• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lyckygiirl: bra tråd att ställa en sån fråga i när folk kämpar för att bli gravida.. Men men. Köp ett dagen-efter-piller så är saken fixad.

• Helenmedh

Lyckygiirl: "risken för graviditet" läser jag ut som om det inte är välkommet. Men men, man kan ju förväxla risk med chans.. Inte vet jag. Men nu har du fått svar på din fråga och jag var inte ett dugg otrevlig i mitt svar utan skrev bara att jag tyckte det var en knepig fråga i en sån här tråd..

• Helenmedh
    lyckygiirl skrev 2012-10-22 21:23:52 följande:
    Är lite ny på de här med ägglossningstest, tänkte höra om de är ägglosning på G , någon som vet vad mina test kan betyda??

Men.. Äter inte du ppiller...? 
    Då får man väl inte utslag på ältest?

Hursomhelst så ser det ut som en stegring, nu vet jag ju inte när testen är tagna men när båda strecken är lika starka så sker äl inom ett till två dygn.  
  • Helenmedh
    lyckygiirl skrev 2012-10-22 21:41:33 följande:
    Jodå jag äter ppiller, planerade ingen graviditet, men eftesom jag missat ett piller och har idag haft ägglossningsvärk i magen så misstänkte jag att jag har ägglossning på grund av de missade pillret. Om de är en bäbbe så är den ändå välkommen även om den inte är planerad :)
    Nu vet jag inte vad du äter för p-piller men piller av kombinationstyp ska hindra äl.
    Alltså tvivlar jag starkt på att du har äl nu om du bara missat ett piller.. Och att det skulle synas på tester verkar bara konstigt.. Alla ältester ger svaga utslag oavsett om äl är på ingång eller inte. Och som ovan skrev så kan dom ge utslag på mens också.  
  • Helenmedh
    viochdu skrev 2012-10-22 22:01:00 följande:
    Luckygirl: varför ens testa med äl-test om du inte försöker bli gravid om du äter p-piller. !! Om du försöker eller vill bli gravid så sluta ät p-piller..
    Hahahaha.. det där påminde mig om vad min mamma frågade när vi försökt bli gravida i över ett år utan resultat.
    - Men alltså, du äter väl inte p-piller längre va?

Liksom.. Eh ..?

Haha  
  • Helenmedh

Lyckygiirl: det är helt omöjligt att du får positivt tre dagar efter äl. Du måste isåfall haft äl tidigare än vad du tror och isåfall är det ju rätt minimal chans/risk att du blivit gravid eftersom du äter ppiller?

Jag får helt enkelt inte ihop det. Hur många piller har du kvar att äta innan pillermensen?

• Helenmedh

Lyckygiirl: jag ser inte din bild ens så har svårt att uttala mig. Men nej, enligt beskrivningen: du äter ppiller ochdu "plussar" tre dagar efter vad du tror är äl i en pillerkarta så låter det inte troligt att du är gravid nu..

• Helenmedh

Niicesara: herregud vad fin hon är! Tänk vad tiden går.. Grattis i massor! "Snart" är det min tur förhoppningsvis. Imorgon har jag varit gravid 100 dagar! Det trodde jag aldrig skulle hända efter all tid av kämpande! Håller med dig att tappa inte hoppet här inne, snart är det eran tur och jag kollar er varje dag

• Helenmedh
    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m67277222.html

Blir ledsen när jag ser sånt.. Stör man sig så mycket på andra människor som inte faller "inom ramen" så kanske man ska låta bli att gå in på såna trådar.. 

Jag saknar faktiskt testandet nu när jag äntligen är gravid. Känns ungefär som att sluta röka, något fattas.. :P
    om jag ska vara ärlig så tar jag faktiskt ett test då och då, men jag har ju flera hemma sen innan så.. ;)  
  • Helenmedh

Viochdu: kände det nästan på mig ;) haha nej men jg blir liksom stum när jag ser sånt. Att folk inte har något bättre för sig..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester