drack vin på vardagar ibland, åkte på spontansemestrar och bara hade det gött!
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-24 12:04:55 följande:
    Jag sa ALDRIG att livet utan barn är meningslöst.

Ingen har väl sagt att du sagt det heller?
  • Jess86
    Fiiffii skrev 2012-05-24 12:08:26 följande:
    Jo sant, men sånt gör vi nu!! Och jo för mig va det rätt meningslöst.. Va dock 20 år, förvirrad och levde på krogen innan min man och jag träffades..(blev gravid efter en månad ihop). Men det är ju som sagt min historia :) Och det ända som jag tycker är jobbigt som förälder är denna maktlöshet när min son är sjuk!

Ja vi reser också nu med vår 16 månaders, hans syskon i magen gjorde vi i Egypten till exempel Solig
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-24 12:12:41 följande:
    Visst skulle jag bli glad, oerhört glad, när ett barn väl ligger i famnen hos mig. Men den dagen jag ser ett nytt plus på sticken kommer jag (än en gång) ställa in mig på missfall.

Tanken om utredning har funnits där. Det är det absolut inte värt. Kan vi inte få barn på egen hand så blir här inga barn. De pengarna lägger jag hellre på ett glassigt hus. Sedan kommer jag sitta där & åldras till en snål bitterfitta utan barn som inte kommer kunna ärva något. Det är för mig inte värt att slänga iväg massa tusenlappar där risken fortfarande finns att vi blir barnlösa. Då kan det lika väl vara. Det är inte värt det.

Är du på riktigt eller? Du betalar gärna för ett hus men inte för att bli gravid och få ett barn? Dessutom så är väl ivf gratis om man försökt länge och är ofrivilligt barnlös?
    Tycker du har en kass inställning. 
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-24 12:27:36 följande:
    nej jag har inte kollat upp det eftersom jag plussade så sent som i november. och överallt läser jag att det måste ha gått 12 månader. vi har försökt totalt 12 månader nu & det enda som vi fått är ett MA & jag tror att jag fick tidigt missfall förra månaden, eller att ägget inte han fästa. för något lurt var det förra månaden.

nu ska jag gå och pinka. gör upp det sista testet så jag blir av med dom. sedan går jag och köer cigg efter 6 veckor som rökfri. det här är MIN sommar..bara MIN! jag gör vad jag vill nu & nu ser jag absolut ingen mening i att sluta röka,
    Du verkar inte redo att bli mamma. Jag tycker du ska följa din dröm och börja plugga som du sa om tre månader så kan du skaffa barn sen.
  • Jess86
    Snigo skrev 2012-05-24 19:20:25 följande:
    Sitter och funderar på när jag ska ringa bm? här får man endå inte komma fören vecka 10 på inskrivning.. går in i vecka 5 på lördag/söndag så jag har då god tid på mig Här får man bara ett UL i vecka 18! 

Jag ringde i vecka sex och fick komma på hälsosamtal i vecka 8 sen inskrivning i vecka 11. Rul fick jag hem papper på redan i vecka 8 och det kommer ske i vecka 20 för mig denna gång Skrattande
    Ring så har du det gjort Glad 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester