• Dollan89

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Som rubriken lyder är mensen 18 dagar försenad. Hade mens den 6 november sist.
    Har fått mycket flytningar som är vattniga och luktar sött. Även urinet luktar sötare.
    Har INGA ömma bröst, men har molvärk till och från. Samt att jag mår illa lite då och då.

Är mullig så det är svårt att se om magen är svullen.
    Tog flera graviditetstest i förra veckan och de visade negativt.

Kanske tog det sig denna gången? Vi var mindre fokuserade förra månaden på babyverkstaden.

Finns det NÅGON som visat negativt länge innan Ni plusat?
    Och HUR mådde ni då?

• Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?
  • Dollan89
    tessum skrev 2011-12-31 15:43:45 följande:
    Vågar man dricka ikväll?

Jag är jättesugen på att festa till det med vännerna, när man ändå är barnledig. Men tänk om man är gravid?
    Jag ska absolut inte dricka ikväll.. Är jag gravid så har jag gått 7 fulla veckor. Ikväll blir det POMMAC! :))
    Gott nytt år på er! :))
  • tessum
    Dollan89 skrev 2011-12-31 16:24:59 följande:
    Jag ska absolut inte dricka ikväll.. Är jag gravid så har jag gått 7 fulla veckor. Ikväll blir det POMMAC! :))
    Gott nytt år på er! :))
    Jag tänkte så att jag ska absolut inte ställa in mig på att jag är gravid för då blir jag bara så otroligt besviken om mensen kommer. Sen tänkte jag att så länge jag inte får ett + så ska jag fortsätta leva som vanligt.

Det gick inte alls bra... Jag drack en liten fördrink och ett glas vin till maten och sedan hade jag sådan otrolig ångest så det blev vatten resten av kvällen.

Skönt att slippa vara bakis idag =)

Mensen är nu ca 35 dagar sen. Jag kanske måste kontakta mvc men jag hatar verkligen barnmorskan där så jag gruvar mig.
  • MiaIa 90
    tessum skrev 2012-01-01 09:42:25 följande:
    Jag tänkte så att jag ska absolut inte ställa in mig på att jag är gravid för då blir jag bara så otroligt besviken om mensen kommer. Sen tänkte jag att så länge jag inte får ett + så ska jag fortsätta leva som vanligt.

Det gick inte alls bra... Jag drack en liten fördrink och ett glas vin till maten och sedan hade jag sådan otrolig ångest så det blev vatten resten av kvällen.

Mensen är nu ca 35 dagar sen. Jag kanske måste kontakta mvc men jag hatar verkligen barnmorskan där så jag gruvar mig.
    Hej jag tänkte som du ville köpa något att skåla i men ändrade mig efter som jag är på dag 43 sedan förre mensen.
    De blev vatten och läsk i stället gick lika bra de.
    Ska nog kontakte bm snart.
  • marinassk

Jag hade köpt alkohol och tänkte skåla i det när sen min lilla flicka på 8 mån blev magsjuk... Jag hoppas det var lika bra ;)

• Dollan89
    marinassk skrev 2012-01-01 14:35:36 följande:
    Jag hade köpt alkohol och tänkte skåla i det när sen min lilla flicka på 8 mån blev magsjuk... Jag hoppas det var lika bra ;)
    Kanske var det ett tecken :))
  • Dollan89

Hehe jag förstår hur du menar. Jag var också lite sugen när folket började dricka päronvodka. Men jag höll mig ifrån det ändå. Blev som sagt skålandes i pommac och vatten hela kvällen. Men guuu vad bra jag mår idag. Har aldrig mått såhär bra på en nyårsdag !! ;))

Kraam
  • Dollan89

Jag gruvar mig också ganska mycketför mvc. Första gången jag är gravid isåfall. Det jag är nervös för är alla frågor hon kommer ställa säkerligen. Jag menar jag studerar, har inget jobb. Sen är jag överviktig. Och vad jag vet så är det väl inte så populärt att vara överviktig och gravid. Usch vill inte att folk ska klaga på mig om jag är för tjock för att vara gravid...
  • MiaIa 90
    Dollan89 skrev 2012-01-01 17:44:57 följande:
    Jag gruvar mig också ganska mycketför mvc. Första gången jag är gravid isåfall. Det jag är nervös för är alla frågor hon kommer ställa säkerligen. Jag menar jag studerar, har inget jobb. Sen är jag överviktig. Och vad jag vet så är det väl inte så populärt att vara överviktig och gravid. Usch vill inte att folk ska klaga på mig om jag är för tjock för att vara gravid...
    Jag har inget jobb och studerar inte heller. De är de jag kommer oroa mig lite för när jag och sambon väl blir gravida men de löser sig alltig tillslut,sambon har ju jobb iallafall.

Jag är också överviktig rätt mycket och är rädd vad bm kommer säga då också jag är kännslig när de jäller min vikt och vad andra tycker.
  • Mumbi

Hej!

Vill bara säga att min BM var helt underbar under min första graviditet. Hon konstaterade bara att jag hade högt BMI och att jag borde gå på sockerbelastning pga risken för graviditetsdiabetes (vilket jag också fick senare). Mer än så var det inte. Inga pekpinnar. Det är inte kul att sjukvårdspersonal HELA tiden påpekar om ens vikt. Kan med lite sorg i hjärtat konstatera att jag nu, 48 kg lättare blir otroligt mycket bättre bemött av folk inom vården. Helt sjukt, men så är det!

Kanske just er BM är trevlig och ni trivs med henne, det gjorde jag/gör jag med min!!!

• Dollan89

Känns tråkigt att man ska bli olik behandlad bara för att man är överviktig. Och blir man smal så blir man accepterad? Det är så sjukt så jag blir riktigt förbannad.

Är jag gravid och har ett bmi på 40. Tja, vad kan jag göra åt det då? Inte så mycket just NU.
    Dock har jag alltid haft problem med vikten. Ända sedan jag var liten.

Har de senaste dagarna känt av mitt höga blodtryck också. Känns tungt i huvudet.
    Någon mer som har samma symtpom, som är överviktiga och eventuellt gravida?

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?