Vad roligt att det gått bra idag :). Storebror som är vår matutmaning här hemma åt inget alls i början på förskolan heller. Nu petar han i sig lite och kan tom äta helt ok ibland. Fyraårskoll om dryga veckan så får se vad de säger om hans vikt då...
Ja vad ska man säga om BVC. Så länge man bara behöver väga och mäta ett "som alla andra barn" fungerar dem väl, men annars blir det ofta galet. Som du säger är det inte lätt som nybliven mamma alla ggr. Jag tror det var tack vare att jag inte var förstagångsmamma med Axel som jag lättare kunde identifiera problemet tidigt och stå på mig, fast bvc sade att det inte var ngt att oroa sig för. Men har man inte ett barn sedan innan är det ju omöjligt att kunna jämföra och veta.
Axel är mest förkyld hela tiden. Så symptomen varierar lite, men mkt snor och ofta igenkladdade ögon/öga. Ibland hosta, feber, ja det vanliga. Men så ofta. Nu har han feber och ett varit öga, var knappt frisk fyra dagar från förra omgången :/ . Han som
varit ett riktigt laktulosbarn som vi dessutom pressade i päron och katrinplommon för att han skulle kunna bajsa öht har varit lös i magen nu i flera veckor, ja säkert närmare 6-7!!?? Inte som vatten, men löst. Han äter och dricker ok som vanligt, men ngt tokigt är det. Vi ger han banan och allt möjligt stoppande, men händer inget.