• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Villblifem

Hej alla!

Ska göra donatorinsemination på IVF kliniken i Umeå.
    Har telefontid emd doktorn imron (fick vänta en månad på den :-O)
    Förhoppningsvis för jag börja redan på nästa menscykel!

Skulle vara kul att få hänga på här!     

VI har redan två barn som har kommit till via donatorinsemination på IVF i Umeå.  

• Mirage

EEJ- Tack! Vi ska vara där kl 9, men det lät som att det var väntetid då vi är flera par. Så jag vet inte när plocket blir.. Lycka till du med idag!

• EEJ
    Mirage skrev 2012-10-03 06:06:25 följande:
    EEJ- Tack! Vi ska vara där kl 9, men det lät som att det var väntetid då vi är flera par. Så jag vet inte när plocket blir.. Lycka till du med idag!

Vi hade tid 8:45 i måndags och då blev själva plocket 10:30. Vi var på väg frå Umeå strax efter 13.
  • EEJ
    Villblifem skrev 2012-10-02 22:43:11 följande:
    Hej alla!

Ska göra donatorinsemination på IVF kliniken i Umeå.
    Har telefontid emd doktorn imron (fick vänta en månad på den :-O)
    Förhoppningsvis för jag börja redan på nästa menscykel!

Skulle vara kul att få hänga på här!     

VI har redan två barn som har kommit till via donatorinsemination på IVF i Umeå.  
    Välkommen hit!

Jag tror att ala härhr upplevt trycket på kliniken efter sommaren. Låna telefonköer, låna väntetid på äp....

Vet du om du kör korta eller långa metode?

Lycka till på samtale idag!

Erika          
  • EEJ

Nu har jag tagit Lutinus i en hel dag och jag är så fruktansvärt kissnödig! Någon mer som upplevt det?

Dessutom få jag en svidande känsla av dem, skulle gärna byta till nåot annat. Vad använder ni andra? Crinone vet jag att jag läst om....  

• Norris

EEJ: Jag använder Crinone och har inte fått några bieffekter alls, tror jag.

Fick hem brev på posten igår att dom kunde frysa in 13 fina 7-dagarsodlade ägg =) Skönt att ha den säkerheten.

Är på ruvardag 12 idag. Har inte så många symptom. Eller det kanske jag har men jag vågar inte hoppas på att det är symptom så jag intalar mig själv att allt e som vanligt. Ska man tjuvtesta? Eller nej det kanske är dumt... Eller ska jag? ÅÅÅÅÅÅÅ denna väntan!!!

• EEJ
    Norris skrev 2012-10-03 08:27:39 följande:
    EEJ: Jag använder Crinone och har inte fått några bieffekter alls, tror jag.

Fick hem brev på posten igår att dom kunde frysa in 13 fina 7-dagarsodlade ägg =) Skönt att ha den säkerheten.

Är på ruvardag 12 idag. Har inte så många symptom. Eller det kanske jag har men jag vågar inte hoppas på att det är symptom så jag intalar mig själv att allt e som vanligt. Ska man tjuvtesta? Eller nej det kanske är dumt... Eller ska jag? ÅÅÅÅÅÅÅ denna väntan!!!

åh, rd 12 då hade jag definitivt testat, men då har jag hopplös också.....

Jag komme att testa på rd 9 den här gången. Det är tidigt men då har vi firmafest och den brukar bli ganska blöt. Skulle kännas tokigt om man får positivt någon dag senare....  
  • Norris
    EEJ skrev 2012-10-03 09:01:49 följande:

åh, rd 12 då hade jag definitivt testat, men då har jag hopplös också.....

Jag komme att testa på rd 9 den här gången. Det är tidigt men då har vi firmafest och den brukar bli ganska blöt. Skulle kännas tokigt om man får positivt någon dag senare....  

Jag tror jag väntar ändå. Jag och min man lovade att vi skulle vänta till td så testar jag nu får jag göra det utan hans vetskap å det känns inte rätt
  • mammaidamaria

Norris: Tycker du ska vänta;) vet att det är svårt. 1,5 dygn innan testdagen testade jag, var helg hundra på att jag var gravid, hade känts så många symptom, magkänslan var rätt:) Har tid för tidigt ultraljud den 18/10 och hoppas att allt ser bra ut.