• henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Hej. Jag har inte kunnat svälja ner mat på ca 2 månader, får en sån panik,ångest när jag ser mat. Tror att maten ska fastna i halsen. Har börjat på kbt och är sjukskriven, men tycker inte att jag blir nå bättre. Har haft det väldigt stressigt och jobbigt i några år så enligt min läkare har jag blivit utmattad och därför fått dessa panikattacker o ångest. Men jag orkar inte ha det så här, har ju barn. Vissa dagar orkar jag inte med dom, Tur att man har en underbar sambo som fixar o donar. Är det någon som har haft samma problem med att svälja ner mat,, som kan ge mig lite stöd o råd. För jag är så less på att leva på fil.

• Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
  • henricko

Så var denna söndag snart slut.
    Har haft en blandad dag idag, märks på en gång i kroppen när man haft ångest attacker ofta. Blir så trött o slut.
    Barnen har varit ute halva dagen o lekt så jag har haft all tid i världen för att försöka få i mig mat i lugn o ro.
    Gick så där att få i mig.
    Så sugen på en pizza-jag vill jag vill ha enRynkar på näsan
    undra sa flundra när man törs äta en sån

• Enniie

Åh, pizza. En stor flottig pizza skulle sitta väldigt bra. Dock så har jag sen igår levt på rån med kräftost, fasen va gott!! Blir att köpa en ny tub idag.

Jag var iväg för mitt järndropp idag också. Känner mig helt död nu och längtar till kvällen så man kan få slappa till det ordentligt. Nu får vi hoppas att järnvärdet höjs lite.

• henricko

Va bra att du har fått den behandlingen, du ska se att du kommer att känna dig piggareGlad
    Kräft ost är ju bra,, synd bara att en sån där tub inte är så billig.
    Men men va gör man inte-man måste ju få äta det man kan.
    Jag va oxå till läkarn idag och tog en massa prover. Blodvärdet va inte så bra så jag ska fortsätta knapra dom tabletterna ett tag till, men det beror nog på att man får i sig för lite näring. Sen fick jag väga mig, har gått ner 5 kg till. Börjar fasen se sjuk ut, alla kläder hänger på en.

Dock så har jag lyckats få i mig en hel mosad potatis och en liten liten korv bit som jag delade typ i 100 bitar.
    Värst är ångesten man inte blir av med när man ätit.

Hoppas dina små liv somnar fort i kväll så att du får en egen tid.
    Mina har jag nyss lagt, hör hur dom surrar där innefrånSkrattande.

Fast inom kort snarkar dom nog
    Ha en bra kväll  kramiz

• Enniie

Usch... Jag vet när jag fick köpa nya kläder varje månad när jag gick ner som mest. När vågen stod under 50kg bröt jag ihop. Det är inte kul alls att se sig själv försvinna och inte kunna göra något åt det...

Va bra! Shit va duktigt gjort av dig!! Det är ju riktigt bra! Va det gott då?

Nä, vi har nog brist på många vitaminer. Mitt järn som jag skulle hämta ut på Apoteket kostade typ 1800kr, så jag frågade damen som satt om jag kunde ta det på mitt konto eftersom kostnaden, varpå hon lite gulligt säger; -Ja, det är ju självklart, du ser verkligen ut att behöva det. Haha, ja, jag såg nog ganska blek och hängig ut.

Barnen somnade på några minuter, tack och lov. Är så tacksam över att dom aldrig (och jag menar det) bråkar vid läggning. Vi tog en promenad innan så jag kunde köpa mina dubbelnougater.

Nu ska det slappas resten av kvällen. Hoppas du får en lugn kväll.

• henricko

Nog allt är mediciner dyra, jag löste ut en magmedicin som jag skulle ta o den gick på 650 kr, tack o lov så har man väl medicin gratis snart. Högkostnads skyddetGlad..

Maten smakade så där, man är ju så koncentrerad på att man inte ska svälja fel så man glömmer bort att känna smaken.. ha ha ha
    Fast stolt vart jag.
    Skönt att dina är snälla vid läggningsdags, här hemma går det ofta oxå lugnt till. Men ibland så vill inte min dotter somna, far då upp o ner ur sängen.

Önskar en annan vågade prova på en bit choklad, jätte bra att du får i dig det oxåFlört
    Alltid något i rätt riktning.
    Idag ska jag försöks få i mig lite korvstroganoff, vart kvar efter middagen.
    Lycka till med att få i dig mat du med i dag
    Må så gott du kan idag

• henricko

Äntligen lite sol härSkrattande
    Man blir liksom lite piggare av det känner jag, har tvingat i mig några tuggor mat idag.
    Ångesten kom som vanligt efteråt.
    Legat o försökt slå bort dom tankarna, men det är inte det lättaste man kan göra.
    Imorgon fyller mina tvillingar 6 år, jag hoppas så att jag mår bra då.
    Vill att dom ska få en kanon födelsedagHjärta

• Enniie

Skönt med sol! Vi har blivit bortskämda här med sol varje dag.

Jag lyckades till slut somna inatt vid 03.30. Behöver jag säga att jag var trött imorse? Känner mig lite småyrslig och matt i kroppen. Kan dock äta lite, men hungern är nästan som bortblåst.

Åh, grattis till dom i förskott! Va kul! Jag håller tummarna på att du kommer att må bra, och kanske t.om få äta lite gott.

• Enniie

Usch. Tredje dagen med ihållande huvudvärk som herr Alvedon inte kan ta bort. Nu saknar jag mina treo!

Dom sa att man kunde få det som biverkning från järndroppet, men fasen vad ont det gör.

Tack vare det så kan jag inte äta, så det kommer att bli en rolig dag idag.

• henricko

Huvudvärk som inte vill ge sig av är fasen ingen höjdare, alvedon tycker jag inte hjälper alls.
    Hoppas det går över fort om det nu är biverkningar efter droppet,  för du behöver ju få i dig lite mat.
    Själv så har man haft full fart här sen 05.30 då barnen vaknade o ville ha sina paketSkrattande
    så jag har sån värk i magen, tål inte stress.

Men jag hoppas att jag kommer att få i mig en bit tårta med dom senare idag.
    Här spö regnar det idag, tragiskt.
    För mina barn har fått nya cyklar, men dom kan ju inte gå ut än.
    Ha en bra dag så gott du nu kan

• Enniie

Naaw. Var dom spända inför den stora dagen då? hoppas du kan peta i dig lite tårta idag. Det skulle inte sitta fel här inte.

Jag har fått i mig liiiite lite gröt. Huvudvärken sitter fortfarande i så jag bad karln här hemma köpa med sig treo sen. Vill gärna äta något mer än det lilla jag fått i mig, men det får la vänta.

Idag har det regnat hela dagen. Ganska skönt att inte behöva ha Såå dåligt samvete över att inte gå ut till lekparken idag. Vi alla får roa oss med annat inomhus istället.

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat