Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Friida11 skrev 2012-05-12 19:12:27 följande:

Den kanske var bättre?

Den var tydligare.. men tyvärr ser jag inget... kan inte ens trixa fram något
  • slemtorsk i din bralla
    Findus007 skrev 2012-05-12 19:22:14 följande:
    okej, ja.. nu tycker jag det ser helt blankt ut.. är på dag 57... :/
    dag 57!!!!!!!!!!!!!!????????????

Brukar du ha så långa cykler?

Om inte... sök läkare.... det skulle jag inte tvekat på att göra om jag helt plötsligt fick en så lång cykel..
  • slemtorsk i din bralla
    Sötnöten skrev 2012-05-12 19:24:22 följande:
    Slemmis, när ska du på kontroll? Å se hur många det e?
    28 maj.. om jag inte åker in tidigare.. har ju varit akut på KK i tisdags pga blödningarna och de sa att blir det för mycket oro eller blödningarna ökar så får jag höra av mig så tar de in mig på ett ultraljud men jag känner att jag nog vill vara försiktig och vila i detta också. Blödningen ökade ju lite av ultraljudsstaven också så jag vill ta det försiktigt.. men jag räknar ner...16 dagar kvar
  • slemtorsk i din bralla
    Puffmajs skrev 2012-05-12 19:25:44 följande:
    jag har inget negativt att säga om angelsound faktiskt. älskar min. lyssnar 1-2 gånger i veckan OM jag tycker att jag behöver det. bara höra i 3-4 sekunder räcker.
    älskar den massor! Har hittat hjärtljuden sedan vecka 13. köpte den när jag gått hela 12 veckor :)
    det många gör fel är att leta för långt upp. tidigt ligger den lååååååååååångt nere :)
    idag lyssnade vi och bubbin har nu flyttat upp lite. så hörde vi hur den sparkade runt o busade :)!!!
    jag tycker att den absolut kan vara en bra grej om man har lite oro.. så länge man kan hantera det hela.. 1-2 ggr/ vecka är ju inget tycker jag faktiskt med tanke på alla ultraljud jag gjorde i min förra grav och det var ju via sjukvården haha..

Sen läste jag på instruktionerna (var ju tvungen att kolla) att man inte ska använda den före vecka 11 och det kan jag förstå för då är det inte helt lätt att hitta ljuden... men helt seriöst funderar jag på en själv faktiskt.....
  • slemtorsk i din bralla
    Sötnöten skrev 2012-05-12 19:56:22 följande:
    Slemmis, ok! Hoppas att allt är i sin ordning då! Dagarna går fort fram till 28 maj! det e väl inte helt ovanligt med lite småblödningar i blrjan?! En kompis till mig hade det fram till v20, och allt va som det skulle! Ut kom en fullt frisk liten tjej som e 8 år idag! Får jag fråga dig var din son går i skola? Jag har oxå en 8-åring! Han går i 1a klass i vga tätort!
    Min son bor inte med mig Så han går i skolan där han bor, skulle han bott med mig skulle han gått i Nårungaskolan.
    RobzMarley skrev 2012-05-12 20:13:07 följande:
    Har du plussat????????

:D

jajemen.. för snart två veckor sen
  • slemtorsk i din bralla
    Fairytale01 skrev 2012-05-12 20:46:01 följande:
    Någon som vill tolka de här till mig på BIM -3? tagna i förmiddags och eftermiddags.... tack för hjälpen <3 kram

jag ser på de nedersta utan trix.. men kan inte avgöra om det är rosa eller gråa streck :-/

CB ser jag inget på
  • slemtorsk i din bralla
    Fairytale01 skrev 2012-05-12 20:53:13 följande:
    Vad är det för skillnad mellan rosa och grå streck? Jag tycker mer de är rosa i verkligheten iaf
    grått är ett sk spök dvs ett inte positivt test, streck som uppstår av att fukt fastnar i testområdet tex..
  • slemtorsk i din bralla
    Boomsan skrev 2012-05-12 20:20:36 följande:
    Dagens konstiga test: 

Fler som fått sånt test? :/ Tog denna och en annan som var negativt med samma urin. 
    har aldrig sett något liknande... tycker du ska ringa tillverkaren och klaga.. det är ju fel färg på strecket till att börja med och det är dessutom fel placerat för att vara ett "korrekt" test..
  • slemtorsk i din bralla

snigo...ser ju väldigt lovande ut... du får testa igen helt enkelt... så håller vi tummarna stenhårt här...

Ang ägglossningstester som visar positivt vid grav så har jag testat med mina några gånger senaste veckan och jag får svagt utslag på ÄL-testerna....myyycket svagt men det är ju inte positivt och därmed inte något att bry sig om, lustigt det där att en del får positivt på ÄL-tester när de är gravida och andra får det inte........Var ju tvungen att komplettera med ett gravtest bara för att kolla så inget "försvunnit" men ingen fara...fortfarande gravid (iaf enligt testet)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester