• Hoppas 2012

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-02-28 13:57:13 följande:
    det är ju det jag menar , att det kvittar liksom , ett baen är ju ett barn så mig kvittar det , vi ville ha ett sommarbarn men se hur det gick med det =) önskemål kan man ha men förstått att det går ju inte alls att styra =)

Sorry om jag missuppfattade dig, trodde du menade att ni skulle ta paus då ni inte "ville" ha födsel i december, läste jag så fel?

Efter alla försök vi är inne på får det gärna bli + närsom :)

• Hoppas 2012
    Hermansson skrev 2012-02-28 16:19:01 följande:
    Apotekets egna grav test. Vad säger ni?

Btw - hej hej, helt ny här, lite i panik, lite i lyckorus ;)
    Vackert, grattis!
  • Hoppas 2012
    Nelliepop skrev 2012-02-29 08:11:06 följande:
    Ja nu kan man börjat andas ut lite.. Men vill kunna njuta oxå... Men det kommer hoppas jag... Glad

Härligt att det  "redan" är v 12 =)

@Knasten och Swea
    Då blir det att ligga i för er :)

• Hoppas 2012

Haha vad roligt när man tittar in efter ett par timmars frånvaro och det ligger fina magar överallt Glad

• Hoppas 2012

Swea, tänkte precis skriva till dig (men nu såg jag att du åkt in) att du får ta tag i detta nu då du sagt så länge att du mår dåligt. Har inte fattat att du inte åkt förräns nu, men bra att du är där nu.

Hoppas det går bra!

• Hoppas 2012
    Knasten83 skrev 2012-02-29 21:27:54 följande:
    Godnatt wassan!!

Tjejer! Får nån av er riktigt ont vid äl? Typ så ni måste ta värktabletter?
    Väldigt ont, men tar inga tabletter för det :)

Hoppas det går bra för dig Swea!

OM det visar sig att boragon gjort så smärtan kom och det runtomkring, blir det en lärdom för oss alla härinne att man inte ska "leka med elden", jag menar alltså att man ska kanske låta bli att experimentera med saker i kroppen som vi inte riktigt känner till konsekvenserna av. 
    Hoppas alla tar det där med leka med elden för vad det är, ett uttryck. 
  • Hoppas 2012

Bra swea du kollade o att du inte tar mer borago! Hoppas de ringer idag så du får ett lugnande svar!

• Hoppas 2012
    Mini Léonie skrev 2012-03-01 10:45:16 följande:
    Knasten:
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga det känns inte som att du läste. Jag syftade till att även läkaren som Swea träffade igår sa att det kan ha motsatt effekt. Menar bara väl, självklart är det slumpen att folk blir gravida när det äts såna grejer. Annars tror jag att läkemedelsbranschen snabbt varit framme och tagit för sig om det var så att det fanns något som hjälper folk att bli gravida!!!

Jag lägger ner detta helt nu. Tyckte mig läsa att "Hoppas" också varnade för att "leka med elden" men när jag knappar på tangenterna så ska det huggas....
    Japp, det var precis så jag skrev min vän :)

Så om det Mini skriver är att hon "vet allt/bättre", då antar jag det finns samma uppfattning om mig?!
    Jag missförstod inte vad Mini skrev och hon skrev inget konstigt heller enligt mig.

Som Swea också sa, alla gör som man vill men man litar på vad läkarna säger.
  • Hoppas 2012
    Gummsan skrev 2012-03-01 11:01:32 följande:
    Leonie: Nu använde jag själv Borago denna gången jag blev gravid men om det nu kan ge sådana effekter så håller jag med dig. Tror det är bäst att låta bli. Är inte meningen man ska få ont och må dåligt.

Swea: Testa ett eget gravtest.
    Också enig att inte använda om det ger fel effekt så att säga. Nu var det ju dock bra att du blev gravid med det :)
    Sen om det var det vet man ju aldrig.

Nej få ont av en huskur bör man ju inte få, då är det bäst att låta bli o låta naturen ha sin gång
  • Hoppas 2012
    safini skrev 2012-03-01 11:29:08 följande:
    Bim -8.. nedräkningen har börjat på allvar :) hihi

Swea---> usch vad jobbigt det måste vara att inget veta.. men som de låter så tror ja att du är preg!! :) Är vanligare än man tror att de inte visar ngt på test, en vän till mig var med om en liknande sak... o det visade sig att hon var gravid. Jag tänker på dig, och hoppas att allt går vägen!!

Tips till alla stressade blivande mammor/mammor och alla andra:
    Var till simhallen och skulle simma igår, bara för att få slappna av lite, men ångrade mig när ja väl var inne.. och bokade två timmar i releaxen i stället... och de var guld!!! kostade bara 90 kronor för 2½ timme, och de fanns bubbelpool både inne och ute, ång-basu och vanlig bastu.. o när ja kom därifrån efter att legat o bara varit bland dom varma bubblorna så var ja helt färdig i hela kroppen!! Var länge sen ja var så avslappnad!!
    Unna er tjejer!!! för de kan göra underverk! kram på er alla!!! 
    Bra tips att unna sig! Det ska man verkligen ta sig sig tid till
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester