Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

N1987 skrev 2012-05-13 12:48:09 följande:
    Hade ett ÄL-test kvar som jag provade att ta gör nån vecka sedan i v 4+5 typ och det gav fullt utslag. Teststrecket blev dubbelt så starkt som kontrollstrecket, håller med er om att det är konstigt att vissa får utslag på ÄL tester vid graviditet och andra inte.. ;)
    jag vet att förra gången jag var gravid så sades samma sak.. så jag testade med ÄL-test först innan jag tog ett CB (som var i stort sett det enda gravtest som fanns då haha) och Äl -testet var blankt men CB var lysande blått ... underligt
  • slemtorsk i din bralla
    tessum skrev 2012-05-13 17:57:32 följande:
    Ja, det är möjligt. Bara så konstigt med två spök på samma dag och det med clearblue var riktigt tydligt. Blir inte klok på det här =/

Jag har fått spökstreck tidigare men då har de varit grå så att man fattat på en gång att det varit negativt.
    Det kan inte vara så att du har lite låg halt hormoner, det digitala är inte så känsligt direkt, å andra sidan är inte RFSU det heller... så länge du inte blöder tycker jag du kan avvakta några dagar till och ta ett nytt. Jag tycker inte ditt rfsu såg ut som ett spök alls men jag vet att andra har andra erfarenheter- men så länge det är rosa så anser jag att det är omöjligt att det är spök och fråga vilken läkare/barnmorska/gyn som helst så håller de med där..
  • slemtorsk i din bralla
    tessum skrev 2012-05-13 18:11:12 följande:
    Ja det är bara att vänta och se, är jag gravid så lär det visa sig, i alla fall om 9 månader =)

Vi har försökt i över 5 år och enda gången vi varit nära var i december förra året men då fick jag ett tidigt missfall så jag blev så glad över de positiva resultaten.
    nä precis.. förr eller senare så märker du

Vänta du lite och testa igen. Men om du har försökt i fem år... har ni inte sökt hjälp och blivit utredda???
  • slemtorsk i din bralla

Sötnöt..inte förrän 28:e får jag veta hur många som bor i magen...om ens någon, är inne i en skeptisk period nu efter alla dagar med bruna flytningar

• slemtorsk i din bralla

Tog digitalt i fredags....fick bruna/rosa flytningar i lördags, var på gyn i tisdags tog hcg tis o tors och det visade normal grav, inget troligt missfall......det är tydligen extremt sällan som hcg höjer sig "normalt" då...ska ha telefonkontakt med barnmorskan på kk i morgon för ev flera prov och kanske ett vul till- var ju för tidigt för att se ngt annat än en uppklarning i tisdags.

• slemtorsk i din bralla
    hellish89 skrev 2012-05-14 10:03:47 följande:
    Är på BIM-5 eller 6 idag.
    Har ju ingen självdiciplin, så var tvungen att testa:P

Vad tror ni?

hmmm... tycker mig ana något svagt men det är för svagt för att säga om det är en skugga eller ett streck
  • slemtorsk i din bralla
    LnH skrev 2012-05-14 10:17:16 följande:
    det här är väl inte ett spökstreck?? Enda som inte är postivt är att jag blöder men har hört att det är vanligare att blöda när man har gjort IVF..

Det är ett plus ja.. och ja det är vanligare att blöda när man har gjort ivf, har du testat på "rätt" testdag?

Kan ju vara progesteronet som gör att du blöder också, inte helt ovanligt, men jag skulle ringa kliniken och e dem kolla upp det.
    Är det rikliga blödningar?

jag har också gjort ivf och gått med bruna/rosa flytningar i en vecka...fullt normalt tydligen även om man ju så klart tvivlar. Har gjort hcg-tester med blodprov som visar normal graviditet, jag skulle försöka be om något sånt om jag vore du, alternativt avvakta någon vecka och ta nytt prov. Men du måste ju ändå ringa kliniken och meddela ditt testresultat och då kan du ta upp det med dem då
  • slemtorsk i din bralla
    LnH skrev 2012-05-14 10:30:53 följande:
    jag ringde först kliniken imorse för jag började blöda igår, inte så jätte mycket men ändå det var blod!!! mer än lite spottings. I morse sa de fortsätt med crionen tills på fredag och testa då. Och eftersom detta var så förra IVF försöket så tänkte jag att för att ta död på allt hopp så tar jag ett test för se det negativa resultatet men så kom detta upp. Ringde igen och de sa bara fortsätt att ta crinonen och så testar du igen när du har testdag (dvs den 21 maj). Och det är inte ägglossningsprutan heller för den har gått ut, har testat neg i 4 ggr men sen så kom mensen så slutade att testa. Men den riktiga testdagen är de 19 men då får man inte komma till kliniken.
    fortsätt med crinonen som de säger ... ABSOLUT....och så testa igen på "rätt dag"  de gillar inte att man testar för tidigt helt klart... jag testade positivt redan på ruvardag 8 men väntade tills ruvardag 11 med att ringa (hade 15 som testdag) och de blev väääldigt irriterade på mig och menade att "ja dukan ju få missfall innan fredag"..

Men testade på testdagen också  med digitalt och fick gravid.....men om det är lite spottings typ och små blödningar så kan det vara fullt normalt, man blir skörare i underlivet efter en ivf och progesteronet gör det ännu värre...

Men "riktiga testdagen den 19 maj" och så ska du vänta till testdag 21 maj...?? jag hänger inte med.. din riktiga testdag är ju den dag kliniken ger dig- och nej du får inte komma till kliniken och testa det gör du hemma men om du har blödningar då och testar positivt kan du ringa KK- det gjorde iaf jag och fick komma in (det var visserligen 5 dagar efter testdag) och ta hch-prover för att se om det är missfall eller "normal" blödning..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester