• Hallonbilar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-02-23 15:18:35 följande:
    har han vart ute på krogen eller så på sista tiden eller sms:at mycket eller vart konstig på något sätt innan han fällde bomben?
    nej nej hemmaman, vi är nykterister :) han jobbar kommer hem 
  • Hallonbilar
    deecember skrev 2012-02-23 15:17:12 följande:
    Hallon; Åh, jag såg nu när jag klickat iväg att ni var gifta. Då spelar det ingen roll vem som köpt vad. Allt giftorättsgods delas på hälften i en bodelning. (Så länge ni inte har ett äktenskapsförord som säger annat)
    Som sagt; kontakta en jurist. Gör redan nu en lista på vad ni äger och har skulder på. Det som inte räknas med vid bodelning är enskild egendom, tex saker som är testamenterade med villkor eller en sommarstuga som är införd som enskild egendom.
    vi har skrivit på att det vi tog med in i äktenskapet är personlig egendom
  • Hallonbilar
    Choccolat skrev 2012-02-23 15:20:53 följande:
    Vet inte vad kraven är men han verkar ju inte riktigt klok just nu... kanske någon kvinnojour eller soc kan hjälpa dig första månaden?
    tycker ni jag ska ringa soc, kan de hjälpa mig? får man avbetala till dom? nu blev jag gladare 

• Hallonbilar
    deecember skrev 2012-02-23 15:22:51 följande:
    Hallon; här får du fler länkar;
    www.skilsmassa.eu/bodelning/
    www.skilsmassa.com/bodelning.html
    www.domstol.se/Ladda-ner--bestall/Blanketter/.../
    www.kvinnojouren.se/fakta/lagochratt/bodelnin...

Gratis rådgivning;
    www.familjerattsjuristerna.se/
    www.vardguiden.se/Tema/Barn-och-foraldrar/For.../
    djursholmsjuristerna.com/joomla/index.php?opt...

Ring också ditt försäkringsbolag, rättsskydd brukar ingå och det kan vara så att du kan få hjälp med juridiska spörsmål genom försäkringen..
    Coffie skrev 2012-02-23 15:24:14 följande:
    Hallon: Jag är en sån som tyst följer tråden men kan inte vara tyst längre. Som flera redan säger - kontakta en jurist! Och visa den där skiten var skåpet ska stå. Om ni inte har avtalat annat när ni gifte er så är hälften ditt, spelar ingen roll vem som köpt vad. Ring redan nu!!!
    Choccolat skrev 2012-02-23 15:23:55 följande:
    Självklart!
    Nu jobbar jag visserligen på andra sidan... åt fastighetsägare som informerar soc när boenden inte kan betala hyra osv... Tar du med dig barnen brukar soc jobba fort som tusan.. det är i alla fall min erfarenhet!   
    ska ta mig till alla era råd, är jättetacksam för all hjälp ni alla gett mig, tack så mycket.
  • Hallonbilar
    Fidelis ad urnam skrev 2012-02-23 15:33:44 följande:
    Idag är ingen bra dag
    Mina systersöner har blivit som mina egna då jag har hjälpt till att ta hand om dem ganska mycket iom att min syster har legat på sjukhus osv osv. De är 2 år och 8 månader gamla, underbara pojkar.
    Nu ska min syster och hennes man gå isär och killen ska flytta ner till dit han kommer ifrån, 15 mil bort. De har bråkat mycket de senaste dagarna och det har varit ett jävla liv.
    Nu smsar hon att hon tänker lämna barnen, han ska ta dem med sig!
    Sitter och bara gråter. Förstår inte hur hon kan slita dem från allt de känner till, sin mormor och morfar, kusinen, mig. Jävla helvetes psykfitta till syster jag har!!!  
    åh fy fan alltså!  herregud vad är det för fel på människan, man gör bara inte sådär!!!!!!!
  • Hallonbilar
    angie91 skrev 2012-02-23 19:15:35 följande:
    hallonbilar... e du där? 
    nu e ja ledsen.. läst allt... men ja tror ja kan hjälpa dig... 
    vaknade nyss, så nu är jag det :)
  • Hallonbilar
    Mini Léonie skrev 2012-02-23 16:47:16 följande:
    Hallon.. Kanske ska släppa fokus på detta med testen nu och koncentrera energin på barnen och situationen hemma? Menar inget illa men tänker mest, om det nu är något där inne så kommer du ju få vet aoch om det var ett mf så är det ju ett faktum nu när det inte visar?
    Hur hemskt det än låter så är det väl inget som vill sätta ett barn till världen mitt i allt detta?
    Du har helt rätt, vilket jag har gjort jag har bra nyheter att dela med mig men ska bara läsa genom alla ev pluss jag missat hos er tjejer först <3 jag blir inte arg eller upprörd över ditt svar utan uppskattar det, det låter hemskt nu, visst jag är jätteledsen över mitt mf men, jag insåg att det gick ju som det gick för ngt var fel på bebisen, kanske all stress jag haft under hela tiden, 

berätttar allt när jag läst klart ;) 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester