• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-08-05 12:43:22 följande:
    Hörrni tjejjer.. Jag har ju hållt på med detta ett tag men aldrig reflekterat över när ägget lossnar. Är det närman har som mest ont eller efter smärtan? 
    Just nu har jag så ont i höger äggstock att jag inte kan stå upp..

Haha gud vad jag är dålig på att förklara..  

jag får oxå extremt ont när jag har äl om det brukar jag få EFTER positirvt äl test. jag kan även ha ont innan men MER ont efter äl, dvs när ägget släpps tro jag
  • alexander2011
    lillnosie skrev 2012-08-05 12:47:07 följande:
    det är det jag tycker är väldigt märkligt.. för förut innan jag började men minipiller hade jag mina symptom på äl på dag 14 som normalt, men nu kommer de just efter att mensen slutat typ.. Nej, testar inte med något sådant utan går bara på symptomen.. funkade alltid förut :P

det är märkligt och tyvärr tror jag inte  dina symptom beror på att du känner av äl. jag kan oxå få ont i brösten efter äl. jag råder dig o testa med äl tester. tror ändå att om du hade äl innan på dag 14 så stämmer det nog  ganska bra med att du fortfraande har det även nu. eftersom din cykel är 30 dagar så har du ist 16 dagar mellan äl o mens
  • alexander2011
    Helenmedh skrev 2012-08-05 12:48:30 följande:
    Okej..Ja jag körde med ältest dom först 10 månaderna, men nu dom senaste har jag slutat med dom eftersom jag tyckte jag lärde mig när min äl var. Har alltid fått positivt på dag 13 så antar att ägget släpps dag 14. Idag är jag på dag 13 men har ont som dag 14.. Haha vad rörigt det blir :P 
    du kanske har äl 1 dag tidigare. skulle inte vara så konstigt med det :)
  • alexander2011
    Wictooria skrev 2012-08-05 12:48:29 följande:
    Jag är bara på äl+8. :) vill försöka att hålla mig till bim. Men jag känner redan nu att det kommer bli svårt. Många testar ju på äl+10. Min lf är på 12-13 dagar ungefär. Så kanske att jag köper ett test imon och tar på morgon urinen på äl+10. Men vilket ska jag köpa, de är dagens problem. Hahah.

beställ stickor ist från bastpatest.se så hinner du få hem dom imorgon :) 99 kr för 20 st. blir nog billigare + att du kan testa fler ggr :)
  • alexander2011
    Momtobee skrev 2012-08-05 12:56:34 följande:
    Alexander: har haft en bra grav, nu börjar jag få lite fogkänningar och en hel del förvärkar...

usch ja folsossningen minns jag :S hade det i början av grav sen var det ryggen ist som gorde ont och så fick jag inflammation i en muskel i revbenen :S pga att han tryckte där HELA tiden. förvärkar är bara bra :) då förbereder sig kroppen inför förlossningen.
    för foglossningen, har du kontaktat sjukgymnasten o bett om ett foglossningsbälte?hjälpte mig enormt mycket
  • alexander2011
    Helenmedh skrev 2012-08-05 13:07:08 följande:
    Jo jag tror det, hade det föra månaden också antar jag eftersom mensen kom en dag tidigare då.. Älflyt har jag haft i ca 6 dagar så känner mmig rätt fertil denna månad ;)

6 dagar? kan man ha det? hihi, jag har drygt 3-4 dagar tror jag.
  • alexander2011
    Helenmedh skrev 2012-08-05 13:33:01 följande:
    Jag har ingen aning,jag brukar ha dagen före positivt ältest. Men denna gången har min kropp slagit bakut ordentligt tror jag. Är överdrivet kåt (haha), sugen på något exakt hela tiden, ont så jag inte kan stå rakt och alla dessa älflyt. Helt galet mycket också.

XD lusten, den brukar hoppa på mig oxå runt äl ;) ALLTID. brukar alltid konstigt nog känna mig mer attraktiv o gör mig extra fin utan att jag ens tänker på det.
  • alexander2011
    MrsC74 skrev 2012-08-05 13:40:29 följande:
    Wow. Här är det tvärtom. Med lusten runt ÄL. Men det beror kanske på alla år av försök runt ÄL utan resultat. Det blev mer som en tvång då.

kan vara så :S omedvetet efter alla försök så är det klart att lusten kan påverkas. så kan det allt vara för mig en del månader att man inte alls ha lust bara för att det känns mer som ett måste :(
  • alexander2011
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-05 15:33:44 följande:
    Hej hej, kan säga att mina äl tester blev negativa i går vid 2, så det fick bli sex på kvällen ;) hade grym "mensvärk" på kvällen. I dag känns inget.. Så antar att ägget släppte i går kväll. Hoppas det tog sig.
    Kanske dock borde ha mera sex? Vad tror ni?
    ha sex. jag blev gravid efter positivt äl test enligt bm
  • alexander2011
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-05 15:44:56 följande:
    Nja det va positiva i fredags hela dagen och kl 10 i går men svagare (neg) kl 14 och 18..

då släppte det igår. men chansa på iaf. skadar inte ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester