• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Nån här som har haft svampinfektion i underlivet? kan man få ont i magen av det?

• alexander2011
    Gummsan skrev 2012-08-05 20:00:31 följande:
    Alexander2011: Har haft massa svamp men ej fått ont i magen. Bara känt för att köra upp en flaskborste och klia klia klia.

jo det kliar eller rättare sagt irriterar hela tiden, typ svider
    sweasmamma skrev 2012-08-05 20:02:03 följande:
    ja det kan man om det gått långt , har jag hört , aldrig haft det själv, bara som gummsan säger .. ha ha, vill bara köra upp en sopborste typ =)
    Men på mig har det börjar klia för 2-3 dagar sedan o igår fick jag ont i magen. kan en ha svamp utan symptom? för 2-3 dagar är inte länge
  • alexander2011
    MrsC74 skrev 2012-08-05 20:05:50 följande:
    Har haft mycket svamp men aldrig ont i magen. Mer det där med flaskborsten ...

XD jag vet ju inte om jag har ont i magen pga att jag snart ska ha äl men smärtan sitter långt ner i buken, spänner o värker
  • alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 20:54:01 följande:
    Alex:
    Månaden innan vårt plus fick jag en rejäl kur för svamp som aldrig gett med sig. Det var en gynläkare som gav mig den och menade att mitt magont kunde komma från det. Kliade sällan men hade ont i magen (vet inte om ni minns det innan jag plussade men svullen och ont) efter halva kuren var jag gravid. Vet såklart inte om det beror på det... Men

men försvårar det inte att bli gravid även när man behandlas mot svamp? asså om jag nu ändå skulle försöka under min behandling. tyvärr sa 1177 att de är säkra på att jag har svamp men ev att det kan ha spridit sig mot äggstockarna o orsaka en infektion ist, de pratade om slidkatarr. asså jag fattar inte :(
    salvan jag använder är lönlöst. får bli vagilatorier eller va fan det hette. får jag feber ska jag in akut. måste ringa gyn imorgon så jag får komma in ev.
    hoppas det är det som har spökat för mig, svampinfektion asså som inte har visat sig förens nu.
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-05 20:56:05 följande:
    kan mycket väl ha varit det.. har läst jättemycket i IVF-trådarna om just svamp att det försvårar befruktning och att man kan gå med svamp utan att ha några "tydliga" symtom men just magon är vanligt. Många har vittnat om att de efter ha blivit av med svampen blivit gravida. Har inte själv varit med om just det men när du nu berättar det så känns det som ännu en som det "funkat för" så det kan nog vara värt att kolla upp sig ordentligt flera gånger om
    sjukt asså. jag kan asså ha gått med detta länge :S

• alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:02:37 följande:
    Slemmis:
    Ja jag googlade som en tok men hittade aldrig någon sida som styrkte att det kunde va så. Men sen gick jag till en privat gyn och hon sa att jag hade svamp men liksom inte utanpå utan mer inuti... Om jag förstod det rätt till och med i tarmar och så (äckelvarning) och mitt magont och svullenheten är borta så why not?
    de tror att min infektion är mer invänigt oxå :( så jävla typiskt. och jag som ev har äl på ingång här i dagarna :(
  • alexander2011
    Momtobee skrev 2012-08-05 21:08:48 följande:
    Jag hade bakteriell vaginos, och det luktade inget konstigt alls, så det är inte alltid man kan komma på det på lukt heller.

mitt luktar inte, var oxå inne på om det kunde vara det, gör bara väldigt ont i nedre buken, youghurt liknande flytningar,svider när jag kissar och det svider/kliar i underlivet. inte oerhört mycket men det känns irriterat
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:11:24 följande:
    Alex:
    Jag kan ha gått med det i flera år... Eftersom jag med stor sannolikhet hade det i magen med :-/

usch då :( jag har iofs varit vldigt svullen i magen o gasig hahaha men det kanske kan bero på annat.
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:09:47 följande:
    Alex;
    Jag blev gravid efter halva kuren dvs direkt när svampen botades eller vad man ska säga. OM det nu va det. Hade inga yttre symptom utan mitt syntes på cellprov och då som en ordentligt infektion...
    kanske är tvungen o ta ett cellprov. hur tas det?
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-05 21:19:19 följande:
    cellprov tas via gynundersökning, något man bör göra var tredje år så fort man blivit sexuellt aktiv.. det känns nästan inget, man kan blöda lite efter om man har känsliga slemhinnor, man topsar bara livmodershalsen och så skickas det på analys sen.

ahaa. men det där har jag gjort flera ggr. senast då jag var gravid. men det är ganska lång väntetid på det om jag inte minns fel :S men jag ska ringa bm imorgon o åka in. känner att jag måste det
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-05 21:25:28 följande:
    cellprov brukar inte vara så lång tid på. Jag brukar kunna få inom någon vecka.. jag är ju så pass gammal och har haft allvarliga cellförändringar så jag får kallelse men brukar alltid missa den tiden  :-/ så jag får boka ny och på en del mödravårdsmottagningar har de drop-in vissa dagar. Jag går ju privat hos gyn och brukar ta en gång om året hos honom numera.

Men ditt "onda" tror jag inte har med cellförändringar att göra, man brukar tyvärr inte känna något av det om det inte är väldigt allvarligt och isf borde du ha betydligt fler symtom.
    Ring i morgon bitti till närmsta mödravård eller gyn och be att få en akut tid, du kanske kan gå till en privat mottagning i värsta fall.
    jag ska göra det. jo, jag har för mig att jag fick vänta i veckor om inte månader på 1 tid på mitt första cellprovtagning. tror jag har gjort det 3-4 ggr av olika orsaker.
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-05 21:27:38 följande:
    som en gigantisk tops typ ....stämmer med de prover jag har gjort också
    hahahah exakt så jja :)
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:26:35 följande:
    Typ en pinne som man tar ett prov från livmodertappen tror jag (rätta mig om jag har fel) men cellprov har du väl tagit vanligt någon gång hoppas jag?
    jodå. vill gärna få gjort det  gång per år iaf

• alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-08-05 21:33:45 följande:
    Slemmis: äsch, vi blir oense här i tråden då och då, skit samma!

Telge: stanna du, men inget uppviglande! (menat till alla!)
  • alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-08-05 21:36:58 följande:
    Bra blev orolig där. Lova nu att du kollar detta med svamp.. Tror verkligen det kan va orsaken till ontet!! Och följderna av det...

Jag lovar, jag måste. jobbar imorgon mellan 07.30-11.30 bara så efter det ska jag försöka att få komma in till läkaren
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester