bebisar/barn som har/haft svag muskeltonus/muskulär hypotoni
Younes - Ja gud vad Axel hatade att ligga på mage. Kände mig så hemsk när jag tvingade honom ligga ändå och han grät och grät . Men sjukgymnasten sade ju att vi var tvungna trots gråten och det hjälpte ju, men jobbigt är det är att få dem att träna när de inte vill. Det viktiga är ju att det går framåt, även om det inte går så fort och att de har vilja och intresse att göra saker betyder jättemycket.
Love- Kan tänka mig att dagis kan hjälpa och motivera dem jättemycket. Det hoppas vi också att det ska för Axel. Ja han känns för det mesta med. Han lyssnar till sitt namn (oftast) och har inget problem med ögonkontakt och söker det själv. Det är förståelsen som jag tycker avviker lite, men svårt när han är liten och jag ska ju inte jäföra honom med storebror och hur han var, men blir så lätt ändå. Mr planerat till våren någon gång. De ville att han skulle bli lite större först.
Har läst på om Hab inför imorgon och jag tror de kommer säga att Axel "kan för mkt" för att de ska kunna lägga sina begränsade resurser på honom nu. Har hört att det är mkt svårt att komma in där. Han har de senaste två veckorna faktiskt gjort ett stort språng känns det som. Sedan maken och jag bytte och han nu är fl ...hm...Men jag tror de kommer säga att vi får köra på en tid till då han fortfarande är ganska liten och faktiskt gör framsteg med träning hemma.