• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Puffmajs skrev 2012-05-27 21:29:48 följande:
    vad hände :O POFF 18+5

Fiiiin ju!!! Skrattande Här är min bula idag, vecka 11 andra barnet!

• Jess86
    Ceszan skrev 2012-05-27 21:33:57 följande:
    Jaja d va d. Blöder och har riktig mensvärk. Den lyckan var kortkort när kan man ta ett nytt test? Ger d digitala testerna negativt me en gång efter mf? Kan alla symptom försvinna, ha riktig mensvärk. Blöda men ändå va gravid? Kam e va så at båda äggen blev befruktade men att ena "dog"? Eler ska jag helt enkelt bara ta d för et mf? Ursäkta stavning å så men sitter me tlf.

Oj, vilken vecka är du i? Blöder du mycket? Är det ett tidigt MF så brukar testerna visa negativt rätt fort, håller tummarna för att allt är bra ändå!
  • Jess86
    Ceszan skrev 2012-05-27 21:44:10 följande:
    Jag är bara i 5e v. Började som en liten brun flytning som gått över till rött. Inte så mycket blod bara lite. Har inte gjort ivf. Bara haft pergo å fått ovitrelle

Dom flesta missfallen sker nog kring vecka 5-6, det är ju svårt att veta om det är kört eller inte. Vad säger magkänslan? När jag fick MF med min första graviditet så kände jag att det var kört Rynkar på näsan Ska hålla tummarna för dig!
  • Jess86
    Ceszan skrev 2012-05-27 22:24:50 följande:
    Magkänslan säger att det är kört. Och mensvärken. Nu börjar det likna mens, mörkrött och med ännu mörkare "trådar" usch.

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Jess86
    Snigo skrev 2012-05-28 09:13:57 följande:

Jag kör på onico snus nu, fri från tobak och nikotin.. Går faktiskt super bra

Har snusat i tio år. Jag kör också på Onico nu, gjorde jag med sonen också. Enda alternativet enligt mig när man är gravid, det ÄR svårt att sluta men man ska fanimej göra det för sitt barns skull!
  • Jess86
    Momtobee skrev 2012-05-28 10:14:47 följande:
    Igår kände jag bebis på utsidan för första gången! Underbart, längtar tills det är riktiga sparkar så barnen kan känna Hjärta

Underbart!
    Binegar skrev 2012-05-28 10:17:04 följande:
    om man har försökt i 12 månader & det enda man fått är ett MA. är det fritt fram att ringa Gyn och räkna med att man kan få hjälp? eller är vi för tidigt ute eftersom jag ändå har blivit gravid en gång under dessa 12 månaderna?

Jag vet faktiskt inte men ringa och fråga tycker jag du kan göra Glad
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-28 10:22:38 följande:
    okej..då ska jag nog göra det :)
    brukar alltid känna mig så dum när jag ringer till sånna ställen.
    "Hej. Jag blir inte gravid..ehm..ahh..och..öh..."
    haha!

Ja det känner jag igen Flört Skriv ner några frågor du vill ställa så du inte tappar tråden när du ringer, det brukar jag göra!
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-28 15:00:36 följande:
    O man inte håller ett digitalt tillräckligt länge i urinen, då kan svaret bli missvisande..eller=

Nej, det som kan hända är att testet inte fungerar för att för lite urin kommit in och då dyker en bok och en pil upp.
  • Jess86

Jag fick gravid 3+ på ÄL+16 men det är nog inte standard att få det. Det borde visa 2-3 men som Mini säger så fick ju hon 1-2 och hennes böna mår ju fint ändå!

• Jess86
    Puffmajs skrev 2012-05-29 08:40:47 följande:
    vecka 20 idag!:D

Halvtid! Jag går in i vecka 12 imorrn, igår hittade vi hjärtljuden med dopplern- vansinnigt mysigt! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester