Enligt Bm (samt läkaren) så tas allt det bebisen behöver från mina förråd (depåer), via moderkakan. Därav också den kraftiga sänkningen av mitt järnvärde också, då jag för fyra veckor sedan hade 100 i hb, men att det nu låg på 88.
Jag lever heller inte enbart på vatten. Utan har som mål att få i mig typ gröt varje dag. Sen blir det någon tugga rån, kanske med sylt på, några skedar potatismos, lite fil, kräm eller välling. Så jag får i mig något, varje dag. Men det är för min egna skull, så jag ska klara av att stå på benen.
Jag är också förvånad över bemötandet här i vården. När jag var så pass uttorkad så huden inte drog sig tillbaka när man nöp, läpparna var fnasiga och och kissade Max en gång per dygn, och dom skickade hem en med näringsdrycker istället för att ge mig vätskedropp, för att återställa balansen så att jag iallafall mådde lite bättre.
Två veckors lidande vart det där, tack vare att jag själv var tvungen att förse mig med allt det som jag trodde behövdes. På nätterna låg jag vaken och grät av ren utmattning och nedstämdhet för att jag helt enkelt inte orkade kämpa mer.
Jag kan konstatera en sak iallafall, efter att haft med vården att göra (pga mitt mående) i snart 7 år. Dom bryr sig inte.
Deras "lösning" är ganska enkel.
När jag var 18år (när min ångest började), var jag fast besluten över att allt var kroppsligt, att jag var allvarligt sjuk eller nått. Kräktes i 3 månader (utan anledning) och vart skickad till alla olika avdelningar på sjukhuset. Infektionskliniken, kvinnokliniken, och till sist när dom inte visste var dom skulle göra av mig; psyk.
Jag var 18 år. Ensamstående till min 1åring, och fick hem en burk stecolid och en order att promenera mer. Jag hade kräkts oavbrutet i 3 månader, och dom ville att jag skulle ut och promenera.
Jag sov inget, åt inget, kunde inte ta hand om min son.
I höstas, erkände jag mer eller mindre för mig själv att det hela tiden har vart ångest jag dragits med, efter 6 år av lidande (dagligt illamående, enstaka kräkningar, matthet, hjärtklappning). 6 år, och jag fick lista ut det själv genom att läsa en bipackssedel på mina Lergigan.
Idagsläget lider jag av dagligt illamående, matthet, hög puls (har i några år nu haft Vilopuls på 110), problem med att äta, svårt att komma till ro på kvällen, men kan sova hur länge som helst. Orkeslös, irriterad, ledsen, trött, arg, you name it. Tänk detta, varje dag, sedan 18års ålder.
Jag har sagt samma sak till alla miljoner läkare jag träffat. Men ingen har någon som helst lösning på något.
Nu vart det långt, och osammanhängande, men jag var tvungen att få ur mig lite.