• kanske 4a

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

viochdu skrev 2012-08-26 16:51:37 följande:
    Ja men nu blöder jag lite mer och rött. BIM idag.

och smärta i ryggen på vänster sida (igår va det höger sida) så ligger i sängen faktiskt. Skit trött, kissar minst en gång i timmen ..

Skit det va inte så här jag tänkte mig dagarna jag skulle plussa.

Vad kan jag ta panodil? ipren? alvedon. Vet att det är ngt man inte ska äta om man misstänker grav??

Tror dock inte grynet är kvar i magen :(

Du kan ta  panodil, alvedon, reliv och liknande med paracetamol i. Du ska inte ta ipren, magnecyl eller liknande med ibuprofen eller acetylsalicylsyra i. Jag hoppas det är ofarliga blödningar och att plutt finns kvar. Kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Mensen är här, så det får bli nya tag igen.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    {#emotions_dlg.flower}idealisten i mig skrev 2012-08-27 19:42:02 följande:
    Gårdagens test, trodde att jag testade tidigt men inte fanns det så mycket att analysera... Fyra dagar till den "officiella" testddagen, 12 dagar efter äggplock -så BIM-2/4 beroede på hur man vill räkna- efter över tre års försök och på första IVF.

Idag bekräftat även med digitalHjärta
    Åhhhh, sådana här historier gör mig tårögd! Stort grattis
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2012-08-28 09:41:57 följande:
    Har tagit ut testet från kylen nu (med lock på) hur länge måste jag vänta?? Läser 30 min på några ställen. En timme på ett annat...

Rumstemperatur.. ja men hur vet man det då... När burken inte är kall längre? Räcker det?

Jag förstår inte varför man ska ställa den kallt? När man ska leta efter bakterier i urinen är det ju en helt annan sak, då ska det stå kallt för att inte andra bakterier ska börja växa i värmen. Men när man testar hcg förstår jag inte alls varför. Är det någon som fått höra från sjukvården att den måste stå kallt innan man gravtesta`? Inte svar på din fråga, jag har bara funderat på detta länge nu :) Jag skulle nog vänta en timme iaf.
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2012-08-28 09:57:31 följande:
    Sen har jag bara läst vad andra har fått sagt av sina BM i andra trådar. Men NEJ jag vet inte varför utan gissar bara

precis, man läser om det här på FL men jag undrar om någon fått de direktiven från sjukvård eller om vi alla bara tror att det är så. Om man fått höra det från BM så är det väl så. Tänker bara att det måste vara enklare om man slipper ställa kallt och sen värma igen.  Ingen viktigt fråga, bara nyfiken Glad
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2012-08-28 10:00:52 följande:
    Jo men jag är med nyfiken. Och vill veta EXAKT. För denna väntan på att kisset ska bli varmt är ju olidlig

Förstår det, men att det ska vara rumstempererat verkar ju stämma om det står så i bruksanvisningen. Men det vore ju bra om man slapp kyla det innan då... Känn på burken och när det inte känns kall längre så kör du, jag håller tummarna!
  • kanske 4a

Jo jag hittade också någon sådan sida så det kanske vi kan vara överrens om att det måste vara rumstemp. Men frågan kvarstår om man måste kyla det från början?
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2012-08-28 10:20:52 följande:
    NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

DIGITALT blev INTE gravid.

Vanligt cb va strecket knappt synligt......

FAAAAAAAAAAAAAAAN!

Neeeeeeeej, nedra skit!! Fy vad tråkigt, kram Hjärta
  • kanske 4a
    lillevi skrev 2012-08-28 10:29:02 följande:

När jag testade hade mitt kiss stått i 7 timmar i en kopp på tvättmaskinen. Kissade vid 7 på morgonen, fegade ur o drog till öppnis. Kom hem o tänkte"va faaan" och testade plus! No problemo!!:)

Precis, i mina öron låter det helt skumt att det måste vara kylt för att gravtesta. En sak om det står en dag eller mer kanske att hcg kan förstöras på något sätt då. Men för några timmar kan jag inte tänka mig att det måste kylas. Är uska och jobbar på en infektionsklinik och får inte ihop det i mitt huvud :) Men jag ska sluta tjata om detta nu :)
  • kanske 4a
    viochdu skrev 2012-08-28 10:28:31 följande:
    Kände på kisset med lillfingret och det va fortfrande kallt. Kan det påverkat mitt resultat..

Hittade detta på en sida..:

Nu fick jag svar från clearblue....

Så här står det:

Du behöver dessvärre utföra ett nytt graviditetstest. Urinen måste ha
    återfått rumstemperatur för att hormonerna ska kunna registreras på ett
    korrekt sätt.

Uch greppar efter varje halmstrå jag kan hitta.. MÅSTE lägga ner detta nu....

Ok, men då finns det ju ett litet hopp iaf. Men jag håller med om att det inte känns så bra med dina blödningar. För mig har blödningar betytt utomkveds eller MA/MF. Men det finns ju många här som haft ofarliga blödningar också. Vi hoppas lite till, ta ett nytt test i morgon.

kram
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester