• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Windra skrev 2012-08-27 07:15:34 följande:
    Jag fick missfall och skrapades och plussade direkt efter, var jättesvårt att avgöra om det var en ny graviditet eller hcg från förra. Mitt råd är att antingen ta blodprov för att se om hcg ökar, eller köpa CB med veckoindikator. Testa med en sån idag och ta med en på resan och testa. Ökar det så är det ganska säkert en ny graviditet. Iallafall var det så för mig. Lycka till!
    Men en NY graviditet pratar vi inte om.

Jag är som sagt bara på äl+15 (14) idag. BIM+1 så en ny graviditet undra jag inte över Det jag mer undrar är OM jag har missfall nu eller om grynet fortfarande är kvar.

Men ja det enda jag kan göra är att vänta och ta nya test om någon dag..
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 26/8 -Vi längtar-
  • viochdu

Vet inte om jag ska skratta eller gråta..  Är både glad och uppriven på samma gång.

Har suttit i tråden och skrivit till andra som tvekat och sagt inget att oro sig över bla bla bla.. och nu sitter man här själv..

Ni är underbara och jag hoppas ni har såååååå rätt...Hjärta

Jag stortjuter och inte en aning om VAD jag känner....

• viochdu
    swallow the moon skrev 2012-08-27 07:52:57 följande:
    Så länge du inte blöder mycket och klumpar + mens smärta så är du gravid, stressa inte upp dig o sluta läs massa trådar på FL , du fick ett fint plus i morse och de är de som skall räknas. oroa dig inte för nånting så länge du inte har ont i magen eller de kommer klumpar och "mens flöde" Grattis som F*N till lilla knodden i magen, njut med din sambo nu och försök o inse att ni ska ha en liten bebis nästa vår/sommar. Underbart!!!
    Hade ont i ryggen igår på vänster sida.. fick ta alvedon. Varade i en halvtimme timme..

Men vad jag hört så har man missfall ska man ha ont MITT på nedre delen..
  • viochdu
    viochdu skrev 2012-08-27 08:26:00 följande:
    Hade ont i ryggen igår på vänster sida.. fick ta alvedon. Varade i en halvtimme timme..

Men vad jag hört så har man missfall ska man ha ont MITT på nedre delen..
    Fast det skiljer väl sig kanske från person till person.

Inga klumpar iaf.
  • viochdu

Om jag fick ÄL senare än vad jag trodde kan jag vara på ÄL+13 idag då kan ju faktiskt blödningen varit en nidblödning ?? eftersom den då  började komma på ÄL+10

• viochdu
    LisaW111 skrev 2012-08-27 09:11:45 följande:
    viochdu: jag fick MF dag 4+1 eller kan även ha varit 4+0 och jag fick gravid 1-2 på CB digitalt och samma dag som jag började blöda så testade jag mitt på dagen och fick då redan "inte gravid" på CB't. Så min gissning är att det sjunker väldigt snabbt när det inte tar sig i så tidigt skede. 

Vet ej om det är någon tröst.. .men OM (gud förbjude) det nu skulle vara MF du har så bara kör på som vanligt direkt nu nästa månad. Jag blev nämligen gravid på studs igen direkt efter och är nu i vecka 7. Så kanske kanske man är lite extra fertil.

Ja då vi kör på som vanligt om testet är neg på onsdag. KOmmer hem från utlandet lagom till nästa äl om det inte ändrats nu vill säga
  • viochdu
    Wictooria skrev 2012-08-27 10:20:48 följande:
    Viochdu: du är ju uppenbarligen gravid!
    Vilken äl+? Dag blödde du, Hur mycket blödde du och hade du ont???
    Jag började få rosa flytningar äl+11(10) kan lika med varit 9. sen började jag få blod i musen fre och lör. hade inte ont. hamnade inte i trosan. Igår (BIM) började det komma rikligare och idag. men har inte ont. hade ont i går i nedre delen av ryggen ... gick över på en timma med en alvedon.
  • viochdu
    Caspersmama skrev 2012-08-27 09:38:26 följande:
    Viochdu: jag småblödde i början, det startade vid tiden för när jag skulle haft mens och höll på ca 2 veckor från och till. Likadant vid mensen efter, dock inte lika länge. Hade dessutom ganska ont, molvärk hugg och stick och var ju hysterisk över att inte få komma in på sjukan och slippa få ett ma till. I v.9+2 fick jag en tid och såg en liten med tickande hjärta.. Har visserligen inte kunnat sluta nojja helt efter det men har kub på fredag och då är jag i vecka 12+6 så efter det bör det vara lugnt och jag kan börja njuta lite. I mitt fall denna gången berodde blödningarna på en lättblödande livmodertapp, det fanns inga tecken på hotande missfall och jag har inte heller blött efter vul'et när jag kunde lugna ner mig lite..

Så.. Så länge det är rätt lite kan det finnas hopp, det brukar bli mer och mer, jag kände dock ingen smärta vid mitt ma förrens just vid utdrivningen. Njut av resan och graviditeten och boka en tid efter vecka 6 ca för vul om du kan för att stilla din oro en stund. Lycka till! :)
    Tack. Ska försöka slappna av nu. Detta har ockuperat all min vakna tid sen i fredags...
  • viochdu
    malialo skrev 2012-08-27 10:31:11 följande:
    Kanske väldigt korkat, men jag testade idag på bim-7/8 efter att ha mått illa i ett par dagar och brösten har svullnat upp och ser ådriga ut. Vet att det tekniskt sett borde vara halvt omöjligt att få positivt såhär tidigt eftersom ägget fäster efter ca en vecka. Men, av nån anledning testar jag ändå för att se om det kanske finns nån antydan till streck och då får jag detta resultat: 

Nåt extreeeemt svagt tycker jag mig se. Syns starkare under ljus och det syns i alla vinklar. Vad tror ni? Spökstreck? Svagt svagt positivt?

Kanske hade Äl tidigare än va du tror
  • viochdu
    2pågar skrev 2012-08-27 10:28:17 följande:
    Kan man ha nidis/ spotting på äl+10?
    Absolut!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester