• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fidelis ad urnam skrev 2012-08-26 17:18:19 följande:
    Just nu är allt bara drygt. Iom det negativa grav.testet i morse är ju ivfen ett faktum och trots att jag vill genomgå ivf sitter jag och panikgråter över tanken på alla sprutor och utplock av ägg och den gigantiska nålen för det.
    Gråter också pga separationsångest vad gäller lägenheten och flytten till hus på fredag.
    Mår inte alls bra just nu :'(
    Du har ju massa att se fram emot.

Nytt hus hur underbart är inte det???  Fast jag är verkligen en hus människa.

Och IVF är ju ett steg närmare barn. Detta fixar du..
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu
    kanske 4a skrev 2012-08-26 16:56:58 följande:

Du kan ta  panodil, alvedon, reliv och liknande med paracetamol i. Du ska inte ta ipren, magnecyl eller liknande med ibuprofen eller acetylsalicylsyra i. Jag hoppas det är ofarliga blödningar och att plutt finns kvar. Kram!
    TAck för svar. Det onda har avtagit. Hoppas så innerligt att det finns ngt kvar. Blöder inte mängder utan lite fläckar då och då.. Men hade ont i ryggen i en halv timme timme kanske. Fick i mig alvedon för 20 min, så kanske den som tagit bort "smärtan"

Ta iaf ett nytt test. OCH JA jag kommer slösa mina pengar på detta tills jag får ett blankt test om det så ska ta nio veckor...  eller för den delen ett JÄTTE pos.
  • viochdu

Niicesara: har du mer symptom ön högt blodtryck?

Om man har havandeskapsförgiftning är det vanligt att man

får huvudvärk
    får flimmer för ögonen
    får ont i magen
    blir illamående
    snabbt går upp i vikt
    svullnar upp i ansiktet
    känner sig plötsligt sjuk
    känner sig frånvarande, darrig eller skakig

• viochdu

Detta ovetande tar knäcken på mig. Blöder inte som mens, det onda i ryggen gick över på en halv timme timme MEN tog en alvedon. Men tyckte den verkade FÖR fort om det va den som gjorde att jag inte hade ont mer. Väntar på mannen som ör iväg och handlar test. Tycker ni jag dka ta ett ny ikväll? Då jag inte tagit ngt test på kvälleb sen i fredags. Hört många som får starkare på kvällen. Och så ett i morgon oxå?

Vet att jag borde vänta till tex onsdag men då kommer jag nog gå under av ovetandes till dess. Även om kvällens och morgonens test blir svaga kommer jag ju fortfarande vara ovetandes MEN kanske lite lugnare.

• viochdu

JMLT: det där är för mig inte ens spöckstreck, utan ett helt vanligt neg då det bara är det vita strecket som syns och det är VANLIGT bland alla gravtest att man kan se "fickan" som SKA färgas. Alla mina test blev såna efter 10 min. Mina test från testlagret tex.

• viochdu

Alexander: har ett digitalt cb som visar plus eller minus. Ska ta det i morgon som avslut...

• viochdu

Kuck: inte rfsu testa tidigt, dom mäter 10

Alexander: på pressbyrån där jag bor hade som sånna cb som visar digitalt plus.

• viochdu

Jag vet att man kan få pos test länge efter ett MF men mina tankar går så här.

Eftersom jag fick plus på äl+12 (11) och även då började mina blödnngar. Äl kan ju ha kommit senare.

Borde inte grynet vara så pass litet att det INTE borde ta så många dagara innan HCG.t  är borta från kroppen. Finns det ngn som fått ett tidigt tidigt missfall innan v4+0 som VET med sig att det va just det som kan berätta för mig hur lång tid det tog att få neg på testet .

Igår sov jag nästan fyra timmar på kvällen och testade som sagt neg på RFSU testa tidigt (mäter 10)

idag på morgonen får jag det här:

Antar då att jag fortfarande har mer än 25 i mig eftersom jag får plus på detta. och nu har jag inga streck att jämför med. MEN min sambo va och köpte testen igår kväll och rfsu och detta va det enda som fanns på pressbyrån.

Men visst kan det vara så att det fortfrande är missfall eftersom den igår inte ens kunde mäta tio... Finns hoppet för mig att det kan vara ett gryn i mig trots allt???

Vet egentligen själv att det kan både vara ja och nej.

Men finns det INGEN som varit med om detta själv?? som blödit som testat svagt plus och sedan neg för att få plus igen
  • viochdu
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-27 07:00:29 följande:
    jag blödde ju i flera veckor men är gravid i 21:a veckan nu.. har iofs aldrig fått ett negativt test under den tiden.....

Min erfarenhet av RFSUs tester- både de tidiga och de vanliga är dock att de är skit...så jag skulle inte lita på dem- def inte de tidiga för de verkar ge streck när de känner lite för det oavsett om man är gravid eller inte.

Har blödningarna varit rikliga..som en mens???

Brukar du få mens på ÄL+12?

Det kan ju lika väl ha varit en nid-blödning... de kan vara rätt rikliga har jag förstått..eller en skör slemhinna som brustit...

Jag skulle avvakta några dagar typ till helgen och ta ett till test... och är det plus då så är det nog plus.

Om man får sååå tidigt missfall så hinner ju inte HCG-halten upp i några högre siffror och därmed tar det inte så lång tid att gå ner.

jag hade ju ett tiiiidigt missfall i mars-april... det tog inte mer än 3 dagar innan jag gått ner till under 5 i Hcg.. och då fick jag min blödning på ÄL+14 men hade testat svagt positivt på ÄL+12
    Åker till Barcelona på onsdag, hade känt att det vore bra att veta innan dess. SUCK

Men nej jag brukar inte ha mens äl+12. Utan skulle haft min mens igår äl+14. Men jag räknar från den 12 augusti. kan lika med haft äl 13 14 oxå.

I fre-lör bldde jag så INGET hamnade i trosan. Igår och idag blöder jag mer. Men jag har binda på mig och det den fylls på men inte som mens. har så svårt att veta då jag alltid annars har tampong ch lite svårt att se hur mkt man blöder då i vanliga fall. Men har bara tre dagars mens annars..

Men ja allt jag kan göra är ju bara att vänta...

Önskar så att det där jefla RFSU bara va kasst...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester