Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Kalize skrev 2012-06-03 10:27:05 följande:
Hej tjejer, jag behöver lite hjälp av er erfarna testare! Har skaffat ÄL-tester, sista mens var 20/5 och jag har testat med stickorna sen 28/5. Nu till problemet. Jag vet inte om det ska vara så, men alla tester jag har tagit är svagt svagt positiva. Ingen stegring över huvud taget. Vad innebär detta? Kan inte svara på när BIM eller ÄL är då jag har oregelbunden cykel, allt mellan 27-33 dagar. Nu har testen istället börjat bli svagare! Har tagit dem vid samma tid varje dag, kl 5 på morgonen innan jobbet. Gör jag något fel? Inte kan man väl ha haft ÄL en vecka efter mensen? Eller?Stort tack för all hjälp!
ÄL testerna visar alltid svagt utslag. Det rekommenderas att du testar mellan kl 10-20 för då ska LH hormonet vara som starkast. Jag brukade alltid testa med andra kisset för dagen så att säga, runt 10 ungefär. Var det starkare då än dagen innan så tog jag ett till runt 17 för att inte missa en stegring Du har nog inte missat ÄL, du är väl på cykeldag 13 så det kommer nog snart! Det kan stegras väldigt fort!