• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mirage
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Jenads (24/9)
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• A79

Säg bara att du tvärt började må illa.. magsjuka??Tungan ute
    Lycka till på onsSolig

• Norris

Jag hade nog också blivit akut sjuk om jag var du :) du kanske behöver vara hemma några dagar efter så då förlorar du ju mindre inkomst också. Lycka till! :)

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Vad svårt att välja mellan den långa och korta metoden. Om den långa statistiskt sett ger bättre utdelning tror jag inte att jag kommer vilja/våga satsa på den korta. Tänk om det inte blir några ägg alls då! Förvånad Men samtidigt vill man göra allt som bara går för att öka chanserna till återföring.

Gissar att det kommer bli någon slags dosändring till nästa försök, borde bli en höjning men man vet ju aldrig. Kommer väl ha mardrömmar under hela behandlingen att det ska sluta på samma sätt som nu. Ja, alltid ska man oroa sig för nåt! Glad Kommer du få börja igen efter nästa mens eller måste du vänta ytterligare en cykel?

EEJ: Håller alla tummar och tår för att det går bra för dina ägg och att du får återföra tvillingar på onsdag! {#emotions_dlg.flower}

Mirage: Grattis till resultatet på dagens VUL, vad roligt med så många blåsor trots att det bara fanns på ena sidan! Solig

Tycker också att magsjuka låter som ett bra svepskäl. Vem skulle vilja sitta nära dig då i konferensrummet? Flört 
  • Mirage

Hahaha!!! Magsjuka it is!!! Tack för alla lyckönskningar, ni är för gulliga

• EEJ
    Mirage- själv brukar jag få migrän då det är dags för Umeåbesök. Me det kräver väl kanske att man har det i vanliga fall....

Drömmer om ett barn- har ni fått någon ny telefontid för konsultation? Det finns ju andra mediciner att pröva, men tanke på resultatet nu senast känns det ju som om man måste byta metod och/eller medicinsort. När du satte in två embryon förra gången, sa de något om statistiken för att båa skulle fästa??

Kvinna 32- såg att du hade testdag idag? Hur känns det? 

* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )

* Jenads (24/9)  
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}
     Väntar på ÄP/ET

* EEJ (äp 2 okt)  

* Kvinna32 (testdag 2/10 )
    * Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b

• Kvinna32

Hade testdag idag men det var lika negativt som alla tjuvtesst jag tagit så jag blev inte förvånad direkt.... Men det känns tungt att det inte blev nåt.... Det som känns ännu värre är att förra försöket som slutade i mf gjorde att man hoppades så på denna gång, men ack så fel.....

Vet inte riktigt hur vi ska fortsätta vidare nu måste vi börja betala då våra gratisförsök är över.... Men vi har 6 stycken i frysen så något borde väl fungera? Eller om man borde köra en full omgång direkt,ja jag vet inte....

* Kvinna32( Telefontid med läkaren 17/10 för fortsatt planering FET2)

* Jenads (24/9)  
    * Barreliten (25/9)

{#emotions_dlg.flower}
     Väntar på ÄP/ET

* EEJ (äp 2 okt)  

* Norris (testdag 9/10)

GravidGravida
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Fe b

• mammaidamaria

Kvinna32: Vad tråkigt:( såklart man hoppas in i det sista. Vet inte vad det kostar när man redan har ägg och slipper äggplockningen men det är nog betydligt billigare än tex ett försök inkl. äggplockningen. Det är många svåra val man måste ta. Vi har påkostat våran Ivf behandling själva och gick direkt på ett 3-pack för att minska "kraven" och stressen över om de inte skulle lyckas första gången. Önskar er lycka till:) Kram

• EEJ
    Mirage- Lycka till imorgon på äp! Glöm inte bort att andas. Vilke tid har du plock, själv kommer jag inte förrän 14 och då är du förhoppningsvis klar!

Kvinna32- tråkigt med minus! 13 000 kotar ett FET och 26 000 för ett ET ...viss skillnad.. 
    Det beror ju på vad ni ska satsa på. Ett trepack kostar 56 000 och då får ni ju göra 3 st ET och ett FET, dvs totalt 4 försök. Men för den summan kan ni ju även göra  4  FET och ha en slant över.