• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Deecember: Det där är ju onekligen väldigt positivt! Grattis!

Själv är man bara på äl+1 eller +2... Fyyyyyyy vad tiden står still! 

• Helenmedh
    Mini Léonie skrev 2012-03-15 11:42:15 följande:
    Helenmedh:
    Hihi ja me tänk att du ändå är på ÄL+ jag minns när jag var på ÄL-7 och DÅ var det långt kvar.
    Haha jag det är ju iofs sant :P Men Tiden mellan äl och bim är ju hemsk!
  • Helenmedh

Grattis Puffmajs!

Men nu jäklar behöver jag hjälp tjejjer!

Fick ju mitt missfall  28/2 och var på återbesök i måndags och då var allt borta och hon såg även att jag hade äl. Hon var säker på sin sak och när jag frågade när ungefär ägget skulle släppa så sa hon IDAG (alltså måndag)

Idag fick jag för mig att ta ett ältest eftersom jag har så ont i magen och jo, där var det, fullt utslag!

Hur kan detta komma sig? Om hon sa att ägget (eller äggblåsan, jag vet faktiskt inte) var redo att släppa i måndags, hur kan jag få pos nu på test?

Åhhh, jag är nästan lite irriterad känner jag :P  

• Helenmedh
    Radioactiive skrev 2012-03-16 17:24:47 följande:

Rätt neg eller?
    Ser precis ut som mitt som jag fick på bim-5.. Alltså, ja jag ser nåt :P 
  • Helenmedh
    Radioactiive skrev 2012-03-16 17:58:13 följande:
    svårt å säga, ser ju liksom strecket, men jag e dålig på cb gillar inte dom.

Oj bim -5??
    Jag e på typ bim -6 nu. de översta testet är ett sånt som läser av 10 å där ser ja ju typ nada, men de är så litet också :P Är du gravid nu? :)
    Nej tyvärr.. Fick missfall i vecka 9 för 2 veckor sedan..
    Men jag tror på något för dig  
  • Helenmedh

Prövar igen då...

Men nu jäklar behöver jag hjälp tjejjer! 

Fick ju mitt missfall  28/2 och var på återbesök i måndags och då var allt borta och hon såg även att jag hade äl. Hon var säker på sin sak och när jag frågade när ungefär ägget skulle släppa så sa hon IDAG (alltså måndag)

Idag fick jag för mig att ta ett ältest eftersom jag har så ont i magen och jo, där var det, fullt utslag! 

Hur kan detta komma sig? Om hon sa att ägget (eller äggblåsan, jag vet faktiskt inte) var redo att släppa i måndags, hur kan jag få pos nu på test? 

Åhhh, jag är nästan lite irriterad känner jag :P   

• Helenmedh
    sweasmamma skrev 2012-03-16 18:33:09 följande:
    om du testat tidigare hade du säkert fått fullt utslag , man ska läsa av sitt FÖRSTA pos äl test !! hormonerna från äl kan sitta kvar !!
    Jo jag har testat.. Fram till igår.. Negativt hela tiden så antog att äl redan varit eftersom hon på gyn sa det.. Och nu fick jag jättepositivt...
  • Helenmedh
    sweasmamma skrev 2012-03-16 19:04:16 följande:
    aha , hmmm 
    Hahaja så känner jag å.. Men hursomhelst så är det ju bara att ligga :P Blev bara lite förvirrad :P
  • Helenmedh

Nu jäklar har vi pippat!

Läkaren såg äl den 12:e. Positivt ältest 16:e.

Pippat 4:e, 5:e, 6:e, 7:e, 8::e, 9:e, 11:e, 12;e, 13:e, 14:e, 15:e, 16:e och 17,e...!

Hahaa Sen lär det bli en gång till ikväll, imorgon och övermorgon :P

Borde väl räcka?
    Vi har ju sex varje dag ändå men nu har det varit så mycket stress eftersom jag inte vetat hurmin kropp är efter missfallet..  

• Helenmedh
    Hoppas 2012 skrev 2012-03-17 18:27:42 följande:
    Haha oj oj vad ni har legat i :)
    Ingen missad äl där inte :)
    Men om ni ändå i vanliga fall har det varje dag så är ni vana hihi
    Haha ja :P Men det är/känns annorlunda när man tänker på att göra barn liksom.. Sa precis till maken: Ja, nu är ältesten negativa igen, betyder att ägget lossnat..
    Han svarade: Fan vad skönt! Då slipper jag tänka på att jag MÅSTE prestera varje dag! Då kan vi sexa för att det är skönt och för att "vi vill" som vanligt.

Och ja det har han rätt i, man fastnar ju lätt i testen och sekret och allt va det är. Liksom: Kom nu älskling! Nu måste vi ligga enligt testen..

Tar ju lätt bort all romantik och passion tyvärr :P  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester