• Dollan89

18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?

Som rubriken lyder är mensen 18 dagar försenad. Hade mens den 6 november sist.
    Har fått mycket flytningar som är vattniga och luktar sött. Även urinet luktar sötare.
    Har INGA ömma bröst, men har molvärk till och från. Samt att jag mår illa lite då och då.

Är mullig så det är svårt att se om magen är svullen.
    Tog flera graviditetstest i förra veckan och de visade negativt.

Kanske tog det sig denna gången? Vi var mindre fokuserade förra månaden på babyverkstaden.

Finns det NÅGON som visat negativt länge innan Ni plusat?
    Och HUR mådde ni då?

• Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?
  • MiaIa 90

Hej på er. Här kom mensen  på besök på bim +14.
    Så nu ska man testa rosen rot coh bislovon men får vänta tills i morogn att köpa de apoteken är ju stängda idag typiskt,mens ska ju börja med e på mensens försöta dag men tror inte de spelar någon roll med någon dag di eller dit.

• Dollan89
    marinassk skrev 2012-01-06 09:20:03 följande:
    Testade negativt imorse igen så tänkte ringa BM på Måndag :)
    Håller tummarna för dig:)
    Även om det inte gick så bra för mig...
  • JuliaochLinusmamma

Dollan89:  Jag kände inga symtom, kanske beror det på att jag ignorerade dem för att ALLA sa att jag inte var gravid, sen hade jag ju fruktanskvärt illamåeende (det var bl.a därför jag sökte läkarhjälp) nu i efterhand var det garanterat ett tecken på att jag var gravid. Jag hade även blödningar tidigt i graviditeten, jag frågade om detta på mvc senare när jag var inskriven och hon sa att man kunde ha mensliknande blödning i ibland och att det inte var någon fara.
    Du kanske ska ringa mvc ändå och höra med dem, mensen brukar väl inte vara så sen eller?? Det kanske finns hopp för dig i alla fall, man ska aldrig sluta att hoppas :)

• Dollan89

Camelen 77 ja du har rätt. Jag borde nog kolla upp detta trotts allt. 
    Får ringa på måndag. Har blödit  i 5 dagar nu. När jag får mens brukar jag bara blöda i 4. 
    Så måste kolla detta.. Usch vad nervös jag blev nu.  

• L0vas

Hej tjejer.. Har suttit o läst igenom er tråd. Och ville bara ge er mitt tips, min mens var 28 dagar sen een gång, efter det började jag äta Rosenrot , och då fick jag regelbunden mens varje gång och kände av min ägglossning. Jag vet hur det känns varje månad.. Vi har försökt i 3 år.. (har ej uppdaterat min profil på väldigt länge) Kram till er!

• Dollan89

Tack för tipset Lovas!

Har ni inte sökt hjälp inom vården? med tanke på att ni försökt i 3 år.

Kram

• marinassk

Ringt BM nu, tid på onsdag :)

• marinassk

Det gick bra, vi tog ett test som såklart var negativt. Fick nr till en mottagning dit jag ska ringa om två-tre veckor om den inte kommit. Hon tyckte jag skulle få hormoner för att kicka igång det hel, men tror inte jag är gravid!

• Dollan89

Så ni gjorde bara ett test? Inget ultraljud eller något? Hmm..

Du känner inte dig gravid?

Det märkliga är att jag blödde i 5 dagar efter 28 dagar sen mens.
    Men nu sedan dess är jag jätte trött. Jag kan sova hela eftermiddagarna. Suck. Kanske är man gravid ändå?
    Nåja får se..

• marinassk

Nej, det kan jag få på mottagning om jag ringer! Men litar stenhårt på BM, hade henne under hela förra graviditeten. Så hon känns mer som en vän än BM.
    Jaha, det är ju absolut ett tecken. Ska du testa igen?

• marinassk

Mensen kom idag... Riktigt skönt att veta!

• Dollan89

Ja men visst är det skönt när den kommer ändå. För då vet man att det inte blev något. 
    Även som det samtidigt är lite tråkigt.

• marinassk

Haha får ändra mig igen... Kom pyttelite, hade i en tampong för att sen några timmar senare se att det inte kommit mer. Och inte blödit sen dess... Så nu vet jag inte längre iaf :p

• Johanna9407

Hejsan skulle verkligen behöva någons hjälp! Jag har i ca 8 månader haft regelbundet sex med min sambo utan skydd. Hade min sista mens 10/12-14 och har sedan dess inte haft mens. ( har alltid haft regelbunden innan). Tog vanligt grav test två gånger i januari som var negativa och tog även ett hos ungdomsmottagningen i februari som var negativt. Hade i början symtom som: illamående, trötthet, stora humörsvängningar mm. Nu har jag fortfarande inte fått mens och mina symtom är nu, trötthet, ont i nedre del av rygg, kissar ofta och idag så kom de mjölk från mitt högra bröst, vit/gul aktig. Tror ni jag kan vara gravid trots negativa test? Har hört en del som plussade jättesent!

• wuffihstar

samma här, är nu 17 dagar sen, 2 negativa grav.test. Pratade med morsan hur det var för henne när hon va gravid osv. och för henne visade 3 negativa grav.test, men de visade sig sedan att det väntades en syster till mig. Då hennes hcg nivå var låg under nästan hela graviditeten. Är detta något som kan vara ärftligt kanske?

• irena

Hej tjejer jag ser att detta är en gammal tråd, men behöver verkligen hjälp efter som jag och min sambo har försökt med att skaffa barn ett tag nu , men inget händer , det är nämligen så att min mens är jätte oregelbundet det kan vara flera månader emellan .. men dom sista 4 månader har jag haft regelbundet,
    jag borde ha fått men den 30de september den kom inte då och jag tänkte inte mer på det efter som jag är van med att min mens kommer och går så som den vill .. men sen för typ en vecka sen så kom det lite brunt på pappret med lite mörkare trådar i och det va bara på morgonen som sedan under dagen försvann så höll det på i två dagar och mensvärk hade jag också så jag tänkte att nu kommer jag få mens men så va det inte det slutade helt och hållet :/ så det jag har kvar är bara mensvärk och huggningar övanför blygbenet hände det typ 3 dagar sen .. har testat massa grav tester till nu och jag kan inte lita på dom för jag har testat förut och alla visade svagt positivt fast jag inte va gravid.samma sak som nu får bara svaga plus .. så min fråga är kan jag fortfarande vara gravid eller är det kört är i bim+15(glömde skriva att sist jag hade mens va det i avgusti och den höll på i 2 veckor).
    tack så mycket för eran svar . längtan efter barn:(

• emeliesjjjjjj

Hej tjejer! Min mens är 16 dagar sen, har aldrig varit så sen tidigare, jag får negativa test på både rsfu och clearblue digital, pratade med 1177 dom tyckte att jag skulle begära blodprov på vårdcentralen för att garantera graviditet eller också utesluta men vårdcentralen tyckte inte att jag var prio. Mår illa, uppsvälld nere delen av magen, lätt irriterad och diarré. Var så förra gången jag var gravid också men då fick jag såklart ett positivt på stickan. Kan inte slappna av när jag inte vet om jag är gravid eller ej. Hur ska jag gå till väga och har någon varit med om samma sak? Tacksam för svar.

Svar på tråden 18 dagar sen mens NEGATIVT test - Vad händer?