• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Royalgala: Ta ÄL-testet nu om du inte kissat nyligen, jag får alltid positivt när jag har smärtan eller strax innan!

• Jess86
    Puffmajs skrev 2012-05-30 14:43:11 följande:
    Jag hoppas det! 19+2 , kl 08!

Skönt att ni ska dit så tidigt ändå så slipper ni gå och vänta halva dagen! Jag har fått tid för RUL i vecka 19+0, tycker det känns bra att få en "senare" tid eftersom man ser organ mm ännu bättre då så dom verkligen kan kollas ordentligt Glad
  • Jess86
    Royalgala skrev 2012-05-30 14:56:45 följande:

Skulle jag gjort, men sitter på jobb och är inte hemma förrän kl 21 ikväll

Hur länge skall man ha hållt sig innan för att få tillförlitligt resultat?

Jag skulle ha sett till att inte dricka mer än nåt glas vatten som mest och hållit mig i 3-4 timmar så urinet inte är utspätt.
  • Jess86
    MissJibs skrev 2012-05-30 17:13:12 följande:
    Ok. Hittade på nätet att man skulle dricka 10-15 ml om dagen. Vill gärna ha maxeffekt av kuren men e ju rätt dyrt me bisolvon tyvärr så man får försöka snåla ;)

En flaska bisolvon kostar väl typ 40 spänn?
    Snigo skrev 2012-05-30 17:27:39 följande:
    Fick gravid 2-3 veckor! <3 lycka!!!

Härligt!!!
  • Jess86

Snigo: Fy vad trisst! Beklagar verkligen. Hon borde väl få komma in tidigare än på måndag så hon får kollas upp?!

• Jess86

Hon måste åka in akut då! Min kompis fick mf i vecka 10 och det bara forsade blod ur henne. Dom nonchalerade henne också för att det var nyårsafton sen slutade det med blodtransfusion, skrapning och en infektion på det! Dom måste kolla om moderkakan kommit ut, det kan inte vänta i fem-sex dagar! Kram till er

• Jess86
    Springlotus skrev 2012-05-31 19:07:24 följande:

Där ser man vad gäller apotekpersonalens kunskaper!
    Det står faktiskt i instruktionerna att om strecket är för svagt bör man testa igen om ett par dagar. Men det är ju jättelångt att vänta! :) Älsklingen kommer idag hem för helgen och det är så pirrigt i magen, vill ju dela med glada nyheter så klart! 
    Tack :)))

Nej men jösses du är ju gravid enligt testet, skit i vad personalen sa! Grattis! Du har inga fler tester hemma då?
  • Jess86
    mammelie1891 skrev 2012-05-31 20:11:23 följande:
    Hej tjejer! Tänkte bara säga hej och tack för mig. Jag lämnar familjeliv då jag känner att det inte ger mig nåt längre. Hittar liksom inte "hem" här utan känner mig mest som ett UFO. Så jag söker mig till andra forum. Mitt sista graviditetstest idag var iaf superstarkt så på den punkten går det åt rätt håll. Jag önskar er alla lycka till varesig ni är gravida eller hoppas på ett plus. Tack för att ni funnits och spanat in mina tester och tack för era lyckoönskningar! Ta hand om er! Kramar från mammelie! 

Men Mammelie! Vi kommer sakna dig! Lycka till med allt nu Hjärta
  • Jess86
    Snigo skrev 2012-05-31 20:20:29 följande:
    Grattis tjejer!!! Helt underbar känsla och äntligen få ett pluss!! {#emotions_dlg.flower}

Går in i vecka 6 på lördag och jag kunde inte hålla mig när man fick strumpor på köpet, Blev bodyn och byxorna
    Jag har bestämt mig att sluta tänka att jag väntar ett MF och händer något får jag väl spara eller ge bort kläderna =)

www.lundmyr.com
    Sött!!! Hur har det gått för din syster?
  • Jess86
    Snigo skrev 2012-05-31 20:30:25 följande:
    jo =D hr inte pratat alls med henne idag =( Jag vill inte hålla på och ringa hela tiden och fråga en massa..
    hon vet att hon kan höra av sig när hon vill, att jag alltid finns här för hon..

Ok. Hoppas hon mår hyffsat i alla fall och att allt löser sig med tanke på vården menar jag.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester