• Dollan89

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Som rubriken lyder är mensen 18 dagar försenad. Hade mens den 6 november sist.
    Har fått mycket flytningar som är vattniga och luktar sött. Även urinet luktar sötare.
    Har INGA ömma bröst, men har molvärk till och från. Samt att jag mår illa lite då och då.

Är mullig så det är svårt att se om magen är svullen.
    Tog flera graviditetstest i förra veckan och de visade negativt.

Kanske tog det sig denna gången? Vi var mindre fokuserade förra månaden på babyverkstaden.

Finns det NÅGON som visat negativt länge innan Ni plusat?
    Och HUR mådde ni då?

• Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?
  • Zinara

Har inte varit i er situation men har en kompis som aldrig kunnat se plus förens efter 8-10 veckor. Hon har 3 barn och 3 (hos BM konstaterade) mf bakom sig. Enligt hennes BM är det ovanligt men inte extremt ovanligt att testen inte visar förens väldigt sent.

Själv har jag alltid testat sent så vet inte hur tidigt jag skulle kunna se.

Dollan89: Det är inte ovanligt alls att blöda under graviditeten, min mamma blödde 6 månader, med min bror och 3 med mig, känner även flera andra som haft "mens" eller random blödningar under graviditeten. Det kan ju vara mf för dig också. Så var det vid kompisens missfall, hon fick kraftig mensvärk sen började hon blöda och fick konstaterat mf hos bm.

Tänkte mest bara hoppa in och visa att det finns hopp för er som får neg på testen. Det händer att det syns extremt sent men det är ovanligt.

• Filuren83
    Dollan89 skrev 2012-01-04 09:04:05 följande:
    Blöder idag. 30 dagar sen blev mensen. Undrar varför jag aldrig fick ett plus ochj varför den var så sen... 
    Om ägglossningen inte kom för sex veckor sedan så kommer ju inte mensen heller så kanske hade du ägglossning för två veckor sedan och så kommer mensen nu.. Ett par gånger per år är ju normalt att ägglossningen hoppar över.
  • EmelieLinneaCaroline

Hej. Jag har samma problem och blir galen på detta!! Hade sist den 23 november sen gjorde jag ett test dagen före julafton och då var det negativt. Nu har jag gjort två tester denna vecka ett i måndags och ett igår och dom visade ett yngligt plus som var ett smalt streck och jätte svagt. Sen nu idag fick jag rosa och bruna flytningar. Så jaha tänkte jag då är mensen på g men det har inte kommit nå mer sen sist jag var på toaletten. Jag blir jätte förvirrad och som någon skrev vill jag inte ringa bm än :S

• Dollan89
    Filuren83 skrev 2012-01-04 09:28:49 följande:
    Om ägglossningen inte kom för sex veckor sedan så kommer ju inte mensen heller så kanske hade du ägglossning för två veckor sedan och så kommer mensen nu.. Ett par gånger per år är ju normalt att ägglossningen hoppar över.
    Jag hade ägglossning den 21 november och hade sex dagen efter. Men tja, vad vet jag. Ägglossningen kanske hoppade och då hoppade mensen också. 

Men allt illamående då? förstår inte. Borde varit gravid.. 
  • Dollan89
    Carrossk skrev 2012-01-04 09:23:19 följande:
    För ca 5 år sedan hade jag två månader där min mens inte kom.. Tog test efter test men bara negativt.. Har fått höra att man naturligt ca 1 gång per år kan få så.. Det behöver alltså inte vara något fel...

Såg att ni pratade om övervikt, jag vägde 115 till mina 173cm när jag blev gravid.. Gick ner till 111 vid inskrivningen, bebisen är beräknad att komma nu på fredag och vågen visar 125 idag.. Jag har mått jättebra hela graviditeten, lite illamående men inget mer.. Så ni som oroar er för er vikt under graviditeten så behöver det inte innebära att ni kommer få det jobbigt.. Hoppas ni når dit en dag för det är en underbar känsla att vara gravid.. :) kram
    Åh vilken lättnad att höra.
    Men du har inte fått högt blodtryck med tanke på din vikt?? inga åkommor alls?
    Låter som om du haft tur!:)  Jag har läst om så många överviktiga som haft stora problem under graviditeten.

• Filuren83
    Dollan89 skrev 2012-01-04 13:30:00 följande:
    Jag hade ägglossning den 21 november och hade sex dagen efter. Men tja, vad vet jag. Ägglossningen kanske hoppade och då hoppade mensen också.  Men allt illamående då? förstår inte. Borde varit gravid.. 

Om du fick utslag på äl-sticka så garanterar ju inte det att ägget verkligen släpper. Illamåendet kan Jag inte svara på... Men man tycker att Du borde ha plussat om du var gravid..
  • Carrossk

Dollan89: nej jag har legat bra i mitt blodtryck, som mest 130/80.. Var rädd för det eller sockret men allt ser fint ut.. Så som sagt va man kan må väldigt bra trots en övervikt :)

• Dollan89
    Filuren83 skrev 2012-01-04 13:34:34 följande:
    Om du fick utslag på äl-sticka så garanterar ju inte det att ägget verkligen släpper. Illamåendet kan Jag inte svara på... Men man tycker att Du borde ha plussat om du var gravid..
    Tog inga äl stickor. Utan vet när jag har ägglossning. Och enligt mina beräkningar stämde dagen in då jag fick ägglossning. 

Nåja strunt samma. Fick mens en månad sen.. 
  • Dollan89
    Carrossk skrev 2012-01-04 14:02:14 följande:
    Dollan89: nej jag har legat bra i mitt blodtryck, som mest 130/80.. Var rädd för det eller sockret men allt ser fint ut.. Så som sagt va man kan må väldigt bra trots en övervikt :)
    Kul att höra tycker jag! :))
  • marinassk

Testade negativt imorse igen så tänkte ringa BM på Måndag :)

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?