• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jenads
    vårt 2012 skrev 2012-10-09 11:25:34 följande:
    Jenads: Är det första IVf för er? Orolig för sprutorna?

jo det är våran första och vi hoppas verkligen att det går på första. näe inte än men kanske i morgon det blir så att jag börjar då. är det eran första IVF?
  • Freja150
    Norris skrev 2012-10-09 08:09:38 följande:
    Jaha, då hade man testdag idag och det visade minus. Visste dock inte riktigt vad jag skulle tro. Fick ont och blödde på rd 12 men det varade bara en dag. Ny blödning på rd 17, bara lite som kom på pappret o sen inget mer... Har fått telefontid 08:20 idag så vi får väl se vad dom säger då om hur vi går vidare. Vi har ju ändå 13 ägg i frysen. Jag flyttar tillbaka mig till väntrummet nu

Hur gick det när du pratade med kliniken? Vi har inte meddelat kliniken än, har suttit upptagen hela dagen och kommer ringa i morgon, så då får vi höra om fortsättningen... Vi har ju två i frysen och vill sätta in båda, men är tveksam till att dom går med på det.
  • Chan2

Jag är här och kikar ibland fortfarande.... Glad blir glad att läsa hur bra det går för många utav er.

Nu undrar jag om det är ngn utav er som haft ett misslyckat 1:a IVF försök (dvs fått en vanlig mens när man ej ville ha den) och sen månaden efter när mensen skulle komma så är den näst intill obefintlig.

Dvs blir mensturationen rubbad efter misslyckat IVF vad tror ni?

• Norris

Freja150: sköterskan jag pratade med är såååå himla gullig. Det var samma som var med på mitt ÄP. Hon tyckte såklart att det var tråkigt att det inte hade gått. Sen frågade hon hur vi ville forsätta så jag sa att vi ville göra FET så fort som möjligt. Hon sa att vi måste få en naturlig mens först och sen blir det stimulerad fet. Fick teletid med dr solstein 29e okt. Jag tror dock inte att vi kommer hinna med fet i år pga min väldigt oregelbunda mens :/
    Men om båda dina ägg klarar upptiningen så tycker jag absolut att dom borde sätta in båda. Hoppas på det! :)

• turtle01
    mammaidamaria skrev 2012-10-09 08:34:29 följande:
    Turtle01: Vilken v. är du i? Kan inte se dig i listan. Näe inte ännu men har sett det finns flera trådar, följer du nån? Var bor du?

Jag blev gravid naturligt, strax efter en ivf-behandling som misslyckades. Så jag vill inte stå med på någon lista därför. Är i v.8!
  • mammaidamaria

Turtle01: Vad kul att du blev gravid på egen hand. Har du varit på nåt ultraljud? Vet du vilket datum du är beräknad till?

• Sofiali77
    Chan2 skrev 2012-10-09 17:47:34 följande:
    Jag är här och kikar ibland fortfarande.... Glad blir glad att läsa hur bra det går för många utav er.

Nu undrar jag om det är ngn utav er som haft ett misslyckat 1:a IVF försök (dvs fått en vanlig mens när man ej ville ha den) och sen månaden efter när mensen skulle komma så är den näst intill obefintlig.

Dvs blir mensturationen rubbad efter misslyckat IVF vad tror ni?
    Ja, min mens har blivit rubbad varje gång vid IVF. Ibland också nästa mens.

Känns lite hopplöst här idag. Kunde inte hålla mig från att tjuvtesta eftersom jag håller på att bli ett nerv vrak av alla tankar som snurrar...och det var så klart minus på RD6 med blasto.Rynkar på näsan
    What does it take to succeed?

Alltid denna balansgång...nerv vrak eller besvikelse
  • Norris

Är det någon som kan förklara lite för mig hur stimulerad FET går till?

• Petto 83

Jag kör stimulerat Fet nu. Äter femanest, 3 piller/dag hade vul på dag 12 för att kolla slemhinnans tjocklek. Och på tisdag 1 vecka efter vul har jag återföring och ska du ha tagit vaggisar i 2 dagar + femanest.

• Freja150

Nu har jag prata med kliniken, blir ostimulerat FET i nästa cykel, dvs i november. Vi får inte sätta in båda våra embryon, vi är för unga och har inte försökt nog länge... Vilken ironi... Men men. Det positiva är att slippa hela hormonbehandlingen, även om jag nu upplevde den ganska lugn - rent fysiskt, den mentala biten är ju något helt annat.