• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (till min syster)

Hej!

Nu kommer här ett lite konstigt brev.

Jag hade först tänkt skicka ett sms, nu när jag har ditt nummer, men vissa saker passar bättre i brev. Först försökte jag skriva för hand, men det var för svårt och blev kluddigt. Så det blev ett datorskrivet brev, lite tråkigare men mycket lättare att läsa.

Många gånger när J slogs tänkte jag på detta, det är synd att dö utan att få försonas med sig själv.

En gång hade han huggit mig och jag kände blodet rinna och tanken kom, men jag var inte rädd, inte för mitt livs skull i alla fall. En annan gång släpade han ut mig i skogen och Gud vet varför jag inte dog. Kanske för att få en chans att säga det här som annars inte skulle bli sagt.
    Du tror säkert att jag skriver sånt här för vill att du ska tycka synd om mig, men så är det inte.
    Det är en ömklig människa som vill vara med en man som slår, sparkar, bränner, hugger och våldtar. En sån människa tycker man inte synd om, man föraktar sådana. Det gör inget.

Dessutom längtade jag ofta efter att han skulle slåss, istället.
    Så du kan inte tycka synd om mig, tyck synd om J. Må Gud förlåta oss.

När jag såg dig här om dan ville jag säga det, men jag ville inte att du skulle bli mer obekväm. 

Så anledningen att jag skriver är för att få säga förlåt, om du kan hitta försoning vet jag inte.
    Men om J en dag hittar mig och jag inte finns längre, eller försvinner på något annat sätt så har jag i alla fall bett om förlåtelse. Tro nu inte att jag menar att ta livet av mig, jag förstår att det kanske finns vissa likheter med morsans självmordsbrev, men jag vill faktiskt leva. 

Det finns många andra jag vill be om förlåtelse från, den där ---,vår pappa, som du är så bitter mot t ex. Jag skulle vilja be om hans förlåtelse för att jag hatat honom, jag orkar inte vara arg längre vad hemskt han än gjort mot oss. Sen är det alla andra, men det är min huvudvärk.

Jo, nu blev det lite skämmigt, men vissa saker är svåra att uttrycka och en människa får göra så gott hon kan.

Allt gott önskar jag dig och din familj!

(Till Min Syster som jag träffat av en slump efter att inte setts på 6 år. Vågar inte skicka. Är det för dåligt skrivet?Hoppas innerligt att nån oturlig slump inte gör att hon råkar se detta här!)

oj, alla radbrytningar försvann. Sorry. 

Men bra för då orkar inte så många läsa 

• Anonym (Tråkigt)

Jag orkade läsa (till min syster)

Jag blev berörd. Vad jag förstår så är ni inte tillsammans längre ?

Varför skickar du inte brevet till henne ? Varför tar det emot ? Hur mår du idag ?

Kram till dig. Du har haft det tufft och jag hoppas att du har det bättre nu.

• Jellybeanbaby

"Var som helst i verkligheten hade du varit körd. Inte jag."

Anonym (Tråkigt) skrev 2012-08-12 22:01:26 följande:
    Jag orkade läsa (till min syster)

Jag blev berörd. Vad jag förstår så är ni inte tillsammans längre ?

Varför skickar du inte brevet till henne ? Varför tar det emot ? Hur mår du idag ?

Kram till dig. Du har haft det tufft och jag hoppas att du har det bättre nu.
    Tack för att du orkade läsa. Nej vi är inte tillsammans längre, mannen är i fängelse.

Varför jag inte skickar är dels för att det känns så melodramatiskt. Dessutom vill jag inte att hon ska tro att jag skriver för att hon ska tycka synd om mig, jag vill verkligen be om förlåtelse. 

Nu mår jag relativt bra,  ibland är jag rädd.
  • Skit i det du

"Du är en sån jävla översittare, när ska du inse att världen inte kretsar kring dig? Att du inte kan trampa på alla du ser? Att du inte kan snacka skit om alla runt dig? Att ge råd är en sak men det du gör är att du bestämmer hur andra ska göra annars duger de inte"

Förbjud foppatofflor, tights och one piece utomhus!!
  • Anonym

Du är en så fin person, jag vill av hela mitt hjärta att du ska förstå det. Vad vill jag mer? Jo att det ska bli du och jag så klart!

• Anonym (heidi)

"Jag saknar dig, du är den som fick mig att orka leva. Du är den som fick mig att må bra. Jag saknar att ha dig i mitt liv. Du är den som är grunden till att jag fortfarande lever idag.

Jag saknar dig mer och mer för varje dag. Det var du som fick mig att orka gå upp på morgonen och ta en dag i taget. Jag har dig att tacka för att jag lever.

Jag önskar att jag fick träffa dig en gång till, jag önskar jag hade råd att åka till dig. För jag saknar dit glada humör, dig som person, ja hela dig."

Detta är till en vän till mig som flyttade från Sverige för ca 11 år sedan som jag bara numera har sporadisk mail och facebook kontakt med. Jag har aldrig berättat för henne hur mycket hon har betytt för mig genom åren.

• Anonym

det är bara en sak  jag ser och det är du och jag .jag längtar(-:

• Anonym

Jag älskar dig syster. Varför kan vi inte ha den kontakt som normala människor har. Varför tar du avstånd från mig. Livet är kort..

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!