• Jess86

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

SkrattandeKalize skrev 2012-06-03 10:27:05 följande:
    Hej tjejer, jag behöver lite hjälp av er erfarna testare! Har skaffat ÄL-tester, sista mens var 20/5 och jag har testat med stickorna sen 28/5. Nu till problemet. Jag vet inte om det ska vara så, men alla tester jag har tagit är svagt svagt positiva. Ingen stegring över huvud taget. Vad innebär detta? Kan inte svara på när BIM eller ÄL är då jag har oregelbunden cykel, allt mellan 27-33 dagar. Nu har testen istället börjat bli svagare! Har tagit dem vid samma tid varje dag, kl 5 på morgonen innan jobbet. Gör jag något fel? Inte kan man väl ha haft ÄL en vecka efter mensen? Eller?

Stort tack för all hjälp!

ÄL testerna visar alltid svagt utslag. Det rekommenderas att du testar mellan kl 10-20 för då ska LH hormonet vara som starkast. Jag brukade alltid testa med andra kisset för dagen så att säga, runt 10 ungefär. Var det starkare då än dagen innan så tog jag ett till runt 17 för att inte missa en stegring Glad Du har nog inte missat ÄL, du är väl på cykeldag 13 så det kommer nog snart! Det kan stegras väldigt fort!
  • Jess86

Popcorn: Tycker det från idag ser väldigt utsmetat ut? Det är ju nåt blått där men inget rakt streck liksom...

• Jess86
    AlexandraViberg skrev 2012-06-03 13:21:39 följande:
    Hej alla tjejer!

Jag undrar vad ni SPONTANT känner när ni ser sådana här bilder på tester:
    Hur tolkar ni det?

Vill inte höra om jag är gravid eller inte, för jag vet vad jag är. :)
    Det är tester från testlagret (de breda) och bäst på test (det smala)

FIRE AWAY!
    Spontant: Det där ser bra ut! Testa imorrn igen skulle jag säga Skrattande
  • Jess86
    Pellefanten skrev 2012-06-03 13:24:46 följande:
    Jag är så nervös att jag mår illa för att testa i morgon. Vill verkligen verkligen inte testa neg igen :(

Vilken dag är du på imorrn då, ÄL+?
  • Jess86
    Pellefanten skrev 2012-06-03 13:31:22 följande:
    ÄL+14 och Bim. Testade neg i fredags morse på ÄL+ 11

Åh vad spännande! Jag hade inga känningar på graviditet alls när jag plussade denna gång, nu är jag i vecka 12 Skrattande
  • Jess86
    Pellefanten skrev 2012-06-03 13:38:35 följande:
    Jag har bara lite lite menskänningar men det kan ju lika gärna vara gravidkänningar. Hatar att vänta. 18 timmar kvar tills jag får testa

Men om du testade i fredags sist så borde du få ett rättvist resultat idag, jag hade inte kunnat hålla mig! Vänta med att kissa några timmar och drick inget!
  • Jess86
    Madelonen1 skrev 2012-06-03 17:11:07 följande:
    Har fått sån fruktansvärd torrhosta! Vad kan jag ta och inte ta? Hostar tills jag klöker, uuush! Vill bara ha bort den :/

Jobbigt! Varm mjölk/ te med honung kanske?
  • Jess86
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-03 17:17:44 följande:
    inte varm mjölk om man hostar, laktoset (tror jag det är... kan ha fel men något i mjölken är det iaf) lägger sig som en hinna i halsen och gör att man blir mer slemmig... men varmt vatten med honung, bisolovon mot hostan kanske..
    Ja fast hon hade torrhosta och inte slemhosta?
  • Jess86

Tuvalina: Testa om ett par dagar igen, det är rätt ovanligt att plussa på äl+8. Jag tycker faktiskt att Clearblue är bra ändå, är man gravid så syns det! Lycka till :)

• Jess86
    Tuvalina skrev 2012-06-03 20:47:33 följande:
    Tack för tips, när du skriver digitalt menar du det som det blir + och - på eller det som det står ej gravid/gravid på?

Använder du de som det står ej gravid/gravid på?

Jag tycker båda fungerar lika bra om man inte testar allt för tidigt. Men det digitala är ju väldigt dyrt så jag hade köpt ett tvåpack vanliga och ett digitalt och den dagen som det vanliga visar något så kan man bekräfta det med det digitala om man vill Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester