• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LisaW111 skrev 2012-08-28 10:24:15 följande:
    ^Åh Nej! Så konstigt!! Tidigt missfall ändå kanske?!?  Usch.. kram på dig!  Men lägg upp svaga CB testet här kanske ? Eller du anser det som negativt eller iaf svagare än innan?
    Ja det är svagare än  innan... knappt synligt...
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu

Kände på kisset med lillfingret och det va fortfrande kallt. Kan det påverkat mitt resultat..

Hittade detta på en sida..:

Nu fick jag svar från clearblue....

Så här står det:

Du behöver dessvärre utföra ett nytt graviditetstest. Urinen måste ha
    återfått rumstemperatur för att hormonerna ska kunna registreras på ett
    korrekt sätt.

Uch greppar efter varje halmstrå jag kan hitta.. MÅSTE lägga ner detta nu....

• viochdu
    viochdu skrev 2012-08-28 10:28:31 följande:
    Kände på kisset med lillfingret och det va fortfrande kallt. Kan det påverkat mitt resultat..

Hittade detta på en sida..:

Nu fick jag svar från clearblue....

Så här står det:

Du behöver dessvärre utföra ett nytt graviditetstest. Urinen måste ha
    återfått rumstemperatur för att hormonerna ska kunna registreras på ett
    korrekt sätt.

Uch greppar efter varje halmstrå jag kan hitta.. MÅSTE lägga ner detta nu....
    hade stått ute i lite mer än 30 min som det stod att det skulle göra...
  • viochdu

Lisa: ja lite lite som kommer när jag kissar

Ja men nu tror jag på det. Bara försöka igen..

• viochdu
    kanske 4a skrev 2012-08-28 10:41:12 följande:

Ok, men då finns det ju ett litet hopp iaf. Men jag håller med om att det inte känns så bra med dina blödningar. För mig har blödningar betytt utomkveds eller MA/MF. Men det finns ju många här som haft ofarliga blödningar också. Vi hoppas lite till, ta ett nytt test i morgon.

kram
    Nä det är slut testat nu. Tack för din omtanke ändå.

Vill inte se mer svaga plus och INTE GRAVID.

Önskar jag inte hade gjort det digitala igår.. BLÄÄÄÄÄ
  • viochdu
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-28 11:09:45 följande:
    Som ni vet har jag plusat innan, BM tyckte jag skulle ta om mitt test.. Ska vara 5+3 enligt sista mens och ficka 2-3 på digitalt, borde de inte varit 3+ ?
    i veckan 5+3 är ju bebis bara 3 veckor och tre dagar... och sen kan det ju diffa på ngn dag..?? Behöver nog inte vara orolig. Skulle testat nästa vecka ist..
    -Andra försöket- / ÄL-7/9 / BIM 20/9 -Vi längtar-
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-28 11:34:04 följande:

Åhh så tråkigt! Man behöver inte ställa in urinen i kylskåpet utan man kan ha den framme i 8 tim, det är bara då man ska undersöka bakterietillväxt som vid UVI som det måste in i kylen eftersom bakterierna annars ökar. Men vid ett gravtest som ska göras inom 8 tim behöver man inte in i kylen med det!
    Då vet jag det till nästa gång.. Tack!
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-28 11:39:29 följande:
    Gjorde själv ett nytt test idag, cb visade svaagt som det första svaga igår, sen testade jag med billiga testers sticka och fick ett svagt streck precis på minuten när man inte ska kolla testet längre, började ana nåt när det gått lite över 3 min, sen vid ca 5 min såg man verkligen att det var nåt där. Vet inte vad jag ska tro, lite småblödningar(rosa flytningar har jag) ömma brösten har försvunnit och huvudvärk som jag brukar ha innan mens finns där. Det är väl bara att fortsätta vänta, nåt annat kan man ju inte göra Billiga testers sticka, ser ni nåt? www.familjeliv.se/hem/o0lenao0/gallery/php1mg...
    Ja då jag ser :) Vilken dag är du på?
  • viochdu
    o0lenao0 skrev 2012-08-28 11:52:32 följande:
    PÅ cb ser man knappt nåt www.familjeliv.se/hem/o0lenao0/gallery/phpeub...
    Är det dagens CB. Ja då det syns ngt helt klart..

HCG.t stegrar ju inte så fort innan BIM så lite svaga test innan dag äl+14 (standard) ska man inte vara orolig över..
  • viochdu
    Niicesara skrev 2012-08-28 12:06:31 följande:
    Jag har INTE havandeskapsförgiftning! :D
    Blodtrycket hade gått ner lite, lite och jag har ingen äggvita i urinen. Ska dit igen om 2 veckor och under tiden ska jag själv hålla koll på om jag blir sämre eller om jag får några tecken på havandeskapsförgiftning.
    Kommer nog ändå ta det lugnt framöver för att inte öka risken. :)
    Tummen upp
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester